امتیاز کاربران

راهکار های کاربردی برای افزایش بازدید یوتیوب

راهکاری کاربردی برای افزایش بازدید یوتیوب را برای تمام کسانی که می خواهند در یوتیوب کسب درآمد کنند توصیه می کنیم که تا آخر مقاله همراه ایرانی فالو باشند .

در این قسمت از محتوا قصد داریم تمام روش های افزایش بازدید در YouTube را به شما آموزش دهیم . یوتیوب، یک پلتفرم رایگان به‌اشتراک‌گذاری انواع ویدئو و یک شبکه اجتماعی کامل است.

این پلتفرم در سال ۲۰۰۵، توسط سه کارمند سابق کمپانی پی پال، طراحی و ساخته شد. ایده اولیه ساخت یوتیوب، داستان‌های زیادی دارد و سازندگان این پلتفرم می‌گویند که اغلب این داستان‌ها، تنها ترفندهای بازاریابی برای ساخت داستانی جذاب‌تر برای این شبکه اجتماعی هستند و واقعیت ندارند!

درحالی که فرهنگ ساخت و مصرف محتوای ویدیویی هر روز بیشتر از قبل گسترش پیدا می‌کند،‌ طبیعی است که بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی، مایل به دانستن این باشند که کانال یوتیوب چیست و چطور می‌توان یک کانال موفق راه‌اندازی کرد.

ساخت کانال یوتیوب و فعالیت به عنوان یک یوتیوبر، نه‌تنها یک سرگرمی بسیار جذاب به حساب می‌آید، بلکه فرصتی برای کسب درآمد دلاری هم در اختیارتان می‌گذارد.

 می‌توانید حتی پیش از اینکه شروع بکنید اقدام به محاسبه درآمد یوتیوب با ایده‌های مختلف و سبک‌های گوناگون بکنید. داستان پیدایش یوتیوب از هر کجا که آغاز شده بود، تنها یک هدف داشت:

انسان‌های عادی بتوانند به‌راحتی فیلم‌های شخصی و معمولی خود را در یک فضای مناسب و جامع، به‌اشتراک بگذارند و دیگر افراد هم به‌سادگی بتوانند به این فیلم‌ها دسترسی داشته باشند.

یوتیوب در همه کشورهای جهان، به جز ۵ کشور چین، ایران، کره شمالی، اریتره و ترکمنستان، قابل دسترسی است. این پلتفرم خارق‌العاده، ماهانه بیش از ۲.۶ میلیارد، کاربر فعال دارد و روزانه، ۱۲۲ میلیون کاربر، در یوتیوب فعالیت می‌کنند.

راهکار های کاربردی برای افزایش بازدید یوتیوب

نحوه ساخت صحیح ویدیو یوتیوب

قبل از اینکه بخواهید که ویدیوهای یوتیوب تان بازدیدهای زیادی داشته باشد قبل از آن باید ویدیوهای با کیفیت و با ساختار درست بسازید .

ایرانی فالو در این قسمت تمام مراحل ساخت یک ویدیو صحیح در یوتیوب را به شما آموزش می‌ دهد مراحل را مطالعه کنید.تا بتوانید یک ویدیو با بهترین ساختار در این اپلیکیشن پرطرفدار و پربازدید اشتراک گذاری کنید

  1. برنامه ریزی قبل از ساخت

در این مرحله، باید موضوع و محتوای ویدیو را تعیین کنید. برای این کار، باید به نیاز مخاطبان خود توجه کنید و محتوایی را ارائه دهید که برای آنها جذاب و مفید باشد.

همچنین، باید به اهداف خود نیز توجه کنید و محتوایی را ارائه دهید که با اهداف شما همخوانی داشته باشد. ایجاد برنامه‌ریزی قبل از ساخت ویدیو برای یوتیوب باعث تولید محتوای قوی می شود ‌و مهم تر از آن شما می دانید که دقیقا به دنبال چه موضوعی برای ساخت ویدیو های خود هستید .

وقتی ساخت ایده‌ای را کلید می‌زنید، پیش بینی کنید مخاطبان درباره موضوع شما چه سوالاتی دارند؟ یا چه چیزی برایشان بیشتر جذاب است.

بعضی از این موارد را به راحتی می‌توانید از ابزارهای جستجوی گوگل یا پرسش‌هایی مشابه با آنچه که کاربران در کوئرا یا ردیت مطرح می‌کنند به زبان‌های مختلف پیدا کنید.

که همین الان در سر دارید، ممکن است توسط فرد دیگری یا به زبان دیگری یا حتی به سبک دیگری تولید شده باشد؛اگر با خودتان عهد بسته‌اید که چیزی بیشتری در آن موضوع برای گفتن دارید، موفقیت و تفاوت‌های رقیبتان را کامل بررسی کنید.

با دقت در نحوه کارشان، تلاش کنید وجه تمایز آنها را پیدا کنید. این به شما کمک می‌کند تا یک جنبه یا زاویه خاص و منحصر به فرد در ویدیو یا کانال یوتیوبتان داشته باشید. و البته در مقایسه با افراد دیگر سبک خاصی را ایجاد کنید.

  1. در زمینه کسب و کار تحقیق کنید

پیش از شروع به تولید محتوا یوتیوب درباره بازار ایده خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که برای ایده‌ی شما بازار وجود دارد و چقدر می‌توانید کانال یوتیوب خود را توسعه دهید.

هر چقدر ایده‌ی شما نو و بی رقیب باشد، ابتدا باید پیش بینی کنید که بازاری بر آن وجود دارد؟شما قرار است مخاطبانی را جذب کنید و به صورت پیوسته مخاطبان خود را افزایش دهید.

آیا مخاطبان حاضر می‌شوند، برای شما کامنت بگذارند یا درباره ویدیوی شما با دیگران صحبت کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند؟اگر مرحله رشد را در نظر گرفته باشید، قطعا به درآمد آن هم فکر کرده‌اید.

چه موضوع دیگری می‌تواند این تجارت را برای شما پایدار کند؟

  1. ضبط کردن

در این مرحله ، ویدیو را با استفاده از دوربین و میکروفون ضبط می‌کنید. برای ضبط ویدیو، باید به محیط و نورپردازی توجه کنید و از محیطی استفاده کنید که برای مخاطبان جذاب باشد.

رنگ بندی فضای شما می تواند تاثیر زیادی برای جلب مخاطبان باشد .ش همچنین، باید به صدای ویدیو نیز توجه کنید و از میکروفون‌های خارجی استفاده کنید که کیفیت صدای ویدیو را بهبود بخشند.

ساخت ویدیو یوتیوب شما می تواند با یک موبایل و یا حتی تجهیزات کاملا حرفه‌ای و سینمایی انجام شود. در ابتدای راه لازم است بدانید چه تجهیزاتی برای تولید محتوای حرفه‌ای نیاز دارید تا بعد از آن براساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، برای راه اندازی استودیو شخصی خود اقدام کنید.

توصیه می‌کنیم تا به کپشن(بخش توضیحات) ویدیوهای بلاگرهای یوتیوب که ولاگ‌های روزانه ضبط می‌کنند یا پادکست ویدیویی تولید می‌کنند، حتما نگاهی بیندازید.

بلاگرها نام و مشخصات لوازمی که برای ضبط ویدیو استفاده می‌کنند را همراه با لینک خرید در بخش توضیحات می‌گذارند. شما به آسانی می‌توانید با جستجوی آنها مجموعه تجهیزات خود را خریداری کنید .

  1. ویرایش کردن

در این مرحله، می‌توانید ویدیو را با استفاده از نرم افزارهای ویرایش ویدیو ویرایش کنید و به آن افکت‌های مختلفی اضافه کنید.

در این مرحله، می‌توانید ویدیو را برش دهید، صدا را ویرایش کنید، افکت‌های ویدیویی را اضافه کنید و آن را به صورتی قابل تماشا و جذاب تر تبدیل کنید.

عمدتا برای ادیت ویدیوی یوتیوب از نرم افزارهای پریمیر پرو، فاینال کات، افتر افتکس، داوینچی ریزالو و آی مووی استفاده می‌شود.

اگر می خواهید با این تدوین فیلم و این نرم افزار بیشتر آشنا شوید، مقاله تدوین فیلم چیست و بهترین نرم افزارهای تدوین را مطالعه کنید.

  1. رعایت قوانین

شما باید مطمئن شوید که زحمتی که برای تولید محتوا و این همه فرآیند می‌کشید بی ثمر نمی‌ماند.

امروز دیگر اینستاگرام و یوتیوب و دیگر رسانه‌های اجتماعی روی حقوق معنوی مالکیت محتوا متمرکز هستند و الگوریتم‌های خود را برای جلوگیری از سوء استفاده از محتواهای تولید شده توسعه می‌دهند.

کارهایی که انجام آن در یوتیوب غیر قانونی می باشد شامل :  استفاده از موسیقی های غیرمجاز ،کپی و استفاده از ویدیو های دیگران ، محتوای اهانت آمیز ، تولید ویدیو های حساس برای کودکان می باشد .

  1. انتشار

 در نهایت، ویدیو را در یوتیوب منتشر کنید. برای این کار، باید یک حساب کاربری در یوتیوب داشته باشید و ویدیو را با استفاده از ابزارهای مناسب در یوتیوب آپلود کنید.

در این مرحله، باید به عنوان عنوان و توضیحات ویدیو، کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید تا ویدیو شما در جستجوهای گوگل و یوتیوب بهتر دیده شود.

آخرین کاری که ممکن است بخواهید در فرایند ویرایش انجام دهید این است که زیرنویس را به ویدیوی YouTube خود اضافه کنید.

زیرنویس به بینندگان کمک می کند تا صدا را با جزئیات بیشتری بفهمند و به جامعه ناشنوایان اجازه می دهد تا با فیلم های شما نیز درگیر شوند.

تا زمانی که وارد حساب Google خود شده باشید، می توانید ویدیوی خود را مستقیماً از برنامه های ویرایش ویدیو مانند Final Cut Pro ، Adobe Premiere Pro و iMovie به YouTube خروجی بگیرید و بارگذاری کنید.

در کل، تهیه ویدیو برای یوتیوب نیازمند تخصص و دانش فنی است که با استفاده از ترفندهای مناسب و با توجه به نیاز مخاطبان، می‌توانید محتوایی جذاب و مفید را برای آنها ارائه دهید.

  1. قدم بردارید

موفقیت در یوتیوب نیازمند صبر و پشتکار است. با دنبال کردن مراحلی که تا اینجا گفته شد و تلاش مداوم، شما قادر به ایجاد کانال یوتیوب پرطرفدار و کسب درآمد خواهید بود.

به یاد داشته باشید که صداقت و ارتقاء مستمر کیفیت محتوایتان از اهمیت بالایی برخوردارند. اگر امکانات منحصر به فردی ندارید، بر خلاقیت و ارائه محتوای باکیفیت تمرکز کنید؛ و بعدا کیفیت ظاهری محتواهای خودتان را توسعه ببخشید .

موفقیت در یوتیوب نیازمند صبر و پشتکار است، پس در این مسیر پیشرفت کنید و از هر تجربه‌ای استفاده کنید.

نحوه ساخت صحیح ویدیو یوتیوب

روش های افزایش بازدید یوتویب

  1. انتخاب عنوان ویدیو

بعنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک ویدیو است که باعث جذب مخاطبان می‌شود.

اگر ویدئوهایی که در سطح اینترنت و یوتیوب منتشر شده‌اند را بررسی کنید متوجه می‌شوید، مواردی که عنوان بسیار جذابی دارند، بازدید بیشتری دارند. بین ویدئوهایی که به صورت گسترده در سراسر اینترنت دیده شده و به اشتراک گذاشته می شوند  یا آنهایی که تعداد بازدید بسیار کمی به دست می آورند ، یکی از تفاوت های اصلی در قسمت عنوان است.

جستجو برای کلید واژه مناسب ایده بسیار خوبی برای یافتن واژه هایی است که مردم آنها را بیشتر جستجو می کنند و بعد از اینکه این کلید واژه را یافتید باید موضوع یا عنوان ویدئوی خود را به نوعی با آن ترکیب کنید

.مهم‌ترین نکات برای داشتن یک عنوان جذاب به صورت زیر هستند.

  • استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان می‌تواند برای کاربران و همچنین گوگل ارزشمند باشد و احتمال کلیک را افزایش دهد.
    به طور مثال اگر ویدئویی در خصوص «نحوه کاشت گیاه سانسوریا» تهیه کرده‌اید باید حتما از همین نام برای عنوان استفاده کنید. زیرا به طور دقیق، نوع محتوا را بیان می‌کند و افرادی که به دنبال این ویدئو باشند بر روی آن کلیک خواهند کرد.
  • در صورت امکان سال جاری را به عنوان اضافه کنید(مثلا: بهترین نکات برای سال 2017). کاری کنید جلب نظر کند.
  • عناوین را مختصر بیان کنید و مفهوم را سریع برسانید. شما برای افزایش بازدید یوتیوب باید از عنوان‌های کوتاه استفاده کنید. واقعیت این است که روز به روز حوصله کاربران کمتر می‌شود و هیچ تمایلی به مطالعه عنوان‌های طولانی نشان نمی‌دهند.
  • از کلمات قدرتمند (مثلا: بهترین، فوق العاده، باور نکردنی) استفاده کنید.همینطور از کلمات تحریک کننده احساسات (مثل احساسی ، به تنهایی ، داغ ، سانسور شده) استفاده کنید.
  • متاسفانه بسیاری از یوتیوبرها گوگل را نادیده می‌گیرند. بسیاری از کاربران تمایل دارند به جای مطالعه محتوای متنی، اقدام به تماشای ویدئو کنند و اغلب آن‌ها نیز از طریق موتور جستجوی گوگل به یوتیوب وارد می‌شوند.
  • سرتیتر یا عنوان خود را با حروف بزرگ بنویسید. (البته در صورتی که تیتر شما انگلیسی باشد)
  1. انتخاب برچسب

یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد پس از ساخت کانال یوتیوب برای افزایش بازدید که در اغلب دوره‌های آموزش افزایش بازدید یوتیوب رایگان از آن‌ یاد می‌شود، استفاده درست و به جا از برچسب‌ها است.

برای یافتن برچسب‌های مناسب می‌توانید نگاهی به ویدئوهایی منتشر شده در یوتیوب بیندازید. البته استفاده از تگ در یوتیوب با پست های وبسایت متفاوت است.

اگر تا به حال به تگ های موجود در یوتیوب دقت نکرده اید ، حالا زمان خوبی است که شروع کنید. حتی می توانید به پست های قبلی خود بازگردید و برچسب های آنها را نیز اصلاح کنید.

تگ های استفاده شده توسط ویدئوهای پر بازدید را بیابید و از آنها در ویدئوهای خود استفاده کنید.

می توانید از افزونه گوگل کروم به نام TubeBuddy برای یافتن تگ های مورد استفاده توسط دیگران کمک بگیرید.

مهم‌ترین نکات برای استفاده از برچسب‌ها در یوتیوب به صورت زیر هستند.

  • از انواع مختلف کلید واژه مد نظرتان در قسمت تگ استفاده کنید.
  • از کلید واژه های اصلی به عنوان تگ ویدئو استفاده کنید
  • می‌توانید از نام برند خود در برچسب‌ها استفاده کنید.
  1. ایجاد کاور مناسب

کاور و یا همان thumbnail تاثیر زیادی در کلیک کاربران و در نهایت افزایش بازدید یوتیوب دارد.

در واقع بیننده اولین چیزی که از ویدئو شما می بیند عنوان و کاور است که اگر جذاب باشد آن را باز می کنند و اگر بد باشد قطعا از آن رد می شوند!

اگر خود شما هم در ویدئو هستید، سعی کنید خودتان را در کاور بگذارید و عنوان را درشت و جذاب بنویسید. یک Thumbnail ویدئویی خوب به شما کمک می کند در بین ویدئوهای مرتبط و بخش ویدئوهای پیشنهادی مورد توجه قرار گیرید.

کاور نباید پیچیده و شلوغ باشد، باید بسیار ساده باشد و تمرکز کاربر را به عنوان و یا هر قسمتی که مهم است جلب کند.کاورهایی که در پیج آموزش سئو سایت نیوسئو قرار دارند، نمونه های خوبی برای این دسته از فیلم ها هستند.

استفاده از رنگ های جذاب نیز بسیار می تواند کاور شما را جذاب کند و منجر به افزایش بازدید در یوتیوب شود.

به منظور طراحی سریع یک Thumbnail برای ویدئوهای یوتیوب آن هم فقط در عرض چند دقیقه ، می توانید از Canva یا YouZign هم استفاده کنید.

نکاتی که ایرانی فالو در این بخش برای داشتن یک کاور مناسب به شما توصیه می‌کند را نادیده نگیرید :

  • از قراردادن چیزهای بی ربط در کاور خودداری کنید. هر چیزی که در کاور استفاده می کنید سعی کنید از کاور و تصاویر مرتبط استفاده کنید .
  • همانطور که گفته شد رنگ ها در دیده شدن شما خیلی تاثیرگذار هستند. رنگ های شاد می تواند جذاب باشد و جلب توجه کند.
  • آنها را در فرمت های JPG، GIF، BMP یا PNG آپلود کنید.
  • سعی کنید از نسبت تصویر 16:9 استفاده کنید چون اکثر پخش کننده ها در یوتیوب از این نسبت استفاده می کنند.
  1. اشتراک گذاری

بسیاری از افراد روزانه از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌کنند، اما ممکن است زمان کمتری را به جستجو در یوتیوب بپردازند.

به این صورت می‌توانید هر زمان که ویدیو جدیدی در یوتیوب منتشر کردید، لینک آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را برای دیدن آن تشویق کنید.

این موقعیت فرصتی برای شما فراهم می کند تا گروهی خارج از یوتیوب ایجاد کنید و ترافیک را از دیگر کانال های شبکه های اجتماعی محبوب به سمت کانال یوتیوب خود هدایت کنید.

گاهی اوقات نیز افراد بخشی از ویدیو را در اینستاگرام منتشر کرده و پس از ترغیب مخاطب برای دیدن ویدیو از او می‌خواهند برای مشاهده بقیه ویدیو به یوتیوب مراجعه کند.

با این روش می‌توانید به افزایش بازدید یوتیوب خود کمک کنید.می توانید از ابزاری همچون Buffer برای زمان بندی اشتراک گذاری ویدئوها در کانال های رسانه اجتماعی خود کمک بگیرید.

 معمولا بهتر است هر ویدئو را به مدت 8 ماه پس از انتشار ، حداقل 10 تا 15 بار اشتراک گذاری کنید . همچنین ، در هنگام اشتراک گذاری بهتر است از هشتگ ها استفاده کنید تا دیگران هم بتوانند به راحتی آنها را بیابند.

  1. ایجاد پلی لیست

ایجاد پلی لیست از دیگر روش‌های افزایش بازدید یوتیوب رایگان است. اگر موضوع ویدیوهای منتشر شده در کانال یوتیوب شما متفاوت است، می‌توانید از پلی لیست استفاده کنید.

یک playlist یوتیوبی ، روشی عالی برای افزایش بازدید یوتیوب است. وقتی یک ویدئوی جدید را آپلود کردید ، آن را به یک playlist اضافه کنید .

به این صورت که ویدیوها را دسته بندی کرده و هر کدام را در دسته‌های مرتبط قرار دهید. این کار باعث دسترسی و اشتراک گذاری راحت‌تر ویدیوها می‌شود. بسیاری از یوتیوبرهای معروف در دنیا از پلی لیست برای ویدیوهای خود استفاده می‌کنند.

  1. ساخت محتوا های خلاق

قطعاً هیچ کدام از موارد گفته شده به اندازه جذابیت و کاربردی بودن محتوای شما بر افزایش میزان بازدید تأثیر ندارند.

اگر محتوای ویدیویی منتشر شده توسط شما جذاب بوده و یا کاربرد خاصی نداشته باشند، به هیچ عنوان با بازدید بالایی همراه نخواهد بود.

برای مثال افزایش بازدید در یوتیوب با ساخت ویدیوهای سریالی نیز امکان پذیر است. این مورد می‌تواند تا مدت‌ها مخاطب را درگیر کرده و او را ترغیب کند تا به کانال شما سر بزند.

کار باعث می‌شود، مخاطب تا انتهای ولاگ‌ها با شما همراه شود و بازدید ویدیوهای شما افزایش یابد. نکته مثبتی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر ویدیوهای شما مرتبط و پشت سر هم باشند، یوتیوب ویدیوهای دیگر را نیز به کاربر نشان می‌دهد.

در این زمینه بهتر است ابتدا نیاز مخاطب را شناسایی کنید و ویدئوهایی بسازید که یا پاسخ سوال کاربر در آن‌ها وجود دارد و یا سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. در غیر این صورت هیج کس تمایلی به تماشای ویدیوهای غیرجذاب ندارد.

  1. ایجاد وب سایت

اگر یک یوتیوبر تمام وقت هستید ، پس حتما باید یک وب سایت برای ویدئوهای یوتیوبی خود ایجاد کنید .قرار دادن ویدیوهای منتشر شده در وب سایت‌های دیگر به سادگی انجام می‌شود.

شما می‌توانید برای حرفه‌ای‌تر شدن از یک وب سایت کاملاً شخصی برای خود استفاده کرده و ویدیوهای یوتیوب خود را در آن جا بارگذاری کنید.

استفاده از وب سایت‌های مختلف و قالب‌های مخصوص انتشار ویدیو در وردپرس در این زمینه به شما کمک می‌کند.علاوه بر آن می‌تواند از افزونه‌های سئو و دیگر افزونه‌های کمکی استفاده کنید.

این روش نیز در اغلب دوره‌های آموزش افزایش بازدید یوتیوب به عنوان یک روش مهم ذکر می‌شود.همچنین می توانید یک دامنه بخرید و آن را روی کانال یوتیوب خود ریدایرکت کنید.

در این صورت وقتی کسی از شما بپرسد “چگونه می توانم شما را در یوتیوب بیابم؟” به راحتی دامنه را به او معرفی می کنید .

یوتیوب به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان می‌باشد که مالک اصلی آن گوگل است.

این شبکه اجتماعی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد نسبت به سایر پلتفرم‌ها از جایگاه ویژه و متمایزی برخوردار می‌باشد. افراد می‌توانند از طریق تولید محتوای ویدئویی به درآمدهای نجومی برسند به شرط آنکه اصول افزایش بازدید یوتیوب را بدانند.

عواملی مانند تولید محتوا برای موضوعات پرجستجو، انتخاب عناوین مناسب، طراحی کاور جذاب، تولید ویدئوهای سریالی، اشتراک‌گذاری ویدئو در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از تگ‌های مناسب و ایجاد پلی لیست به شما کمک می‌کند تا میزان درآمدتان را افزایش دهید.

در این مطلب ایرانی فالو برای شما اشنایی بیشتر با روند افزایش ویو در یوتیوب را آموزش دادیم و نکاتی را مطرح کردیم .

این‌ روش‌ها با اختصاص زمان بیشتر جهت کار روی کانال‌تان جوابگو بوده و باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. صبر کلید موفقیت شما خواهد بود .

روش های افزایش بازدید یوتویب

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها