امتیاز کاربران

نحوه کار با اسپاتیفای

 نحوه کار با اسپاتیفای را نمی دانید ؟ نمی دانید چگونه موزیک های خود را در پلی لیست طبقه بندی کنید ؟ همراه ایرانی فالو می توانید به پاسخ تمامی سوال های خود برسید .

اگر نمی دانید اسپاتیفای چیست و تاریخچه اش چه می باشد ؟ باید بگویم که  توسعه‌ی نرم‌افزاری اسپاتیفای از سال ۲۰۰۶ و توسط تیمی در شرکت Spotify AB در استکهلم شروع شد.

این شرکت توسط دنیل اک (Dabiel Ek)، مدیر فناوری سابق شرکت Stardoll و مارتین لورنتزون (Martin Lorentzon) هم‌بنیان‌گذار استارتاپ TradeDoubler تأسیس شده بود.

دنیل اک می‌گوید انتخاب نام این شرکت از کلمه‌ای بوده که به اشتباه توسط مارتین تلفظ شده است و بعدا، آنها ترکیب Spot و Identify را برای توضیح آن انتخاب کردند.

دنیل اک که امروز به‌عنوان شخصیت اصلی اسپاتیفای شناخته می‌شود، متولد سال ۱۳۶۲ (۱۹۸۳) در منطقه‌ی Rågsved است. اسپاتیفای بزرگترین سرویس پخش موسیقی است که دسترسی به میلیون‌ها آهنگ، ویدئو و پادکست از هنرمندان ایرانی و خارجی را فراهم کرده است.

این سرویس از محبوب‌ترین ارائه دهندگان خدمات موسیقی در دنیاست که تا دسامبر ۲۰۲۲، توجه بیش از ۴۸۹ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۲۵۰ میلیون کاربر اشتراکی را به خود جلب کرده است!

این اپلیکیشن هم مثل سایر برنامه‌ها، دارای نسخه رایگان و پرمیوم پولی می باشد و در ویندوز، لینوکس، ios، اندروید و حتی در وبسایت خود هم سرویس‌های جذابی را ارائه داده است.

برای لذت بردن از دنیای موسیقی اسپاتیفای، فقط  کافی است حساب کاربری خود را از طریق ایمیل یا اتصال از طریق فیسبوک، به‌طور رایگان ایجاد کرده و از پلی لیست‌های بی‌شمار آن لذت ببرید.

اسپاتیفای دارای دو نوع اکانت رایگان و پولی است که علاوه‌بر امکانات جذاب خود در نسخه رایگان، قابلیت‌ها و مزایای ویژه‌تری را برای کاربران پرمیوم ارائه داده است.

این شبکه، با ارائه گیفت کارت اسپاتیفای، امکان پرداخت هزینه اکانت پرمیوم خود را بدون نیاز به هیچ حساب ارزی یا کارت اعتباری بین‌المللی فراهم کرده است .

آموزش نحوه کار با اسپاتیفای

نحوه ساخت اکانت در اسپاتیفای

اول از همه برای یادگیری از نحوه کارکرد اپلیکیشن اسپاتیفای باید در آن اکانت بسازید . که در این بخش برای استفاده رایگان از اپلیکیشن اسپاتیفای ایرانی فالو تمامی مراحل را آموزش می دهد .

شما می‌توانید از طریق نسخه‌های مختلف اپلیکیشن اسپاتیفای برای خودتان یک اکانت رایگان ایجاد کرده و از آن استفاده کنید.

  • نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌های موجود، نمی‌توانید با IP ایران اقدام به ساخت اکانت کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از برنامه‌های تغییر دهنده IP استفاده کرده و سپس برای ساخت اکانت اقدام کنید .

اگر می خواهید تا از طریق وب سایت اسپاتیفای، اکانت جدیدی برای خود ایجاد کنید نیاز است مراحل زیر را پیش ببرید :

  1. پس از ورود به وب سایت اسپاتیفای، روی گزینه Get Spotify Free کلیک کنید. سپس می‌توانید برای ثبت‌نام از حساب فیس‌بوک یا آدرس ایمیل خود استفاده کنید.
  1. اگر که قصد دارید تا از اکانت فیس‌بوک خود استفاده کنید، می‌توانید روی گزینه Sign up with Facebook کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات اکانت فیس‌بوک خود، یک حساب اسپاتیفای برای خود ایجاد کنید.
  2. در صورتی که قصد دارید تا از طریق ایمیل، اکانت اسپاتیفای ایجاد کنید نیاز است تا فرم مشخص شده را پر کرده و اطلاعاتی چون نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید.
  1. همچنین پیش از اتمام فرایند ثبت‌نام نیاز است تا شرایط و ضوابط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی اسپاتیفای را قبول کنید. سپس پس از وارد کردن تمام اطلاعات خود، نیاز است تا روی گزینه Sign Up کلیک کنید. ا
  1. گر مشکلی در فرایند ثبت‌نام شما وجود نداشته باشد، نیاز است تا ایمیل خود شده و ایمیل ارسالی از سوی اسپاتیفای را باز و از این طریق اکانت خود را تایید کنید.
  1. پس از انجام این کار، می‌توانید هر زمانی که علاقه‌مند بودید تا وارد اکانت اسپاتیفای خود شوید، روی گزینه Log in کلیک کرده و با وارد کردن ایمیل یا نام کاربری و رمز عبور خود وارد اکانت اسپاتیفای شده و از این طریق از این پلتفرم استفاده کنید.

نحوه جستجو موزیک در اسپاتیفای

همانطور که می‌دانید همه‌ی برنامه‌های پخش موسیقی چه آنلاین باشند چه آفلاین، از قابلیت Search برخوردارند ، اما همه‌ی آن‌ها پیشرفته و حرفه‌ای نیستند .

اسپاتیفای از جستجوی دقیق و به شدت پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کند به‌طوری که کاربران به راحتی می‌توانند موسیقی، پادکست، سبک موسیقی و هرگونه محتوای مرتبط را به راحتی پیدا کنند. جستجو در اسپاتیفای به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای کاربران ممکن می باشد .

  • در روش مستقیم شما می‌توانید از طریق اطلاعاتی که از یک موسیقی دارید آن را سرچ کرده و پیدا کنید . اطلاعاتی مانند : نام موسیقی، نام خواننده، نام آلبوم یا حتی نوشتن قسمتی از متن آهنگ می‌تواند شما را به نتیجه مورد نظرتان برساند.
  • اما در روش غیرمستقیم شما از طریق پلی لیست‌های موجود در سبک‌های مختلف به موسیقی یا پادکست مورد نظر خود دست می‌یابید. اگر بخواهیم ساده‌تر این موضوع را بیان کنیم، شما با وارد شدن به قسمت Search اسپاتیفای از طریق آیکون ذره‌بین، وارد یک صفحه با بیش از 60 گزینه می‌شوید که هرکدام با عنوان خاص خود، به یک سبک یا دسته‌بندی خاص موسیقی یا پادکست مربوط می‌شود.

نحوه جستجو موزیک در اسپاتیفای

نحوه دانلود آهنگ از اسپاتیفای

متاسفانه شما نمی‌توانید با استفاده از اکانت‌های رایگان اسپاتیفای اقدام به دانلود آهنگ کنید. برای دانلود آهنگ‌ها باید عضو سرویس اسپاتیفای پریمیوم شوید تا بتوانید امکان دانلود آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، لیست‌های پخش، پادکست‌ و سایر مزایا اکانت پرمیوم Spotify بهره مند شوید.

  • نکته : باید به این توجه داشته باشید این است که به دلیل کپی رایگان، اپلیکیشن اسپاتیفای حتی به کاربران پریمیوم نیز اجازه دانلود کامل یک آهنگ را نمی‌دهد . بلکه تنها به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به‌صورت آفلاین از طریق برنامه اسپاتیفای به این آهنگ‌ها گوش دهید . پس از اتمام دوره اسپاتیفای پریمیوم شما، نمی‌توانید به این آهنگ‌ها به‌صورت آفلاین گوش دهید.

 برای دانلود از اسپاتیفای، نیاز است تا به سراغ آلبوم یا لیست پخش مورد نظر خود آمده و روی فلش رو به پایین بزنید.

با انجام این کار فرآیند دانلود آهنگ آغاز می‌شود و پس از اتمام دانلود، یک فلش سبز رنگ رو به پایین در کنار هر آهنگ را مشاهده خواهید دید.

پس از دانلود آهنگ‌ها، برای دسترسی به موارد دانلود شده نیاز است تا روی گزینه Your Library در منوی سمت چپ بزنید و سپس در بین گزینه‌های بالا نیاز است تا Downloaded کلیک کرده و سپس می‌توانید لیست کامل آهنگ‌هایی که دانلود کرده‌اید را مشاهده کرده و از این طریق به‌صورت آفلاین به آن‌ها گوش دهید.

پادکست های اسپاتیفای

اسپاتیفای چیزی بیشتر از یک سرویس پخش موزیک است. اگر حساب اسپاتیفای دارید می توانید از آن برای گوش دادن هزاران پادکست با موضوعات مختلف از کمدی تا ورزشی، سبک زندگی، اخبار و موارد دیگر استفاده کنید.

این پادکست‌ها هم روی برنامه و هم در مرورگر دسکتاپ وجود دارد و به راحتی می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه خود را دنبال کرده و در هر جایی که باشید به آخرین قسمت‌ها دسترسی پیدا کنید.

انتخاب پخش صوت با کیفیت بالا

شما می‌توانید با انتخاب یک کیفیت از سه سطح کیفیت اسپاتیفای به موسیقی‌ها گوش بدهید. تمام موسیقی‌ها به فرمت Ogg Vorbis پخش می‌شوند و نرخ بیت هر سطح کیفیت به شرح زیر است:

  • کیفیت عادی ۶۴ کیلوبایت بر ثانیه؛
  • کیفیت بالا ۱۶۰ کیلوبایت بر ثانیه؛
  • کیفیت خیلی بالا ۳۲۰ کیلوبایت بر ثانیه.

سطح کیفیتی که شما استفاده می‌کنید، به ترجیح شما و اینکه کدام حجم اینترنتی را برای مصرف انتخاب می‌کنید بستگی دارد، اما خوب است بدانید که کیفیت بسیار بالا فقط در اختیار مشترکان نسخه‌ی ویژ‌ی اسپاتیفای قرار دارد.

پیدا کردن دوستان در اسپاتیفای

اگر در اسپاتیفای با فیسبوک ثبت نام کنید . شما این امکان را دارید که دوستانتان را پیدا کنید و ببینید آنها چه موزیک‌هایی گوش می‌کنند.

گزارش فعالیت دوستانتان در سمت راست نرم افزار دسکتاپ نمایش داده می‌شود و همچنین به شما امکان انتخاب دوستانی را می‌دهد که سلیقه موسیقی شبیه به شما دارند.

شما همچنین می‌توانید از گزینه جستجوی برنامه استفاده کنید. به قسمت تنظیمات پروفایل خود وارد شوید و روی دکمه ” Find Friends” بزنید . این به شما فرصت پیدا کردن دوستان یا هنرمندان بیشتری را می ‌دهد.

اگر اکانت فیسبوک ندارید یا نمی‌خواهید حساب فیسبوکتان را به اسپاتیفای متصل کنید، باز هم می‌توانید دوستان خود را پیدا و آنها را دنبال کنید . فقط ممکن است گاهی کمی مشکل شود.

طبق گفته اسپاتیفای، بهترین راه برای پیدا و دنبال کردن دوستان استفاده از قسمت جستجو و با استفاده از این فرمت می باشد که ایرانی فالو برای شما ذکر کرده است : spotify:user:USERNAME

پیدا کردن دوستان در اسپاتیفای

ویژگی های متنوع اسپاتیفای

  • Spotify Connect

در این آیتم شما می توانید موزیک خود را از طریق انواع دستگاه‌های مختلف متصل به Wi-Fi از جمله بلندگوهای Wi-Fi و تلویزیون، رایانه شخصی و غیره پخش کنید.

با این ویژگی فوق‌العاده است که می‌توانید موزیک خود را در مکان بیشتری و با دستگاه‌های بیشتر گوش کنید. همچنین گزینه کنترل نحوه پخش موزیک در حساب اسپاتیفای را به شما می‌دهد.

برای مثال، شما از اتاق خود می‌توانید اسپیکرهایی که در سالن در حال پخش موزیک هستند را کنترل کنید و میزان صدا را تنظیم، موزیک را تغییر یا پلی لیست مخصوص مهمانی را ایجاد کنید .

  • Amazon Echo و Google Home

اگر شما اسپیکرهای هوشمند خانگی مانند Google Home یا Amazon Echo را در منزل دارید ،  پس گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه شما در اسپاتیفای کار آسانی است.

همه کاری که باید انجام دهید تنظیم Spotify به عنوان سرویس اصلی پخش موزیک در برنامه مربوطه می باشد .

با استفاده از صدای خود دستور پخش موزیک مورد نظر را بدهید. بعد از اتصال و ایجاد گروه با این دستگاه‌ها، پخش موزیک یا پلی لیست برای آن گروه‌ها با صدای شما انجام می‌شود .

  • Spotify Stations

یکی دیگر از برنامه های جداگانه ای می باشد که در کنار برنامه‌های اصلی این برنامه ارائه شده است.

این برنامه امکان دسترسی آسان شونده به پلی لیست‌های گردآوری شده را می‌دهد، و بیشتر تجربه ای شبیه به رادیو است.

همچنین طوری طراحی شده است تا یک تجربه گوش دادن ایجاد کند که ایستگاه‌ها را بر اساس سلیقه موسیقی شما درست کند. Stations هم مانند Spotify Kids برای آیفون و اندروید ارائه می‌شود.

نحوه استفاده از تایمر خواب

چگونگی تنظیم تایمر خواب در آموزش استفاده از اسپاتیفای بسیار مهم و ضروری است . این ویژگی به شما کمک می‌کند یک زمان مشخص برای اتمام پخش موسیقی انتخاب کنید تا به صورت خودکار پخش موسیقی متوقف شود .

به عنوان مثال : اگر می خواهید قبل از خواب به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش دهید، می‌توانید تنظیم کنید پخش موسیقی شما پس از چند دقیقه (به عنوان مثال ۱۵ دقیقه) متوقف شود.

برای تنظیم تایمر خواب در اسپاتیفای ، ابتدا پلی لیست یا موسیقی مورد نظر خود را پخش کنید و سپس از طریق علامت 3 نقطه وارد جزئیات موسیقی درحال پخش شوید .

در مرحله بعد روی Sleep timer با نماد ماه ضربه بزنید و زمان مورد نظر خود را از لیست داده شده انتخاب نمایید .

امکانات اپلیکیشن اسپاتیفای برای چه کسانی در دسترس است ؟ 

برای همه کاربران اسپاتیفای می‌توانند با خرید اشتراک اسپاتیفای از تمامی ویژگی‌ها و امکانات آن به راحتی استفاده کنند.

مسیریابی در اسپاتیفای

اگر شما هم برای مسیریابی از Waze استفاده می‌کنید و مسلماً آهنگ هم گوش می‌دهید، دیگر نیازی به جابجایی بین این دو اپلیکیشن را ندارید.

در برنامه waze بالای صفحه سمت راست بر روی آیکون موسیقی بزنید. اگر این آیکون را نمی‌بینید می‌توانید یک مسیریابی را شروع کنید و این آیکون ظاهر می‌شود. سپس اسپاتیفای را انتخاب کنید.

اسپاتیفای شخصی

حتماً تا به حال متوجه شدید که اسپاتیفای آهنگ‌هایی که دوستانتان گوش می‌دهند را برای شما نمایش می‌دهد.

اگر قصد دارید آهنگی گوش بدهید که نمی‌خواهید دوستانتان متوجه شوند، می‌توانید با این ترفند اسپاتیفای، وارد حالت شخصی شوید.

در این قسمت نحوه ورود به حالت شخصی اسپاتیفای را آموزش می دهیم :

  1. در نسخه دسکتاب بر روی اسم خود در گوشه سمت راست بالا صفحه بزنید .
  1. گزینه Private Session را انتخاب کنید.
  1. در موبایل به مسیر Settings -> Social -> Private Session بروید.
  1. اسپاتیفای شما تا زمانیکه این حالت را خاموش یا ریستارت نکنید و یا مدت زیادی نگذشته باشد، در حالت شخصی باقی می‌ماند.

نحوه حذف اکانت اسپاتیفا

اگر دیگر اکانت اسپاتیفای خودتان را نمی‌خواهید، می‌توانید آن را حذف کنید. البته می‌توانید اکانت خود را از حالت غیر رایگان به رایگان تغییر دهید، پس اگر مشکل شما هزینه است، توصیه می‌کنیم این نکته را در نظر بگیرید. با این وجود اگر هنوز تصمیم به حذف اکانت اسپاتیفای دارید، مراحل آن را در ایرانی فالو دنبال کنید:

  1. وارد اکانت اسپاتیفای خود شوید.
  1. برای پاک کردن حساب اکانت اسپاتیفا روی این لینک کلیک کنید.

اگر این روش کار نکرد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری شود و مستقیماً به صفحه پشتیبانی یا Spotify’s Contact Support بروید.
  1. “account” را به عنوان دسته انتخاب کنید.
  1. گزینه “I want to close my Spotify account permanently” را انتخاب کنید. سپس برای بستن حساب کاربری کلیک کنید یا اشتراک خود را لغو کنید.

نحوه آپلود اهنگ در اسپاتیفای

هیچ کاری نیست که نتوانید در اسپاتیفای انجام دهید . زیرا اسپاتیفای این قابلیت را دارد که آهنگ مورد علاقه تان را از کامپیوتر شخصی به اسپاتیفای آپلود کنید.

شما این انتقال را از طریق برنامه دسکتاپ اسپاتیفای در مک و پی سی می‌توانید انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را همراه ایرانی فالو دنبال کنید :

  1. ابتدا برنامه Spotify را در رایانه شخصی باز کنید.
  1. از سمت راست صفحه به حساب کاربری تان وارد شوید.
  1. روی تنظیمات کلیک کنید.
  1. Local Files را پیدا کنید.
  1. سپس بر روی قسمت Show Local Files ضربه بزنید.
  1. منوی Show Songs From نمایان می‌شود.
  1. اگر آهنگ های مد نظرتان را در این قسمت مشاهده می‌کنید، آن را فعال کنید.
  1. در غیر این صورت، در پایین صفحه، گزینه Add asource را انتخاب کنید.
  1. پوشه ای در رایانه شخصی خود انتخاب کنید،حالا تمام آهنگ ها به اسپاتیفای آپلود می‌شود.

نحوه خروج اسپاتیفای از حالت شافل

حالت شافل اسپاتیفای چیست ؟ اسپاتیفای حالت شافل را به‌عنوان یک محدودیت برای کاربران رایگان در نظر گرفته است.

در واقع کاربرانی که از نسخه رایگان اسپاتیفای استفاده می‌کنند، مجبور هستند تا به صورت شافل و به هم ریخته به آهنگ‌ها گوش دهند. 

در این بین اما ۲ روش وجود دارد که می‌توانید از طریق آن اپلیکیشن اسپاتیفای را از حالت شافل خارج کنید.

  • در روش اول اگر قصد دارید تا در نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن حالت شافل را خارج کنید، نیاز است تا به جای نسخه رایگان، با خرید اکانت پریمیوم این مشکل را برطرف کنید.
    در واقع کاربران نسخه اندروید و iOS که عضو سرویس پریمیوم اسپاتیفای می‌شوند، می‌توانند حالت shuffle را در برنامه iOS یا اندروید غیرفعال کنید.
  • در روش دوم می‌توانید از طریق آن مشکل شافل را در گوشی‌های اندروید و iOS را تا میزان قابل‌توجهی برطرف کنید، استفاده از سرویس پلی لیست است.
    در واقع شما می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را در یک پلی لیست قرار داده و سپس به‌صورت شافل به این آهنگ‌ها گوش دهید.
    در این نسخه های هک شده اسپاتیفای وجود دارند که امکانات نسخه پولی اسپاتیفای را به شما می‌دهند، اما به دلیل غیر رسمی بودن این برنامه ها، امکان هک شده گوشی شما نیز وجود دارد.

در این مطلب به بررسی این سؤال پرداختیم که Spotify چگونه کار می‌کند و بیان کردیم که شیوه استفاده از اسپاتیفای به چه نحوی است.

توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید دید کاملی در مورد آموزش اسپاتیفای داشته باشید و به بهترین شکل ممکن از این پلتفرم استفاده کنید .

سرویس اسپاتیفای از امکانات و ویژگی‌های پیشرفته و کاربردی زیادی برخوردار است و به همین دلیل برخی از کاربران جدید در ابتدای شروع استفاده از آن دچار سردرگمی می‌شوند و نیازمند آموزش استفاده از اسپاتیفای هستند؛

ایرانی فالو در این مقاله به بررسی ویژگی‌های کاربردی و اصلی این سرویس پرداختیم تا شما به راحتی از روش کار با اسپاتیفای مطلع باشید و از گوش دادن و مرتب کردن موسیقی‌های مورد علاقه خود نهایت لذت کافی را ببرید.

نحوه خروج اسپاتیفای از حالت شافل

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها