امتیاز کاربران

نحوه کسب درآمد از ساند کلود

نحوه کسب درآمد از ساند کلود بهترین روش درآمد زایی برای هنرمندان است. ایرانی فالو در این بخش از مقاله امروز قصد دارد آموزش کسب درآمد از ساند کلود را با شما به اشتراک بگذارد .

حتما شما هم برای گوش دادن به موزیک‌های متنوع و مورد علاقه خود علاوه بر دانلود از سایت‌های معتبر و مختلف، از اپلیکیشن‌های موسیقی مثل اسپاتیفای، اپل موزیک، یوتیوب موزیک و … استفاده کرده‌اید.

ولی آیا تاکنون اسم ساند کلودSoundCloud را شنیده‌اید؟ سوال یکی از سوالات متداول کاربران است، که برای معرفی آن باید بگوییم که ساند کلود یک پلتفرم بسیار قدرتمند برای تولید موسیقی است که تفاوت زیادی با Spotify و Apple Music دارد.

برای مثال می توانید با نگاهی به اسپاتیفای و اپل موزیک به موسیقی افراد مشهور گوش دهید، اما ساند کلود فرصت های ویژه ای را برای خوانندگان جدید فراهم کرده است تا بتوانند از این طریق در دنیا شناخته شوند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بیش از 76 میلیون نفر در کره زمین وجود دارند که از ساند کلود برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود استفاده می کنند.

ساند کلود مانند یوتیوب موزیک، اپل موزیک، اسپاتیفای و … وب سایتی برای موسیقی است که دفتر آن در استکهلم سوئد قرار دارد. ساند کلود برای اندروید و iOS و همچنین به صورت برنامه دسکتاپ موجود است.

پلتفرم پخش موسیقی ساند کلود، یک پلتفرم پخش آنلاین صدا و اشتراک موسیقی است که در استکهلم سوئد در سال 2007 تاسیس شد.

ماهیت تعاملی ساندکلود موزیک به سازندگان، از نوازندگان تا سازندگان پادکست‌ها، اجازه می‌دهد تا از طریق ابزارهای مختلف اشتراک گذاری با شنوندگان و طرفداران ارتباط برقرار کنند.

برنامه ساند کلاد به کاربران امکان می‌دهد افکار خود را در مورد لحظات خاص در یک فایل صوتی به اشتراک بگذارند، که برای هر کسی که به آهنگ گوش می‌دهد، قابل مشاهده است.

نحوه کسب درآمد از ساند کلود

تاریخچه اپلیکیشن ساند کلود

ساند کلاد یک پلتفرم توزیع آنلاین موسیقی است که در سال ۲۰۰۷ توسط الکساندر لیونگ و اریک واهلفورس راه اندازی شد. این دو در مؤسسه سلطنتی فناوری کی‌تی‌اچ KTH Royal Institute of Technology دانشگاهی که به عنوان یکی از بهترین مدارس علوم کامپیوتر در جهان شناخته می‌شود با یکدیگر آشنا شدند.

عشق متقابل الکساندر و اریک به موسیقی باعث شد تا آن‌ها تصمیم بگیرند پلتفرمی شبیه به فلیکر و وردپرس را برای فایل‌های صوتی توسعه بدهند. این آغاز راه دو دانشجوی جوان مؤسسه KTH بود برای رسیدن به هدف بزرگشان بود.

پُست مالون (Post Malone)، چِنس دِ رپر (Chanse the Rapper) و کِلانی (Kehlani) از جمله خوانندگان مشهوری هستند که کار خودشان را با پلتفرم SoundCloud آغاز کردند.

ساند کلاد اکنون به یک سرویس استریم، یک پلتفرم توزیع برای خوانندگان جدید و قدیمی و یک جامعه مجازی انسان ها برای عاشقان و شیفتگان دنیای موسیقی تبدیل شده است.

ساند کلود به شما اجازه می‌دهد موسیقی‌های جدید را کشف کنید و به آن‌ها گوش دهید. بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر در سایت ساندکلاد ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۲۰۰ میلیون موسیقی نیز در آن بارگذاری شده است.

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت این سرویس روی یک کامپیوتر دسکتاپی یا اپلیکیشن موبایل آن روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها، به ساند کلود دسترسی پیدا کنید .

کسب درآمد از ساند کلود

راه های کسب درآمد از ساندکلود بسیار ساده هستند و شما به عنوان یک خواننده یا آهنگ ساز می‌توانید از اشتراک‌گذاری آثار هنری خود به کسب درآمد دست یابید.

همچنین کمک‌های این پلتفرم به هنرمندان مستقل را نمی توان نادیده گرفت که باعث شده اند هنرمندان از موسیقی خود درآمدزایی داشته‌باشند.

سازندگان محتوای صوتی می‌توانند با استفاده از برنامه SoundCloud Creator، موسیقی‌های خود را تبلیغ کنند، با طرفداران تعامل داشته‌باشند و از آن درآمد کسب کنند.

اگر قصد دارید از این پلتفرم محبوب و شناخته شده کسب درآمد کنید این مقاله از ایرانی فالو را تا انتها مطالعه کنید.

شرایط کسب درآمد از ساند کلود

 قرار گرفتن در لیست سفید ساند کلود یکی از مهم ترین شرایط برای  کسب درآمد از این پلتفرم می باشد . این بدان معناست که افرادی که معیارهای زیر را دارند می توانند درامد قابل توجهی از این برنامه کسب کنند:

  • اولین شرط برای کسب درامد این است که باید در SoundCloud Pro یا Pro Unlimited مشترک شوید.
  • شرط دوم یکی از مهم ترین شرط ها برای پیمودن این مسیر است ، آن هم اصالت آهنگ است که باید 100% مال شما باشد.
  • حداقل تعداد تکرار پخش محاسبه شده در ماه 500 تکرار می باشد.
  • پخش موسیقی شما در کشورهایی که خرید اشتراک ساندکلود پریمیوم و تبلیغات در آن قابل دسترسی است، قابل قبول می باشد. اما اگر این افراد از کشورهای تحریم شده باشند، نمی توان از آهنگ برای کسب درامد از ساند کلود استفاده کرد.
  • اگر شرایط بالا را در نظر بگیرید و همه آن ها را داشته باشید، می توانید با آموزش نحوه کسب درآمد از ساندکلود به آینده مالی خود اعتماد کنید و از این طریق به سود زیادی دست یابید.

شرایط کسب درآمد از ساند کلود

نحوه ثبت نام در ساندکلود (دو روش)

قبل تنظیم کردن حساب کاربری خود به درآمدزایی در ساندکلود باید اول در این اپلیکیشن ثبت نام کنید . ثبت نام در این اپلیکیشن به دو روش امکان‌پذیر است روش اول برای حساب رایگان و روش دوم برای حساب پریمیوم است .

ایرانی فالو نحوه ثبت نام هر دو روش را در اختیار شما قرار داده است . در ادامه می‌توانید نوع روش ثبت نام خود را انتخاب کنید و مراحل را پیش ببرید :

  • روش اول حساب رایگان
  • برای ثبت نام در ساندکلود در قدم اول باید وارد سایت آن شوید و بر روی گزینه Create Account کلیک کنید.
  • در این قسمت نیز باید عضویت خود را از طریق فیسبوک یا جیمیل خود انتخاب نمایید.
  • پس از آن فیسبوک یا جیمیل خود را وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید. توجه داشته باشید جیمیل وارد شده در این قسمت باید کاملا واقعی باشد .
  • در مرحله بعد باید جنسیت و سن خود را وارد کنید و پس از کامل کردن مشخصات خود، بر روی گزینه Continue ضربه بزنید.
  • بعد از آن باید اکانت خود را در جیمیل نیز تایید کنید. برای این امر کافیست به سراغ جیمیل خود رفته و بر روی لینکی که برای شما ارسال شده، کلیک کنید.
    در برخی از مواقع ممکن است لینک را نبینید، در این صورت باید وارد قسمت اسپم شوید؛ چرا که ممکن است لینک در آن قسمت مخفی باشد.
  • روش دوم حساب پریمیوم
  • اگر در ساندکلود دارای پی پال باشید، باید وارد اکانت رایگان خود در این شبکه اجتماعی شوید.
    پس از ورود باید بر روی گزینه ارتقای اکانت ضربه بزنید و هزینه مورد نظر را پرداخت کنید. در نهایت اکانت خود را به مرحله بالاتری یعنی پریمیوم ارتقا دهید.
  • با انجام این امر تمام تبلیغاتی که میان آهنگ ها نمایش داده می شوند . حذف شده و دسترسی شما نیز به آهنگ ها و دیگر خدمات ساندکلود افزایش پیدا خواهد کرد. از همه مهمتر به مرحله درآمدزایی می رسید.
  • شما همچنین می توانید برای این امر از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید و خدمات ساندکلاد را دریافت کنید. نوع اکانت را مشخص نمایید و نحوه فعال سازی و اشتراک را نیز تعیین کنید.
  • در مرحله اخر نیز باید پسورد و اکانت خود را وارد کنید. توصیه می کنیم در انتخاب شرکت محتاطانه عمل کنید. برای اینکه ریسک را تا حد زیادی کاهش دهید، پسورد متفاوتی برای ساندکلود خود تعیین کنید.
    پس از اینکه درخواست خود را ثبت کردید، بعد از ۲۴ ساعت اکانت برای شما فعال خواهد شد

تنظیم کردن حساب کاربری ساند کلود برای درآمدزایی

بعد از ثبت نام در ساند کلود و برای کسب درامد، تنظیمات کاربر باید با توجه به هدف کسب درآمد از ساند کلود تنظیم شود.

انجام این کار بسیار آسان است و تنها با انجام ان در چند مرحله ساده می توانید به این هدف برسید. برای انجام این مراحل همراه ایرانی فالو باشید :

  1. در اولین مرحله ای که باید انجام دهید این است که به صفحه آهنگ های خود بروید.
  1. آهنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس برای ویرایش آیکون مداد را انتخاب کرده و کلیک کنید.
  1. در این گام باید تب درامد را انتخاب کنید.
  1. مرحله چهارم شروع به کسب درآمد است که مهم ترین مرحله محسوب می شود.
  1. برای هر فیلد باید نام کاربری خود را انتخاب و استفاده کنید.
  1. در سربرگ «متادیتا» می توانید اطلاعات لازم را اعمال کرده و سپس تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

راه های کسب درآمد از ساند کلود

  1. فروش تبلیغات

ساند کلود  برای هر استریم حدود 0.0019 پوند به شما پرداخت می‌کند، بنابراین درآمد از ساندکلود شما به میزان درآمدی که از تبلیغات و اشتراک‌های پولی در این پلتفرم  حاصل می‌شود، وابسته است.

به عبارت دیگر، اگر درآمد کل ساند کلود  از تبلیغات و اشتراک‌های پولی افزایش یابد، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت . همینطور در صورت کاهش، درآمد شما نیز کاهش خواهد یافت.

تعداد افرادی که به استریم شما گوش داده‌اند، به عنوان یک معیار کسب درآمد از ساندکلود شما از تبلیغات محسوب می‌شود. برای این منظور، لازم است:

  • مسیر و نمایه شما باید به منظور کسب درآمد تنظیم شده باشد.
  • زمان گوش دادن به موزیک باید حداقل سی ثانیه باشد.
  • گوش دادن باید در حوزه کسب درآمد از ساندکلود انجام شود و در کشورهای تحریم شده نباشد.
  • گوش دادن باید از طریق یک تلفن یا وب‌سایت ساند کلود صورت گیرد .(یعنی گوش دادن از طریق برنامه‌های جانبی و بدون تبلیغات، شامل کسب درآمد از SoundCloud نمی‌شود).
  1. استفاده از لینک بازاریابی

شما با استفاده از لینک‌های بازاریابی می توانید در ساندکلود  به صورت مستقیم کاربران را به فروشگاه‌ها، اپلیکیشن‌های موزیک، وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های دیگر هدایت کرده و از آن درآمد کسب کنید.

  1. فروش آهنگ

شما می توانید کار خود را در این پلتفرم بفروشید، اما 45 درصد از سهم ساند کلود  و 55 درصد از سهم شما است که کمی ناعادلانه به نظر می رسد.

  1. ارتقای برنامه به sound’s cloud pro Unlimited

برنامه sound ‘s cloud pro Unlimited  از اشتراک یک برنامه درآمدزایی مستقیم است . که البته در آن به برخی از ابزارها و آیتم‌های قوی مانند زمان آپلود نامحدود کنترل کامل بر محتوای خود و همینطور بینش مخاطبان پیشرفته دسترسی پیدا می کنید . همه این موارد شانس شما را برای فروش آهنگ‌های اصلی خود افزایش می دهد .

  1. استفاده از selfy

شما همچنان می‌توانید برای فروش ، آهنگ‌ها آلبوم‌ها و کسب درآمد از ساند کلود نمونه‌های ساخته شده خود را در پلتفرم تجارت الکترونیک Selfy ثبت نام کنید . و به لطف رابط بصری selfy و همینطور ابزارهای بازاریابی داخلی فرصت‌های بیشتری را ، برای فروش آهنگ‌های خود به دست می ‌آورید .

  1. استفاده از حق امتیاز هواداران

شما شما با استفاده از حق امتیازهای مبتنی بر طرفداران اساساً می‌توانید به این درک از معنی اینکه هرچه طرفداران بیشتری به موسیقی شما گوش دهند در ساند کلود حقوق بیشتری دریافت می کنید  می ‌رسید .

شما بر اساس حق امتیاز طرفداران ، به سازندگان بر اساس عادت‌های واقعی گوش دادن طرفدارانشان دستمزد پرداخت می کنند .

این راه یکی از روش‌های عالی برای کسب درآمد از ساند کلود می‌باشد . هرچه طرفداران شما وقت بیشتری برای موسیقی ‌تان صرف کنند و آن را گوش دهند شما پول بیشتری دریافت می کنید .

نحوه استفاده از ساند کلود

استفاده از ساندکلود برای اشتراک ‌گذاری و نشر موسیقی نسبتاً ساده است. در ادامه، مراحل استفاده از این اپ را  کی آموزید :

  1. اول از همه یک حساب کاربری در ساندکلود ایجاد کنید.
  1. اطلاعات خود را تکمیل کنید.

به این صورت که عکس پروفایل، توضیحی کوتاه در بیوگرافی، اطلاعات تماس، لینک به سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما باید اضافه گردد.

  1. موسیقی‌ خود را بارگذاری کنید.

 برای این کار روی Upload a track کلیک کنید. سپس آهنگ یا ترانه خود را انتخاب کرده و بارگذاری نمایید.

  1. بعد از آپلود موسیقی، می‌توانید تنظیمات مختلف از جمله نام آهنگ، توضیحات و تگ‌ها را تغییر دهید.
  1. خود را منتشر کرده و لینک آن را به اشتراک بگذارید. ساندکلود به شما امکان می‌دهد تا آهنگ‌های خود را در یک پلی‌لیست یا آلبوم نیز گروه‌ بندی کنید .

نحوه استفاده از ساند کلود

نکات ضروری برای کسب درآمد از ساند کلود

توجه به برخی نکات ساده اما بسیار کاربردی می‌تواند شانس شما را در کسب درآمد از ساند کلود افزایش دهد؛ برخی از این نکات عبارتند از:

  • از تگ کردن افراد موفق در موسیقی خود قافل نشوید.
  • تعامل و ارتباط مستقیم با مخاطبان خود داشته باشید . شما می‌توانید ارتباط خوبی ایجاد کنید و مستقیماً با مخاطبان خود در بخش نظرات خود درگیر شوید تا آنها را از پروژه‌های آتی و بازخورد کارتان مطلع کنید.
  • پیش از انتشار موسیقی، آن را به صورت خصوصی به اشتراک بگذارید و بازخوردهای دیگران را بررسی کنید.
  • کانال خود را برای افزایش فروش گسترش بدید . دیجیتال مارکتینگ خود را راه‌اندازی کنید . با تعامل با طرفداران از طریق دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی و ارسال آدرس اینترنتی خود برای هدایت ترافیک به سمت کارتان از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند: یوتیوب، اینستاگرام، فیس ‌بوک و سایرین، پایگاه هواداران پررونقی را ایجاد کنید.
  • لینک خرید را به صفحه شخصی خود اضافه کنید.
  • تخفیف دهید .تخفیف ها می توانند راهی عالی برای جذب طرفداران برای خرید آهنگ های شما باشند. همچنین می توانید برای جلب رضایت حامیان فعلی خود و افزایش وفاداری آنها، معاملات ویژه ارائه دهید.
  • در توضیحات موسیقی خود از یک داستان، دلنوشته یا متن موثر استفاده کنید.
  • پروفایل ساند کلود خود را در جعبه بیوگرافی خود تقویت کنید، یک عکس به یاد ماندنی برای آواتار خود اضافه کنید و توضیحات آهنگ خود را برای جذب بازدید و خرید بهینه کنید.
  • بخش لایک، نظرات و تعداد پخش‌های موسیقی خود را پنهان نکنید.
  • به طور مداوم محتوای جدید تولید کنید . میزان درآمدی که به دست می آورید به حجم کاری که انجام می دهید بستگی دارد. طرفداران همیشه به دنبال محتوای جدید هستند، مطمئن شوید که به عرضه آنها ادامه می دهید تا مبادا به سایر موسیقی دانان مستقل منحرف شوند.
  • بهترین آثار خود را به اشتراک بگذارید و از ساندکلود به عنوان چک نویس استفاده نکنید .

در ساند کلود چقدر طول می کشد به درآمد برسیم ؟

معمولاً حداکثر 5 روز کاری طول می‌کشد تا یک آهنگ به درآمدزایی برسد، البته به شرطی که صد‌درصد اصیل باشد و این اصالت در ساندکلاد تایید شود.

البته برای پیشرفت سریع خود می توانید از سرویس های جانبی ما در حوزه شبکه ساندکلاد نیز ستفاده کنید.

پرداخت ساند کلود به چه صورت است ؟

ساند کلود حساب های خود را از طریق اکانت پی پال پرداخت می کند. هر کاربر باید برای دریافت درامد خود به Repost by SoundCloud مراجعه کرده و به آن لینک بدهد .

موجودی شما در پایان هر ماه به روز می شود و زمانی که درآمد شما به 5 دلار آمریکا برسد یا از آن بیشتر بشود ، پرداخت ها به صورت خودکار انجام می شود.

البته این پرداخت ها معمولا با دو ماه تاخیر انجام می شود . البته پرداخت ساند کلود برای شما یک سری شرایط دارد . که به روش زیر است :

  • از جمله ی این شرایط داشتن حساب کاربری در نسخه‌ ی pro ساند کلود است .
  • اکانت شما مستلزم به حداقل تعداد پخش ماهانه‌ ی شما که پانصد مرتبه می باشد است . (تعداد پخش در کشورهایی که تحریم نیستند)
  • موزیک‌ های شما بایستی اوریجینال باشند.زمانی که بتوانید شرایط گفنه شده را برآورده سازید شما به سادگی می توانید به کسب درآمد از ساند کلود  مشغول شوید.همطنور به صورت کلی برای کسب درآمد از Sound Cloud دو راه پیش روی شما هنرمندان باز است:
  • شما به ازای هر استریمی (هر مرتبه گوش کردن به آهنگ شما با زمان بیش از ۳۰ ثانیه از طریق تلفن همراه و یا بستر وب یک استریم محسوب می ‌شود) که در ساند کلود صورت می‌ پذیرد درآمدی معادل ۰۰۱۹/۰ پوند کسب می ‌کنید. این درآمد با افزایش تبلیغات صورت پذیرفته در پلتفرم می تواند افزایش یابد.
  • یکی دیگر از راه های کسب درآمد از Sound Cloud فروش آثار هنری در این پلتفرم می‌ باشد. البته ساند کلود حدود چهل و پنج درصد از درآمد را برمی‌دارد.

کسب درآمد از ساند کلود یک فرصت طلایی برای خوانندگان و  آهنگ سازی  است که  به تازگی فعالیت خود را شروع کرده و به دنبال یک پلتفرم معتبر و بین‌المللی برای  اشتراک گذاری آثار خود هستند.

همانطور که می دانید اصلی ترین راه های کسب درآمد از ساندکلود به 2 روش امکان‌پذیر است، یکی فروش آثار و دیگری تبلیغات. البته توجه به شرایط استفاده از طرح کسب درآمد از ساند کلود نیز بسیار حائز اهمیت است و شما موظف به رعایت آن‌ها هستید .

کسب درآمد از ساند کلود برای هنرمندان بسیار مناسب است و می‌ توانند از طریق آن به درآمد قابل توجه ارزی دست یابند. بنابراین اگر در عرصه ی هنر فعالیت می‌ کنید به کسب درآمد از ساند کلود به صورت جدی ‌تر فکر کنید.

در این بلاگ از ایرانی فالو  داشتیم تا شما را در زمینه ی کسب درآمد از Sound Cloud یاری رسانیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مناسبی در این زمینه به شما همراهان گرامی ارائه دهیم .

پرداخت ساند کلود به چه صورت است ؟

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها