امتیاز کاربران

در تمامی شبکه های اجتماعی پر بازدید قوانین خاصی حاکم است که در صورت نقض هر کدام از این قوانین، ممکن است حساب کاربری ما توسط این شبکه ها محدود شود.کاربرانی که در توییتر فعالیت زیادی دارند، حتماً با مفهوم لیمیت شدن آشنا هستند.

اما اگر می خواهید اطلاعات کامل و واضحی در این مورد یاد بگیرید و اینکه چگونه لیمیت توییتر را رفع کنید همراه ایرانی فالو باشید .

لیمیت توییتر چیست ؟

لیمیت توییتربه این معنی است که در توییتر همان کلمه انگلیسی Limit اگر به گوگل ترنسلیت مراجعه کنیم، در قسمت فعل، این کلمه را محدود‌کردن و محدود‌ساختن ترجمه کرده است.

 

لیمیت توییتر چیست ؟

دلایل لیمیت شدن در توییتر

چرا در توییتر لیمیت می شویم؟ دلیل این اتفاق چیست؟ لیمیت شدن در توییتر می تواند بخاطر دلایل متعدد باشد.

اما مهم ترین دلیل لیمیت شدن در توییتر به این چهار مورد بر می گردد یعنی: نقض قوانین توییتر، استفاده از فیلتر شکن، عبور از محدودیت های عددی توییتر و گاهی هم می تواند اشتباهی از طرف توییتر صورت بگیرد .

همراه ما باشید تا ایرانی فالو بیشتر راجب این چهار مورد به شما توضیح دهیم.

  • عبور از محدودیت های عددی توییتر: یکی دیگر از مواردی که بعضی کاربران آن را با لیمیت‌شدن اشتباه می‌گیرند، ناشی از محدودیت‌های عددی توییتر است.

توییتر به دلایل مختلف محدودیت‌هایی را در نظر گرفته که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پیام در دایرکت: شما روزانه می‌توانید در دایرکت تا سقف ۱۰۰۰ پیام برای دیگران بفرستید. توییت: روزانه تا سقف ۲۴۰۰ توییت می‌توانید ارسال کنید. این محدودیت در فاصله های نیم‌ساعته تقسیم می‌شود؛ یعنی می‌توان گفت در هر نیم‌ساعت تنها مجاز به ارسال ۵۰ توییت هستید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ریتوییت و کوت (ریتوییت با کامنت) هم جزو این آمار محاسبه می‌شوند.

تغییرات در ایمیل حساب کاربری: ۴ بار در ساعت. فالوکردن: حساب‌های معمولی روزانه می‌توانند تا ۴۰۰ اکانت و حساب‌های دارای تیک آبی می‌توانند تا ۱۰۰۰ اکانت را فالو کنند. درکل، هر اکانت مجاز به فالوکردن ۵۰۰۰ اکانت است و از این تعداد به بعد باید مقداری صبر کنید تا بتوانید حساب‌های دیگر را فالو کنید.

این تعدادِ اضافه برای هر اکانت متفاوت است و به‌صورت خودکار، براساس یک‌سری پارامترها توسط توییتر محاسبه می‌شود. دقت داشته باشید که رفتارهای روبات‌گونه باعث لیمیت‌شدن در توییتر می‌شود.

پس بهتر است از این‌گونه رفتارها اجتناب کنید و همیشه از رسیدن به این محدودیت‌ها جلوگیری کنید تا احتمال لیمیت‌شدن را کاهش دهید.

اگر به یکی از این محدودیت‌ها رسیدید، نگران نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید صبر است. صبر کنید تا بازۀ زمانی محدودیت شما تمام شود.

  • نقض کردن قوانین توییتر: اگر به قوانین توییتر عمل نکنید یا از خط‌ قرمز‌هایش عبور کنید، با جریمه‌هایی روبه‌رو خواهید شد؛ از لاک‌شدن اکانت توییترتان گرفته تا لیمیت‌شدن حسابتان. ایرانی فالو برای شما این قوانین و خط قرمز‌ها اشاره می‌کند:
  • رفتار اسپم‌گونه و استفاده از فحش و دشنام: اگر توییت شما به‌ دلیل رفتار اسپم‌گونه یا استفاده از فحش و دشنام، توسط دیگران گزارش (ریپورت) شود، توییتر پس از بررسی توییت و بررسی سابقۀ شما در تکرار این رفتار، ۲ جریمه را برای شما در نظر خواهد گرفت:
  • تعلیق موقت حساب توییترتان؛
  • تعلیق دائم حساب توییترتان.
  • جریمه توسط پلیس توییتر: حتی اگر توییت شما ریپورت نشود، خود توییتر سیستمی را فراهم کرده که این نوع توییت‌ها را شناسایی می‌کند. در صورت شناسایی توسط پلیس توییتر، جریمه‌های مختلفی برای شما در نظر گرفته می‌شود. این جریمه می‌تواند محدودکردن قابلیت‌های حساب شما باشد؛ مثل نمایش توییت‌های شما فقط به دنبال‌کنندگانتان؛ در این حالت توییت شما در تایم‌لاین دیگران نمایش داده نمی‌شود. درضمن، در فالوکردن افراد هم دقت کنید، اگر تعداد زیادی از حساب‌هایی را که این رفتارها از آن‌ها سر می‌زند دنبال کنید، احتمال جریمه‌شدن شما هم وجود دارد!

حمله و دفاع توییتر برای کاربران: توییتر ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار داده تا با آن، آنچه را مایل هستند ببینند یا نبینند، کنترل کنند.

  • Block: بلاک‌کردن یا مسدودکردن افراد قابلیتی است که توییتر در اختیار کاربرانش گذاشته تا محتوای کسانی را که بلاک می‌کنند نبینند و همین‌طور افراد بلاک‌شده نمی‌توانند توییت‌های آن‌ها را ببینند.
  • Mute: این امکان را به افراد می‌دهد تا بدون اطلاع طرف مقابل از بی‌صداشدن، از دیدن محتوای او جلوگیری کنند. علاوه ‌بر افراد و حساب‌ها، این قابلیت می‌تواند مانع از ورود توییت‌هایی با یک کلمۀ ‌کلیدی یا هشتگ خاص در تایم‌لاین شما شود.
  • Notification Filters: فیلترکردن نوتیفیکیشن یکی دیگر از ابزارهایی است که این امکان را می‌دهد تا افراد از سمت یک‌سری از اکانت‌های خاص، نوتیفیکیشن دریافت نکنند. مانند اکانت‌هایی که عکس پروفایل ندارند، اکانت‌هایی که شماره‌موبایل یا ایمیل خود را تأیید نکرده‌اند و اکانت‌هایی که توسط آن فرد فالو نشده‌اند.
  • آزمون و خطای توییتر: توییتر به‌طور دائم در حال یک‌سری آزمایش است که ممکن است موجب لیمیت‌شدن بعضی اکانت‌ها شود.
  • محدودیت‌های حقوقی: بعضی از محدودیت‌ها به دلیل نقض موارد حقوقی است که توییتر به آن پایبند است. این موارد می‌تواند مربوط به محدودیت‌های حقوقی‌ باشد که یک کشور خاص برای توییت‌هایی که در آن کشور زده می‌شود، در نظر گرفته است.
  • رفتار های رباط گونه : از آنجایی که توییتر مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، به امنیت کاربران خود در فضای مجازی اهمیت می دهد، در صورت هر گونه رفتار مشکوک از سمت شما، حسابتان را محدود خواهد کرد.

به عنوان مثال با برخی رفتارها ممکن است توییتر تصور کند که حساب شما هک شده یا در حال استفاده از ربات توییتر هستید.

درصوت وقوع این مسئله، توییتر یک ایمیل برای شما ارسال می کند و توضیح می دهد که حساب شما را محدود کرده و شما باید ثابت کنید که صاحب اصلی اکانت هستید.

برای حل این مشکل ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.سپس پیامی که حاوی اطلاعات مربوط به قفل شدن حساب شماست را پیدا کرده و بر روی گزینه Start کلیک کنید.

شماره تلفنی را که هنگام ثبت نام به توییتر معرفی کرده اید را وارد کنید.بعد از وارد کردن شماره تلفن یک کد تأیید برای شما ارسال می شود. کد تأیید را وارد کرده و گزینه ارسال را می زنید.

  • استفاده از نرم افزار تغییر آی پی : دلیل چهارم لیمیت توییتر چیست؟ استفاده از نرم افزار تغییر آی پی یکی از رفتارهای مشکوک آمیزی است که توییتر را نسبت به ما مشکوک می کند.

زیرا به عنوان یک کاربر، با روشن کردن تغییر آی پی، هر بار از کشور متفاوتی وارد حساب می شویم و همین تغییر سرور و IP ما توییتر را مشکوک خواهد کرد. 

  • اشتباه از طرف توییتر: در بعضی مواقع ممکن است به دلیل مسائل فنی، توییت هایی که افراد به اشتراک گذاشته اند نمایش داده نشود که همین مورد باعث می‌شود افراد فکر کنند لیمیت شده‌اند. ضمن‌ اینکه گاهی حجم بالای پاسخ به یک توییت (Reply) موجب می‌شود تا توییتر هنگ کند و آن منشن‌ها (کامنت‌ها) را نمایش ندهد! علاوه ‌بر این اشتباه، توییتر اشباهات گوناگون دیگری نیز دارد که ممکن است بی‌خود و بی‌جهت باعث لیمیت‌شدن حساب شما شود!

دلایل لیمیت شدن در توییتر

رفع لیمیت توییتر

لیمیت شدن توییتر شما آخر خط نیست . شما می توانید با انجام چندین راه حل و تایید از طرف توییتر رفع لیمیت کنید .  

این کار ایرانی فالو این مراحل و راه حل ها را خدمت شما قرار داده تا با استفاده از این روش ها رفع لیمیت توییتر خود بکنید . این مراحل شامل :

  1. تایید شماره موبایل در توییتر

 یکی دیگر از بهترین‌ راه‌حل‌های برطرف ‌کردن محدود شدن ( لیمیت شدن )  در توییتر تأیید شماره‌ موبایل است. لذا امنیت حساب کاربری را افزایش می‌دهد و همینطور به توییتر کمک می‌کند تا هویت واقعی کاربران را تأیید کند.

همچنین این امر می‌تواند به کاهش فعالیت‌های مخرب در توییتر نیز کمک شایانی کند. اما چگونه شماره‌ موبایل خود را تأیید کنیم؟ تایید شماره با استفاده از انجام مراحل زیر امکان پذیر می باشد ‌. در اخر شما باید شماره همراه خود را انتخاب کنید.

  • ابتدا به حساب کاربری خود در توییتر وارد شوید .
  • روی آیکون تصویر پروفایل خود کلیک کنید.
  • از منوی بازشده، گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید .
  • از بخش Account، گزینه Phone را انتخاب کنید .
  • شماره‌ موبایل خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.
  • در آخر کد تأیید ارسال‌شده از طریق پیامک را وارد کنید و روی Verify کلیک کنید .
  • نکته: لطفا توجه داشته باشید که برای تأیید شماره‌ موبایل، باید کشور حساب کاربری خود را به ایران تغییر دهید. برای این کار از بخش Country در صفحه Settings and privacy، کشور Iran را انتخاب کنید. در صورت دریافت نکردن کد تأیید، می‌توانید روی گزینه Resend code کلیک کنید. همچنین اگر کد تأیید ارسال‌شده را اشتباه وارد کردید، می‌توانید روی گزینه Try again کلیک کنید.

در نهایت تأیید شما پیشنهاد می کنیم مراحل تایید شماره موبایل را قبل از اینکه حساب کاربری شما با محدودیت‌هایی مواجه شود، انجام دهید و اگر کد تأیید ارسال‌شده را دریافت نکردید، می‌توانید بعد از ۴۸ ساعت مجدداً تلاش کنید.

  1. تایید ایمیل در توییتر

یکی از راه‌های برطرف‌کردن لیمیت‌شدن در توییتر، تأیید حساب ایمیل است. سعی کنید ایمیلی را وارد کنید که معتبر باشد، استفاده از جی‌میل یا ایمیل یاهو گزینه‌های مناسبی هستند.

  • به قسمت Your Account بروید .
  • روی Account Information کلیک کنید و پسوردتان را وارد کنید .
  • تب Email را انتخاب کنید و ایمیل خود را وارد کنید ‌.
  • اگر از قبل ایمیل خود را وارد کرده‌اید اما آن را تأیید نکرده‌اید، روی Resend Confirmation Email کلیک کنید .

به ایمیل خود بروید و ایمیلی که از سمت توییتر آمده را باز کنید؛

روی دکمۀ Confirm Now کلیک کنید .

  1. لغو دسترسی دیگر اپلیکیشن ها به توییتر

درمجموع سعی کنید یا به برنامه‌ها و اپ‌های دیگر اجازۀ دسترسی به حساب توییترتان را ندهید، یا به برنامه‌هایی این مجوز را بدهید که معتبر باشند. برای لغو مجوز دسترسی یک برنامه می‌توانید مسیر زیر را بروید که شامل:

  • ابتدا به قسمت More بروید .
  • روی گزینۀ Setting and Privacy کلیک کنید .
  • بعد وارد قسمت Security and Account Access بشوید .
  • روی گزینۀ Apps and Sessions کلیک کنید .
  • بعد وارد قسمت Connected apps شوید .
  • وقتی به این آدرس رفتید، اپ موردنظر را انتخاب کنید و روی گزینۀ Revoke app Permissions کلیک کنید تا مجوز دسترسی آن اپ به حساب توییتر شما لغو شود .
  1. پاک‌ کردن تمام سشن‌های توییتر

سشن‌ها دستگاه‌هایی هستند که با آن‌ها به حساب توییتر خود وارد شده‌اید و هنوز هم به‌طور فعال به آن دسترسی دارید.

این بدان معناست که می‌توانید از هر یک از این دستگاه‌ها برای ارسال توییت، باز کردن DMها، و سایر فعالیت‌های مرتبط با توییتر استفاده کنید. همچنین در ایران به دلیل استفاده از برنامه‌های تغییر IP، ممکن است تعداد سشن‌های شما در توییتر افزایش یابد که این امر می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد از جمله:

  • استفاده از برنامه‌های مختلف برای تغییر IP
  • استفاده از چندین دستگاه برای دسترسی به توییتر
  • فراموش کردن و خارج شدن از توییتر در یک دستگاه

اما چگونه می‌توان سشن‌های توییتر را پاک کنیم؟ باید بگوییم کار سختی اصلا سختی نیست و کاملا به راحتی با طی کردن مراحل زیر می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • برای دسترسی به تنظیمات و حریم خصوصی توییتر، باید به قسمت More بروید. این قسمت را می‌توانید با ضربه زدن روی آیکون سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه پیدا کنید.
  • در قسمت More، روی «تنظیمات و حریم خصوصی» ضربه بزنید. این کار شما را به صفحه تنظیمات و حریم خصوصی توییتر هدایت می‌کند.
  • در صفحه تنظیمات و حریم خصوصی، روی «امنیت و دسترسی به حساب» ضربه بزنید.
  1. عمل به پیام توییتر

اگر لیمیت‌شدن در توییتر برای اکانت شما اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد پیامی را با این مضمون که توییتر بعضی از ویژگی‌های اکانت شما را به‌طور موقت محدود کرده است دریافت می‌کنید.

این پیام  را برای شما قرار دادیم . دنبال پیام توییتر با این عنوان بگردید: Weve temporarily limited some of your account features؛

  • روی گزینۀ Start بزنید .
  • به دستورالعمل‌‌های پیام عمل کنید.
  1. تغییر پسوورد توییتر

در بسیاری از موارد فقط کافی‌ست پسورد توییتر خود را تغییر بدهید تا لیمیت توییتر را دور زده باشید. چون تغییر پسورد برای توییتر مهر تاییدی ‌ست بر مالکیت حساب شما .

  1. حذف توییت در توییتر

اگر توییتی ارسال کرده‌اید که موجب نقض قوانین توییتر شده است، حذف آن می‌تواند به رفع محدودیت حساب شما یا همان رفع لیمیت توییتر کمک زیادی کند.

همان‌طور که می‌دانید قوانین توییتر در مورد محتوای غیرقانونی، توهین‌آمیز یا مضر بسیار سختگیرانه عمل ممی‌کند. اگر شما توییتی ارسال کرده‌اید که با این قوانین مغایرت دارد، توییتر ممکن است حساب شما را محدود کند و همین مورد می تواند یکی از دلایل لیمیت شدن توییتر شما باشد .

برای حذف توییت نیز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • توییتی را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کنید .
  • روی سه نقطه بالای توییت کلیک کنید ‌.
  • روی گزینه حذف کردن پست کلیک کنید .

نکته : حتما توجه داشته باشید که حذف توییت‌های قدیمی‌تر ممکن است زمان بیشتری طول بکشد .

در این مطلب تعریف لیمیت در توییتر و دلیل لیمیت شدن در توییتر پرداختیم و توضیح دادیم که یکی از دلایل اصلی لیمیت شدن توسط توییتر می تواند نقض قوانین آن باشد .

هر شبکه اجتماعی برای حفظ حریم و امنیت کاربران خود در فضای مجازی دارای قوانین مشخصی است که در صورت عدم رعایت آن، کاربر جریمه خواهد شد.

بهتر است از اقداماتی که منجر به لیمیت شدن می شود خودداری کنیم و در صورت بروز این اتفاق از راه هایی که در این مطلب ایرانی فالو در خدمت شما ارزانی داشته ، استفاده کنید.

رفع لیمیت توییتر

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها