امتیاز کاربران

نکات مهم افزایش فروش در کانال تلگرام

نکات مهم افزایش فروش در کانال تلگرام برای هر ادمین فروشی بسیار واجب می باشد . اگر مشتاق هستید این نکات را آموزش ببینید و در کانال تلگرام خود استفاده کنید تا آخر این مقاله همراه ایرانی فالو باشید .

تلگرام یک پیام رسان میان پلتفرمی است که در سال 2013 توسط دو برادر راه اندازی شد: پاول دوروف که به عنوان مارک زاکربرگ روس از او یاد می‌شود و برادر بزرگترش، نیکولای دوروف که یک برنامه نویس و ریاضیدان است.

تلگرام اپلیکیشنی رایگان است و جایگاه مهمی را در میان دیگر پیامرسان ها بدست آورده. پیامرسان تلگرام سریع و ایمن است و امکانات منحصر بفرد زیادی دارد.

با توجه به اینکه تلگرام یک پیامرسان آنلاین است، در هنگام استفاده باید مطمئن شوید که به وای‌فای یا دیتای موبایل خود وصل هستید.

شما نیازمند یک شماره تلفن همراه برای ساختن اکانت در تلگرام هستید. پس از ساخت اکانت خود، به راحتی می‌توانید از این پیامرسان استفاده کنید.

شما می‌توانید نام، نام کاربری و عکس پروفایل خود را تنظیم کرده و به راحتی به دوستانتان پیام دهید و یا عکس، ویدیو، آهنگ و… را با آنها به اشتراک بگذارید.

ما با یک پیامرسان روبرو هستیم. نرم‌افزاری که امکان ارسال و دریافت پیام را فراهم میکند. این کاری است که تلگرام بصورت کلی انجام می‌دهد.

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را با استفاده از این برنامه به‌اشتراک بگذارید زیرا از انواع مختلفی از فایل‌ها پشتیبانی می‌کند و فرقی نمی‌کند که شما خواهان به اشتراک گذاشتن عکس، ویدیو یا چیز دیگری هستید.

این پیامرسان به شما اجازه می‌دهد حداکثر تا 2 گیگابایت فایل را انتقال دهید. هر کسی که به دنبال یک پیامرسان قابل اعتماد است می‌تواند از مزایای تلگرام بهره‌مند شود.

شما می‌توانید از تلگرام چه برای استفاده روزمره و چه برای کسب و کار استفاده کنید. در اینجا فقط می‌خواهیم به شما بگوییم که می‌توان از آن به طور نامحدود و مطابق با خواسته خود استفاده کرد.

نیازمند هیچ هزینه اضافه ای نیست و همچنین بسیار قدرتمند و پر از امکانات گوناگون است .

نکات مهم افروش در کانال تلگرام

امکانات قابل استفاده از تلگرام برای کسب و کار

امکانات قابل استفاده از تلگرام برای کسب و کار شامل موارد زیر می باشد :

  • اکانت

همانطور که چندی پیش لحاظ شد، نیاز به یک شماره تلفن همراه برای ساخت اکانت تلگرام است.

بعد از ساخت اکانت، شما می‌توانید اسم اکانت خود را تعیین و یک نام کاربری انتخاب کنید و همچنین عکس پروفایل خود را انتخاب کنید حتی می‌توانید چندین عکس پروفایل آپلود کنید .

شما قادر خواهید بود یک مکالمه را با هرکس که می‌خواهید تنها با اضافه کردن شماره فرد در مخاطبین خود، آغاز کنید. شما همچنین می‌توانید آخرین بازدید و وضعیت آنلاین خود را تغییر دهید.

فقط کافیست سری به بخش حریم خصوصی و امنیت بزنید و سپس مشخص کنید که چه کسی قادر خواهد بود تا آخرین بازدید و وضعیت آنلاین شما را ببیند. بخش جذاب ماجرا قطعا متعلق به تنظیمات گفت و گو است.

این بخش به شما امکان این را می‌دهد تا تم مورد نظر خود را انتخاب کرده و یا حتی بسازید. همچنین می‌توانید مطابق با سلیقه خود، پس زمینه چت را تغییر داده و یا سایز نوشته ها را  کوچک تر یا بزرگ‌تر کنید.

  • گروه

شما قادر به معاشرت با تعداد زیادی از افراد در یک گروه تلگرام تا سقف حداکثر 200000 کاربر خواهید بود. شما می‌توانید موارد مختلفی را از جمله عکس، ویدیو و… را در یک گروه با دیگران به اشتراک بگذارید؛

بطور خلاصه، شما می‌توانید هر کاری که در یک چت خصوصی انجام می‌گرفت را در یک گروه تلگرامی هم انجام دهید.

افراد برای پیوستن به یک گروه تلگرامی می‌توانند از لینک گروه برای پیوستن استفاده کنند یا اینکه توسط ادمین یا کاربر دیگری درصورت باز بودن قابلیت اضافه کردن برای عموم ممبر‌های گروه به گروه اضافه شوند.

سازنده گروه به عنوان ادمین اصلی، می‌تواند هر ممبری را تبدیل به یک ادمین کند و به او قابلیت‌های متناسب بدهد. بطور خلاصه، ادمین ها گروه را مدیریت می‌کنند و کنترلی کامل بر روی گروه دارند.

  • ربات

این قابلیت یکی از جذاب ترین آنهاست. در زمینه‌های گوناگونی می‌توان از آنها استفاده کرد.

شما حتی می‌توانید یک ربات برای خود بسازید، آنرا طراحی کنید و دکمه های مناسب برای آن بگذارید و سپس، این دستیاران هوشمند به بهترین نحو به شما خدمت خواهند کرد.

دانستن این موضوع می‌تواند جالب باشد که بسیاری از کسب و کار‌ها از ربات تلگرامی برای معرفی و فروش کسب و کار خود استفاده می‌کنند! و با توجه به این موضوع، می‌توان به میزان اهمیت و محبوبیت ربات‌ها پی برد.

  • کانال

کانال تلگرام یکی از این امکانات است. تنها ادمین یک کانال قادر به پست گذاشتن در چنل است و باقی ممبر‌ها صرفا بیننده هستند.

شما می‌توانید هرچه می‌خواهید در چنل خود پست کنید و با ممبر‌ها به اشتراک بگذارید. فارغ از دسته بندی موضوعی، دو دسته اصلی را برای کانال‌های تلگرام میتوان لحاظ کرد: کانال‌هایی با نام‌کاربری عمومی و کانال‌هایی بدون نام‌کاربری و لینک خصوصی .

اگر شما مایل به استفاده از یک نام کاربری عمومی هستید، هر کسی می‌تواند به کانال تلگرام شما دسترسی داشته و به آن ملحق شود. اما اگر تصمیم بر استفاده از یک لینک خصوصی برای کانال خود دارید، این وظیفه بر عهده شما خواهد بود تا لینک را با افرادی که می‌خواهید، به اشتراک بگذارید.

امکانات قابل استفاده از تلگرام برای کسب و کار

نکات مهم افزایش فروش در تلگرام

  • پیشنهاد ویژه

دست رد زدن به یک تخفیف خود، دل شیر می خواهد! سعی کنید به صورت دوره ای، تخفیفات وسوسه کننده ای را به مشتریان تان اختصاص دهید؛ این تکنیک در همه بسترهای فروش، خیلی خوب جواب می دهد.

سعی کنید حین تخفیف دادن از جملاتی مثل «این تخفیف اختصاصا برای اعضای این کاناله!» استفاده کنید؛ اینگونه هم به مخاطب حس خاص بودن می دهید و در نتیجه احتمال خرید کردنش، بیشتر می شود.

هم با دست به دست شدن این پیام، افرادی که مخاطب کانال شما نیستند، ترغیب به دنبال کردن فروشگاه تلگرامی شما می شوند.

درضمن با محدود کردن تخفیفات -مثلا تخفیف دادن به ۱۰ نفر اولی که در زیر آن پست کامنت می گذارند- می توانید نرخ تعامل و بازدید در لحظات ابتدایی آپلود پست کانالتان را بالا ببرید.

  • تبلیغ کانال فروش در دیگر پلتفرم ها

صفحات و حساب کاربری‌ های فروشگاه خود را در رسانه‌ های اجتماعی مختلف معرفی کنید. همچنین، وبسایت فروشگاه خود را ایجاد کنید و در آن محصولات خود را به صورت جامع و جذاب معرفی کنید.

از طریق تبلیغات موثر، حضور خود را در تلگرام و سایر پلتفرم‌ های معتبر و مناسب اطلاع‌ رسانی کنید.

این امر شامل استفاده از تبلیغات تکمیلی در شبکه‌ های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، توییتر یا فیسبوک است که با ابراز هدف کانال فروشگاهی شما در تلگرام، مشتریان جدید را جذب کنند.

همچنین می‌ توانید در سایت فروشگاهی خود، بنرها و لینک‌ های مستقیم به کانال تلگرامی خود را درج کنید .

  • به نمایش گذاشتن رضایت مشتری ها

هر جا که پای فروش غیر حضوری وسط باشد، نمایش رضایت مشتری اهمیت فراوانی پیدا می کند.

پیشنهاد می کنیم اسکرین شات های رضایت مشتریانتان را همراه یک هشتگ ثابت به اشتراک بگذارید تا مشتریان خیلی راحت بتوانند به همه آنها دسترسی داشته باشند.

  • تولید محتوا

تولید محتوای منحصربفرد و کامل، از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌ تواند نقش بسیار مهمی در افزایش فروش در تلگرام داشته باشد.

این محتواها می‌ توانند شامل مطالب آموزشی، اطلاعات جدید و مفید، نکات کاربردی و همچنین نوآوری‌ ها و تجدید نظرهای شما در صنعت مورد نظر باشند.

برای نوشته‌ های خود بهتر است سادگی را در نظر بگیرید تا مخاطبان به راحتی متوجه مطلب شوند و احساس خوبی به آنها داده شود.

همچنین، توضیحات کامل و جامع درباره کالاها و خدمات ارائه شده در کانال، به مخاطبان کمک می‌ کند تا درک دقیقی از محصولات یا خدمات شما داشته باشند.

با توجه به امکانات خود، می‌ توانید از فرمت‌ های دیگری مانند محتواهای صوتی و پادکست‌ ها نیز برای معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

این فرمت‌ ها به شما امکان می‌ دهند تا با استفاده از صدا، بیان کامل‌ تری از موضوعات مختلف داشته باشید و مخاطبان را به طور جذاب‌ تر و متفاوت‌ تر به سوی کسب و کار خود جذب کنید.

  • ایجاد حس اعتماد

یکی از مهم ترین پارامترهایی که در فروش اینترنتی نقش بسیار مهمی دارد، جلب اعتماد کاربران به شماست.

حتی اگر دو مرحله بالا را خوب طی کنید اما کاربر نتواند به شما اعتماد کند قافیه را باخته اید. برای جلب بیشتر مخاطبان و افزایش فروش در تلگرام می توانید پیشنهادات زیر را به کار بگیرید.

به صورت مداوم کد پیگیری محصولات ارسالی، عکس از رضایت مشتریان و … را در کانال خود قرار دهید. حتی بد نیست برای این کار یک کانال ویژه در نظر بگیرید.

مطالب مربوط به رضایت مشتریان را در کانال جدید قرار داده و لینک آن را در توضیحات کانال اصلی بنویسید. با این کار هر کس حتی در ابتدای ورود به کانال اصلی فروشگاه می تواند به شما اعتماد کند.

بهتر است کدهای پیگیری و عکس از رضایت مشتریان به گونه ای در کانال قرار داده شود که به طور کامل نشان دهد مربوط به شماست.

این کار هم چنین شما را از سوء استفاده کننده ها در امان نگه می دارد.می توانید در انتهای چت های خود با مشتریان، اسم کانال خود را تایپ کنید که نشان دهد مربوط به کسب و کار شماست.

هم چنین در پست کردن بسته های ارسالی می توانید از اسم کانال خود نیز استفاده کنید.حواستان به نرخ بازدید پست ها و تعداد کاربران کانال نیز باشد.

پایین بودن این نسبت، می تواند باعث سلب اعتماد از کاربران و گمانه زنی درباره فیک بودن فالوورهایتان شود.

در این بخش ازایرانی فالو سعی کردیم هر آن چیزی که برای فروش در تلگرام باید بلد باشید را در اختیارتان بگذاریم.

نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد، تاثیر بسیاری در بهبود فروش در تلگرام برای تمامی کسب و کارها می شود. اما برای موفقیت بیش از هر چیز نیاز به صبر و حوصله دارید.

مطمئن باشید با به کار بستن نکات بالا و با اندکی صبوری و تلاش برای بهبود کانال خود می توانید به فروش فوق العاده ای در تلگرام دست پیدا کنید.

اگر سوال، ابهام یا پیشنهادی درباره روش های افزایش فروش در تلگرام دارید، حتما از بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در اسرع وقت پاسخگوی شما همراهان گرامی خواهیم بود .

نکات مهم افزایش فروش در تلگرام

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها