امتیاز کاربران

رفع ریپورت اینستاگرام

برای رفع ریپورت اینستاگرام اول باید این سوال را از خود بپرسید که به چه دلیل ریپورت شده‌اید ؟ اینستاگرام قوانین و مقرراتی دارد که کاربران باید از آن اطاعت کنند که در غیر این صورت پیجشان توسط افراد دیگر یا حتی خود اینستا ریپورت می ‌شود .

در این مقاله از ایرانی فالو ما قرار است به کسانی که در اینستاگرام ریپورت شده‌اند کمک کنیم تا بتوانند پیج خود را آزاد کنند. همراه ما باشید .

رفع ریپورت اینستاگرام

ریپورت اینستاگرام چیست ؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیو‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارید.

اما اگر در به اشتراک گذاری عکس و یا ویدیوها محتواهای آزاردهنده و یا نژادپرستانه پست کنید پیج شما بسته می‌شود . علاوه بر این قوانین‌های دیگری وجود دارد که با رعایت نکردن آنها این اتفاق  می افتد .

معنی واژه Report در زبان فارسی یعنی گزارش. اینستاگرام با این کار هر کاربر اینستاگرام را بعنوان یک پلیس برای حفاظت از حریم و قوانین این شبکه اجتماعی در نظر می گیرد . وقتی شما محتوایی آزاردهنده و نامناسب می‌بینید باید آن پیج یا پست را ریپورت کنید.

یعنی به اینستاگرام شکایت کنید. ریپورت کردن شما باعث می‌شود تا اینستاگرام از این مسئله آگاه شده و به آن رسیدگی کند. پس وقتی کاربری ریپورت می‌شود اینستاگرام، یا برای مدتی پیجش را می‌بندد یا این‌که به کاربر اجازه فعالیت نمی‌دهد.

حالا این وسط ممکن است خودتان به دلیل بروز خطایی و یا اشتباه اینستاگرام ریپورت شوید. یعنی تعداد زیادی کاربر از شما به اینستاگرام شکایت کنند.

برای رفع ریپورت اینستاگرام باید چه  باید کرد ؟ ما به شما نحوه رفع ریپورت اینستاگرام و یا نحوه ریپورت کردن پیج‌هایی که برای شما آزار و اذیت ایجاد کردند و یا محتوای نامناسب تولید کردند را آموزش دهیم .

دلایل ریپورت شدن اینستاگرام چیست ؟

اینستاگرام قوانین مشخصی دارد که باید برای فعالیت بهتر در این پلتفرم به آن‌ها توجه شود. عدم توجه و رعایت نکردن بسیاری از این قوانین باعث می‌شود تا پیج ریپورت  شود.

به همین دلیل بهتر است یک ‌بار قوانین اینستاگرام را مطالعه کنید. حالا اگر می‌خواهید بدانید این قوانین ها چه هستند باید بگوییم که قوانین شامل:

  • انفالو کردن تعداد زیاد در یک روز

یکی از روش‌هایی که بسیاری از پیج‌ها برای افزایش فالوور اینستا خود استفاده می‌کنند این است که پیج‌های متفاوت را فالو می‌کنند و پس از این که آن افراد پیج شخص را فالو کردند، آن‌ها را آنفالو می‌کنند.

اگر تعداد زیادی از افرادی که آن‌ها را فالو دارند را در یک روز آنفالو کنند، پیجشان بر خلاف تصورشان که برد کرده اند درگیر مشکلاتی خواهد شد و نمی‌تواند برای مدتی کارهای معمول و روتین را در آن انجام داد.

این کارهای معمولی شامل لایک کردن فالو کردن افراد جدید و یا حتی استوری گذاشتن می باشد .

  • ریپورت کردن به تعداد زیاد

ممکن است به دلیل انتشار محتواهای نامناسب و یا آزاردهنده غیراخلاقی، خشونت‌آمیز یا خلافکارانه  که از مهم‌ترین قوانین اینستا هستند پیروی نکنید تعداد افراد زیادی شما را بلاک یا  کنند .

این بلاک ها اگر تعدادشان زیاد شود باعث بسته شدن پیج شخصی شما می شود ‌.در موارد شدیدتر، کاربران علاوه بر بلاک کردن، اقدام به ریپورت پیج می‌کنند.

اگر تعداد زیادی از افراد یک پیج را ریپورت کنند، آن پیج با مشکلات ریپورت شدن مواجه خواهد شد.

  • ارسال پیام به صورت مکرر

اگر در مدت زمان کوتاه مانند یک روز تعداد پیام‌های بسیاری به دایرکت‌های افراد دیگر بدهید آن ها این پیام‌ها را اسپم دانسته و پیج را می ‌بندند .

  • عدم کپی رایت

همان‌طور که همه می دانند، اینستاگرام و یوتیوب نسبت به کپی‌رایت و استفاده غیر صحیح از محتوای تولید شده توسط کاربران دیگر بسیارحساس هستند.

به همین دلیل باید ابتدا در خصوص قوانین کپی‌رایت اینستاگرام و نحوه صحیح استفاده از ویدیوهای ساخته شده توسط افراد دیگر اطلاعات کسب کنید تا اطلاعات مشابه پست نکنید و با این موارد مواجه نشوید.

  • عدم رعایت سن قانونی

باید بدانید که بر اساس قوانین اینستاگرام، سن قانونی برای فعالیت در این پلتفرم، 13 سال می باشد . به همین دلیل پیج‌هایی که صاحبان آن‌ها کمتر از 13 سال دارند، ریپورت و بن می‌شود.

اما موارد بالا را می‌توان مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایلی دانست که انجام آن‌ها باعث ریپورت و بن شدن پیج می‌شود.

  • عدم توجه به انتشار پست

پلتفرم اینستاگرام برای انتشار پست در یک روز و یا چند روز پشت سر هم به صورت متوالی محدودیت ایجاد کرده است .

یعنی شما نمی‌توانید بیش از حد مجازو با تعداد زیاد قرار دادن پست در پیج فعالیت کنید . زیرا این کار باعث می‌شود تا برای مدتی نتوان فعالیت معمول را داشت.

  • مشابهیت نام اکانت با اکانت‌های رسمی دیگر

شما می دانید که بسیاری از افراد با دریافت تیک آبی از اینستاگرام به اکانت‌های رسمی تبدیل می‌ شوند.

برخی از پیج‌ها با انتخاب نام مشابه با این‌گونه پیج‌های رسمی سعی می‌کنند تا فالوور بیشتری دریافت کنند. اما نمی‌دانند که این کار خطراتی مانند بن و ریپورت شدن را در پی دارد. باید بدانید که  پیج‌هایی که نام یکسان با اکانت‌هایی با تیک آبی دارند، بن و ریپورت خواهند شد.

  • عدم انتشار پست با بار روانی

انتشار پست‌هایی که در آن‌ها محتوایی با بار روانی منفی یا ضد حقوق بشر وجود دارد، باعث بن شدن اکانت خواهد شد.

  • عدم ورود در پیج با آی پی های مختلف

برخی افراد با استفاده از برنامه تغییر آی پی وارد پیج خود با دستگاه‌های مختلف و برخی موارد مشابه دیگر مورد توجه تیم امنیتی اینستاگرام قرار می‌ گیرند.

فعالیت این‌گونه پیج‌ها با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد و حتی در نهایت می تواند پیج را ریپورت کند .

دلایل ریپورت شدن اینستاگرام چیست ؟

انواع ریپورت و بلاک شدن در اینستاگرام

برخی اوقات در اینستاگرام با رعایت نکردن قوانین با انواع متفاوتی از ریپورت و بن شدن مواجه می‌شویم.

هر کدام از این انواع اجازه انجام برخی کارها را به صاحب و کاربران پیج نخواهد داد. که  بیشترین انواع بلاک شدن کارها در اینستاگرام عبارتند از:

  • بلاک کامنت

همانطور که از اسمش مشخص است برخی افراد بلاک کامنت می‌شوند. این اتفاق زمانی می‌افتد که افراد کامنت‌های نامناسب یا انجام رفتاری شبیه به ربات‌ها انجام می دهند . که در نهایت بلاک می شوند و اجازه گذاشتن کامنت برای پست‌های دیگران را تا زمان رفع ریپورت اینستاگرام ندارند.

  • بلاک لایک

معمولا زمانی که فرد با مشکل بلاک کردن لایک مواجه می‌شود تا زمان رفع ریپورت اینستاگرام، نمی‌توانند پست افراد دیگر را لایک کند. البته زمانی افراد با  این مشکل مواجه می‌شوند که اینستاگرام پیج آن ها را ربات تشخیص داده است .

  • بلاک فالو

دقیقاً مانند دو بلاک دیگر بلاک فالو هم زمانی اتفاق می‌افتد که اینستاگرام پیج شخص را ربات تشخیص داده باشد .

البته فالو کردن یا آنفالو کردن افراد زیادی در مدت‌زمان کوتاه هم باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود. این افراد تا زمان رفع ریپورت اینستاگرام، اجازه ندارند شخصی را فالو کنند.

از کجا بدانیم ریپورت شده ایم ؟

قبل از اینکه بخواهید اقدام کنید که ریپورت شدن پیج خود را رفع کنید باید مطمئن شوید که واقعاً توسط اینستاگرام ریپورت و بن شده اید .مهم‌ترین عواملی که در صورت ریپورت شدن با آن مواجه خواهید شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نمی‌توانید فرد یا افرادی را دنبال کنید.
  • کامنت‌های شما ثبت نمی‌شود و نمی‌توانید برای پست‌های متفاوت کامنت بگذارید.
  • اجازه لایک کردن پست‌های متفاوت به شما داده نمی‌شود.
  • نمی‌توانید به افراد جدید پیام خصوص یا دایرکت مسیج بدهید.

اگر یکی از مشکلات بالا را داشتید باید بدانید که پیج شما توسط اینستاگرام بون شده است و باید اقدامات لازم برای رفع آن را پیش بگیرید .

از کجا بدانیم ریپورت شده ایم ؟

نحوه رفع ریپورت اینستاگرام

 یکی از روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام اطلاع به تیم پشتیبان می‌باشد . شما می‌توانید به آنها پیام دهید و با ارسال سند و مدرک ریپورت شدن پیج خود را گزارش دهید . شما با انجام این مراحل می‌توانید به تیم پشتیبان اطلاع رسانی کنید :

  1. به بخش Setting یا Option اکانت خود بروید.
  2. به بخش Setting بروید .
  3. گزینه Help را انتخاب کنید.
  4. بر روی گزینه Report a Problem بزنید.
  5. در کادر باز شده Report a Problem را انتخاب کنید.
  6. حالا به صورت مختصر اما روشن و شفاف مشکل خود را توضیح دهید، اگر برای اثبات ادعای خود عکس یا فیلم یا هر نوع سند دیگری دارید می‌توانید با انتخاب گزینه Gallery سند خود را نیز آپلود کنید. در آخر گزینه Submit را بزنید تا پیام شما برای تیم پشتیبان ارسال شود و اقدامات لازم صورت بگیرد.
  • تغییر شماره موبایل و ایمیل

دومین راه حلی که برای رفع ریپورت اینستاگرام شناخته شده است، تغییر اطلاعات تماس شامل پست الکترونیک یا ایمیل و تلفن همراه می باشد.

ابتدا روی گزینه‌ی Edit your profile  کلیک کرده و سپس گزینه‌ی private information را انتخاب کنید.

در این صفحه یک ایمیل و شماره همراه متفاوت از اطلاعات فعلی ثبت و ذخیره کنید. تغییر این اطلاعات موجب سریع تر شدن روند رفع محدودیت های مدیریتی شما خواهد بود .

  • درخواست کامنت انگلیسی کنید

شاید بعضی از شما فکر کند که این کار جوابگو نخواهد بود اما باید بگوییم که بله کارساز است اما در کنارش باید صبر و حوصله داشته باشید .

اما این را در نظر داشته باشید که هیچ وقت با استوری درخواست کامنت انگلیسی نکنید به خصوص اگر که کسب و کارتان از طریق پیج شما می‌باشد با این کار به اعتبار خود لطمه می‌زنید .

برای این کار می‌توانید از دوستان و آشنایان خود درخواست کمک کنید .

  • فعالیت نداشتن بیش از حد

سومین راه برای خروج از ریپورت اینستاگرام فعالیت نداشتن به صورت طولانی در این شبکه اجتماعی می باشد.

البته دقت داشته باشید که این روش، نیاز به انجام دادن هیچ مراحل خاصی ندارد و همچنین، به هر دلیلی که ریپورت شده باشید، می تواند کارآمد باشد.

کافی است برای مدتی اصلا وارد پیج اینستاگرام خود نشوید؛ چنانچه به دلایلی نظیر لایک بیش از حد، فالو بیش از حد و کامنت گذاری و ارسال دایرکت بیش از حد ریپورت شده اید، این روش برای شما می تواند عالی باشد.

  • از گوشی و اینترنت دیگر استفاده کنید.

محدودیت ممکن است به‌دلیل بلاک شدن آدرس آی پی شما باشد. در نتیجه از گوشی دیگری برای وارد شدن به صفحه‌ تان استفاده کنید یا اگر تا بحال به وای فای وصل می‌شدید، حالا دیتای خود را فعال نمایید یا بالعکس.

  • به فیسبوک متصل شوید

به پروفایل بروید و در بالای صفحه، سمت راست بر روی گزینه­­‌ای که به شکل سه خط است، کلیک کنید. به تنطیمات وارد شوید و بر روی Account بزنید.

Sharing to other apps را انتخاب کنید. حالا بر روی Facebook کلیک نمایید. بر روی Continue بزنید. ایمیل یا شماره تلفن و رمز عبور فیسبوک خود را وارد کنید و بروی Log In بزنید.

با اتصال اینستاگرام به فیسبوک ثابت می‌ شود که انسان واقعی هستید نه یک ربات.

  • حذف تمامی اطلاعات

این روش به نسبت چندین روش قبل کمتر از طرف افراد توصیه شده اما با این حال ذکر آن خالی از لطف نیست.

ابتدا تمامی اطلاعات هویتی خود از قبیل شماره تماس، ایمیل، بایو، تصویر پروفایل، نام و وب سایت خود را حذف و تغییرات را ذخیره کنید. سپس از حساب کاربری خارج شده  و یا همان Log out کنید  و اپلیکیشن اینستاگرام را هم ببندید.

در مرحله‌ی بعد گوشی را خاموش و روشن کرده و دوباره با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید. ممکن است با انجام این مراحل، حساب کاربری اینستاگرام شما از حالت ریپورت خارج شده باشد.

  • ویرایش بیو و نصب مجدد اینستاگرام

برای این روش، ابتدا به پروفایل خود بروید و برروی Edit profile کلیک کنید. بیو خود را ویرایش یا پاک کنید و حتی عکس پروفایل­‌تان را بردارید و در نهایت بر روی Done بزنید. حالا به قسمت تنظیمات بروید و در آخر صفحه برروی Log Out کلیک کنید تا از صفحه‌تان­ خارج شوید.

برنامه اینستاگرام و دیتاهای قبلی آن را پاک و گوشی خود را ری‌­استارت کنید. دوباره اینستاگرام را نصب کنید و به صفحه خود وارد شوید .

جهت پاک کردن دیتای قدیمی باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و بر روی برنامه‌ها (Apps) و سپس Manage apps کلیک کنید. حالا از بین برنامه‌های موجود اینستاگرام را بیابید و بر روی آن کلیک نمایید. در نهایت بر روی Clear data و Clear all data بزنید.

  • صبر داشته باشید

آخرین گزینه‌ای که به شما پیشنهاد می‌کنیم صبر کردن است . بعضی وقت‌ها نیازی نیست که برای رفع ریپورت اینستاگرام کاری انجام بدهید ان‌هایی وجود دارد که انجام می‌دهید ولی نتیجه‌ای نمی‌بینید .

پس اگر هیچ کدام از روش‌ های پیشین جواب نداد، پس چاره‌ای جز صبر کردن ندارید. به مدت دو روز فعالیتی در اینستاگرام نداشته باشید و سعی کنید قوانین آن را زیر پا نگذارید.

منظور از فعالیت در اینجا لایک، کامنت، فالو و آنفالو است وگرنه می توانید همچنان به جستجو و دیدن عکس‌ ها ادامه دهید. در سومین روز، فعالیت های خود را مانند گذشته از سر بگیرید.

چگونه پیجی را در اینستاگرام ریپورت کنیم ؟

قابلیت ریپورت در اینستاگرام به 5 روش تقسیم بندی می شود: ریپورت پروفایل، پست، استوری، پیام دایرکت و کامنت.

  1. در ابتدا پست را باز کنید و گزینه ی سه نقطه در بالا سمت راست را انتخاب کنید.
  1. اصطلاح Report را لمس کنید.
  1. در این قسمت از مرحله ی ریپورت پست، دو عبارت برای شما آورده می شود. اگر می خواهید گزارش شما ثبت شود، گزینه ی Spam را انتخاب کنید.
  1. اگر هم می خواهید گزارش شما با دلیل پست شود گزینه ی Inappropriate را انتخاب کنید. برای مثال برای گزارش وجود اکانت فیک می توانید گزینه ی (False information) را انتخاب کنید.

ریپورت استوری در اینستاگرام

  1. این مرحله نیاز است که وارد استوری دلخواه شوید و گزینه­ی 3 نقطه را انتخاب کنید.
  1. عبارت Report را لمس کنید.
  1. عبارت It’s Inappropriate را انتخاب کنید. در آخر هم همانند روش report پست در اینستاگرام، دلیل خود را برای ریپورت کردن تایپ کنید.

ریپورت پیام دایرکت در اینستاگرام

  1. اگر قصد ریپورت پیام در دایرکت دارید، نیاز است که پیامی را که می­خواهید ریپورت کنید لمس کنید و اصطلاح Report را انتخاب کنید.
  1. دلیل موردنظر را برای ریپورت را تایپ کنید.

ریپورت کامنت در اینستاگرام

  1. اگر قصد ریپورت کامنت را در برنامه­ی اینستاگرام دارید نیاز است کامنت دلخواه را انتخاب و نگه بدارید.
  1. روی گزینه­ی آیکون موجود در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  1. اصطلاح Report this comment را انتخاب کنید. قابل ذکر است که می توانید با گزینه هایی مانند Block و .. کاربر مربوط به آن کامنت را بلاک کنید.
  1. با انتخاب گزینه­ی It’s Spam هدف شما با موفقیت انجام خواهد شد.. اما اگر عبارت It’s inappropriate را انتخاب کنید باید دلیل خاص برای ریپورت داشته باشید. همانند ریپورت پست، استوری و پیام دایرکت در اینستاگرام باید دلایلی برای ریپورت کردن، مشخص کنید.

همان طور که در اول آموزش هم ذکر کردیم، در کنار فعالیت در اینستاگرام، باید به تمامی ترفند های آن آشنا باشید.

در این مقاله به آموزش خروج از ریپورت اینستاگرام و نحوه ریپورت افرادی که محتواهای نادرست می‌گذارند پرداختیم . امیدواریم این آموزش کمک کافی را به شما کرده باشد. اما از قدیم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است.

پس بهتر است به جای این که برخی کارها را انجام دهیم و سپس به دنبال روش‌هایی برای رفع ریپورت اینستاگرام باشیم، به برخی نکات توجه کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم. ممنون که تا آخر مقاله ایرانی فالو همراه بودید .

ریپورت کامنت در اینستاگرام

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها