امتیاز کاربران

راه های کسب درآمد بالا از توییچ

راه های کسب درآمد بالا از توییچ با رعایت چندین نکات و ترفند قابل انجام می باشد . ایرانی فالو برای بهبود راه پیشرفت شما در این بخش  ترفند های درآمد بالا از توییچ را برای شما فراهم کرده است.  

 یک پلتفرم پخش زنده و استریم است که در درجه اول بر پخش زنده بازی‌های ویدئویی، رویدادهای ورزشی الکترونیکی و انواع محتوای خلاقانه تمرکز دارد.

توییچ در 6 ژوئن 2011، به عنوان جایگزین Justin.tv، که یک پلتفرم پخش زنده همه منظوره بود، راه‌اندازی شد و از آن پس با این نام کار خود را ادامه داد. در اینجا مروری کوتاه بر تاریخچه Twitch خواهیم داشت:

Justin.tv در سال 2007 توسط جاستین کان و امت شیر تأسیس شد. در ابتدا، این پلتفرم به کاربران اجازه می‌داد تا زندگی روزمره خود را به صورت زنده پخش کنند و با بینندگان تعامل داشته باشند.

با محبوبیت فزاینده استریم بازی‌های ویدئویی، Justin.tv دسته جداگانه‌ای را برای بازی معرفی کرد.

Twitch به سرعت در میان گیمرها محبوب شد. تا سال 2013، توییچ بیش از 45 میلیون بیننده در ماه داشت و بیش از 1 میلیون استریمر هر ماه در آن استریم می‌کردند.

در آگوست 2014، Amazon.com این پلتفرم را به مبلغ 970 میلیون دلار خریداری کرد. این خرید به توییچ اجازه داد تا منابع خود را گسترش دهد و از زیرساخت‌های آمازون برای پیشرفت استفاده کند.

Twitch Prime بخش دیگری از این پلتفرم است که در سپتامبر 2016 معرفی شد و مزایای مختلفی را برای اعضای آمازون پرایم ارائه کرد.

علاوه بر این، Twitch بسترهایی را برای استریمرها فراهم کرد تا این افراد بتوانند از محتوای خود از طریق تبلیغات و اشتراک درآمد کسب کنند.

علاوه بر این، Twitch به یک پلتفرم محبوب برای رویدادهای ورزشی الکترونیکی، پخش مسابقات و لیگ‌های بزرگ تبدیل شد.

همچنین حقوق پخش انحصاری را در اختیار سازمان‌های مختلف، مانند Overwatch League و برخی بازی‌های NBA G League، قرار داد.

راه های کسب درآمد بالا از توییچ

کسب درآمد از توییچ

در حال حاضر توییچ با بیش از ۳.۸ میلیون استریمر در سراسر دنیا و میانگین ۱۵ میلیون بازدید روزانه پربازدیدترین سرویس استریمینگ زنده است.

توییچ کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند؛ غالب این محتوا را مسائل گیمینگ، استریم زنده بازی کردن و گفتگوی برخط کاربران و استریمر تشکیل می‌دهد.

 

این سرویس علاوه بر تولید محتوا، برای کاربران خود فرصت کسب درآمد را فراهم آورده است. این ابزار به مخاطبان و بینندگان اجازه می‌دهد تا از میان قریب به چهار میلیون تولید کننده محتوا، اقدام به جستجو، انتخاب و تماشای محتوای مورد علاقه خود به صورت رایگان، نمایند.همان طور که گفتیم، توییچ برای کاربران خود امکان درآمد زایی را فرهم آورده است.

درآمد از سرویس‌های نوینی چون توییچ یکی از شغل‌های در حال محبوبت این عصر است.  استریمر می‌تواند به طرق گوناگون از توییچ و مجموعه‌های کسب درآمد کند.

این درآمد می‌تواند کاملا مستقل بوده و یا در همکاری با برنامه‌های درآمدزایی توییچ باشد.توییچ به تازگی بسیار محبوب شده است و بسیاری از افراد و شرکت ها از آن برای ارتباط با مخاطبان و تبلیغات استفاده می کنند.

تقریبا شما می توانید روی هر پلتفرمی  به توییچ دسترسی داشته باشبد و فرقی نمی‌کند که پلی استیشن ۳، ۴ ، ۵ ، ایکس باکس ۳۶۰ ، وان ، سری ایکس یا اس ، اندروید ، IOS ، گوگل کروم‌کست ، Fire TV یا حتی Nvidia Shield در اختیار داشته باشید. چرا که برنامه‌ی توییچ در تمامی پلتفرم‌ها در دسترس است.

همچنین با مرورگر خود نیز می‌توانید وارد سایت توییچ شوید ،و اکانت خود را بسازید . برای آن که بتوانید در سایت توییچ، درآمد ارزی کسب نمایید، باید بدانید که دو روش برای درآمد زایی در این سایت وجود دارد.

اولین روش : آن است که شما به عنوان یک گیمر حرفه ای و ماهر در قسمت پخش لایو ویدئوها، تبلیغات خود را به نمایش گذاشته و با ارائه اشتراک های یک ماهه به فالوورهای خود، این امکان را ایجاد نمایید که شرایط بهتری برای تعامل و ارتباط با شما داشته باشند.

روش دوم : کسب درآمد در این سایت مربوط به وجهی است که بینندگان به استریمرها می پردازند که به آن دونیت می گویند. در این روش از درآمد زایی، بر اساس پارامترهای زیادی، تماشاگران به استریمرها پاداش می دهند.

در صورتی که ویدئوهای شما سرگرم کننده، شاد و جذاب باشد، به شکلی که آن ها را خسته نکند، شما را مستحق دریافت پاداش می دانند.در این مقاله از ایرانی لایک قصد داریم به بررسی شیوه‌های کسب درآمد از توییچ بپردازیم. همراه ما باشید .

 

 

شروع کسب درآمد از توییچ

 

شاید لازم باشد بدانید که برای دریافت گیم از سایت توییچ می توانید، بازی انتخابی خود را آپلود نمایید.

اما آن چه که در سایت Twitch دارای اهمیت است این است که کاربران به سایت وارد شده و به صورت استریم ویدئوها را مشاهده کرده و بر روی پخش زنده بازی ها در این سایت تمرکز نمایند.

ابتدا ببینید که می خواهید در سایت توییچ به بازی و سرگرمی بپردازید، یا آن که تصمیم دارید از این سایت قدرتمند، کسب درآمد دلاری داشته باشید و برای آن وقت صرف کنید.

پس از آن می توانید اکانت خود در این سایت را تنظیم کرده و برای کانال خود در سایت twitch یک برند بسازید. برای ساخت حساب کاربری با مراحل زیر پیش بروید :

 

  1. حساب کاربری : باید ابتدا یک حساب کاربری در توییچ راه‌اندازی کرده و بعد استریم کردن را شروع کنید.

 

  1. تجهیزات حرفه ای : قبل از شروع به استریم کردن باید تجهیزات مناسب و حرفه ای در دسترس ‌تان داشته باشید .
    که شامل وبکم و میکروفون باکیفیت و اینترنتی با سرعت بالا است . برای اطلاع از تجهیزات مناسب استریم کردن می توانید از کارکشته های این زمینه کمک بگیرید .

 

 

  1. فالوور: یکی از مهم‌ترین موارد، جذب فالوور در توییچ است. این موضوع کلیشه ای را می دانید که هر چقدر تعداد فالوور ها بیشتر باشد، شانس بیشتری برای کسب درآمد خواهید داشت.

 

  1. تنظیم گزینه‌های پولی: بعد از جذب فالوور می‌توانید گزینه‌های مربوط به خرید اشتراک و اهدای کمک‌های مالی را در کانال توییچ خود برای فالوورهایتان تنظیم کرده و فعال کنید.
    همچنین می‌توانید به دنبال پیدا کردن اسپانسر، بازاریابی و فروش محصولات باشید برای کسب درآمد باشید .

 

 

  1. داشتن نظم و استریم مداوم: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت در توییچ، استریم کردن مداوم است. یعنی باید سعی کنید که برنامه منظم برای استریم کردن داشته باشید و محتوای سرگرم‌کننده‌ای برای بینندگان خود ارائه بدهید.

شروع کسب درآمد از توییچ

راه های کسب درآمد از توییچ

 

  • درآمدزایی با بردن مسابقات در توییچ

 

اگر ساعت‌ها استریمینگ، شما را به یک فرد حرفه‌ای در یک بازی ویدیویی خاص تبدیل کرده است، می‌توانید به یک تورنمنت ملحق شوید.

بسته به بازی، می‌توانید این کار را به‌صورت فردی یا تیمی (مثلاً با سایر استریمرها) انجام دهید. پخش مسابقات باعث ایجاد محتوای عالی برای جامعه شما می‌شود. اگر خوب عمل کنید، حتی ممکن است طرفداران جدیدی پیدا کنید.

 

  • کسب درآمد از طریق دونیت

 

یکی از بهترین و البته ساده‌ترین شیوه‌های کسب درآمد مستقیم به وسیله توییچ، دونیت است. 

دونیت  Donateنوعی کمک مالی بر اساس مبلغی دلخواه است که به یک فرد خلاق، تولید کننده محتوا و یا هنرمند اهدا می‌کنید تا برای خلاق آثار جدید و مبتکرانه انگیزه‌ای قدرمند ایجاد شود.

بینندگان یک استریم در توییچ می‌توانند با مبلغ دلخواه به استریمر خود دونیت کنند. این روش با استفاده از درگاه پرداخت بانکی، در دسترس‌ترین گزینه ممکن برای کسانی است که در ایران زندگی می‌کنند و به سرویس‌های پرداخت ارزی دسترسی ندارند.

بدین وسیله شما از طریق درگاه پرداخت داخلی که استریمر معرفی کرده از طریق شبکه شهاب به او دونیت کنید.

 

 

کسب درآمد از طریق مشارکت تجاری و اسپانسرها

 

با رشد کانال ممکن است برندهای مختلف سراغ شما بیایند و با شما همکاری کنند. معمولاً شرکت‌هایی با شما همکاری خواهند کرد که به محتوای شما مرتبط باشند.

به عنوان مثال اگر گیم استریمر موفقی شوید، توسعه‌دهندگان بازی، شرکت‌های ساخت تجهیزات گیمینگ و سایر برندهای مرتبط با شما همکاری خواهند کرد. ممکن است برندها هر اسپانسر هر استریم شما شوند.

به عنوان مثال، ممکن است اسپانسر استریم بعدی شما یک شرکت کامپیوتری باشد. شما باید بخش کوتاهی از استریم خود را به توضیح محصولات آن شرکت بپردازید یا از مزایای استفاده از محصولات آن بگویید.

 

  • کسب درآمد از برنامه افیلیت

 

طبق برنامه‌های افیلیت توییچ، اعضای افیلیت می‌توانند از طریق بعضی بازی‌ها، فروش بازی‌ها و بیت توییچ درآمد کسب کنند.

با استریم منظم؛ حداقل هفت روز با حداقل سه بیننده به طور هم‌زمان و بهبود وضعیت افیلیت توییچ خود، راه برای عضویت در برنامه پارتنر توییچ باز می‌شود.

 

 

  • کسب درآمد از طریق داشتن شریک مالی

 

سرویسی مشابه با برنامه افیلیت اما فرای آن است که با رسیدن به یکسری از استانداردها رسیدن به آن برای استریمرها ممکن می‌شود.

این ویژگی امکانات و ابزار متعددی نسبت به سایر استریمرها در اختیار کاربر می‌گذارد.

با شرکت در این برنامه، به وسیله اشتراک، تبلیغات، فروش بازی یا سرویس و غیره استریمر می‌تواند درآمد بسیار خوبی کسب نماید.

همچنین با فعال شدن این ویژگی به استریمر تیک وریفای Twitch تعلق می‌ گیرد. در ادامه و طی مقالات آتی با جزییات بیشتر به بررسی تفاوت این دو سرویس خواهیم پرداخت.

با ورود به دو برنامه افیلیت Affiliate و شریک مالی Twitch Partner Program توییچ، امکان درآمد بسیار بالاتری برای استریمر فراهم می‌شود. ورود به این دو برنامه پیش نیازهایی دارد که از حوصله این یادداشت خارج است.

 

  • کسب درآمد از طریق برنامه پارتنر توییچ

 

طبق این برنامه، شما می‌توانید مقداری پول با نمایش تبلیغات در مدت استریم خود دریافت کنید.

برای این که واجد شرایط عضویت در این برنامه شوید و درآمد از راه نمایش تبلیغات کسب کنید باید به طور منظم استریم انجام دهید، مخاطبان ثابت و فعال داشته باشید و همچنین در حوزه فعالیت خود الگویی برای بقیه باشید.

علاوه‌بر این، باید به مدت ۲۵ ساعت در ۱۲ روز مختلف و با حداقل ۷۵ بیننده به طور میانگین، استریم داشته باشید.

 

  • کسب درآمد از طریق اشتراک گذاری استریم در یوتیوب

با آپلود کردن کلیپ‌های مربوط به استریم‌های خود در یوتیوب می‌توانید درآمد اضافی کسب کنید. به ازای هر بازدید سهمی از درآمد تبلیغاتی را دریافت می‌کنید.

بنابراین هرچه بازدید ویدیوی شما بیشتر باشد، درآمدتان هم بیشتر است. برای واجد شرایط دریافت سهمی از تبلیغات یوتیوب بودن نیاز به حداقل هزار مشترک (سابسکرایبر) و چهل هزار ساعت تماشا در طول ۱۲ ماه دارید.

 

  • کسب درآمد از طریق داشتن حساب پی بال

برای آن که بتوانید درآمدهای خود را دریافت کنید، به یک حساب ارزی نیاز دارید. پرداخت آنلاین پی پال می تواند برای شما گزینه ای بسیار مناسب باشد تا بتوانید درآمد دلاری خود را نقد کرده و به ریال تبدیل نمایید.

در صورتی که حساب پی پال ندارید، می توانید در سایت 20پیمنت و از خدمات این سایت استفاده نموده و درآمد دلاری خود را به ریال تبدیل نمایید.

این امکانات در توییچ و سرویس‌ انلاین آن، راهی است آسان و جذاب برای کسانی که به دنبال درآمد ارزی بوده و می خواهند به صورت تمام وقت در سایت توییچ به درآمدزایی پرداخته و آن را به عنوان شغل خود انتخاب نموده اند.

این به خود شما بستگی دارد که چگونه با تماشاگران خود تعامل کرده و ارتباط داشته باشید. تا زمانی که فالوورهای خود به خوبی گفتگو کنید، خواهید توانست تاثیر مثبتی را بر آن ها گذاشته و نهایتا مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

 

  • کسب درآمد از طریق بیت ها

 

در دنیای امروز دیگر هر پلتفرمی اقدام به ساخت واحد پولی مختص به خود را کرده است و با گسترش حضور رمز ارز‌ها این بازار روزبه‌روز داغ‌ تر می‌شود.

در این میان پلتفرم توییچ برای خود واحد ارزی را در نظر گرفته است به نام Bits، هر صد بیت برابر است با 1دلار، تماشاگران می‌توانند با خرید این واحد ارزی توییچ از استریمر محبوب خود حمایت مالی کنند.

برای خرید بیت‌ها باید اقدام به پرداخت ارزی کنید؛ برای این پرداخت آنلاین نیاز به ویزا کارت، مستر کارت یا حساب پی‌پال دارید. شما می‌توانید با تهیه ویزا کارت مجازی از استیگان اقدام به خرید این واحد ارزی در توییچ کنید و از استریمر محبوب خود با دونیت کردن بیت حمایت کنید.

بیت‌ها یک کالا یا واحد پولی مجازی هستند که می‌توانید آن را بخرید و از آن برای تشویق و حمایت استفاده کنید.

A Cheer یک پیام چت است که از بیت‌ها استفاده می‌کند و برای فردی که از او حمایت کرده‌اید ارسال می‌گردد. تشویق و حمایت کردن بهترین راه برای کمک به ادامه بقا استریمرها است.

 

 

  • کسب درآمد از طریق اسپانسر شیپ

بسیاری از برندها تمایل دارند که استریمرهای محبوب توییچ محصولات خود را معرفی کنند. به این صورت که یک شرکت یا برند با پرداخت پول یا محصولات به استریمر از او می‌خواهد که خدمات آنها را در استریم خود معرفی و تبلیغ کند.

این روش مزایایی مانند افزایش اعتبار، ارتباط با برندهای مرتبط و کسب درآمد ثابت را ارائه می‌دهد. اما در عوض چالش‌هایی مانند رقابت بالا، پیداکردن اسپانسر مناسب و حفظ تعادل بین محتوای تجاری و غیرتجاری را نیز دارد.

 

 

  • کسب درآمد از طریق فروش محصولات

می‌توان گفت یکی از بهترین راه های کسب درآمد از توییچ، تاسیس فروشگاه و فروش مرچ‌های اختصاصی است.

در این روش شما می‌توانید محصولات مخصوص به کانال خود را تولید کرده و از راه‌های مختلف مانند سایت، توییچ، واتساپ یا حتی اینستاگرام نسبت به فروش آن‌ها اقدام کرده و به کسب درآمد بپردازید.

به یاد داشته باشید که برای تولید مرچ خوب لازم است از طرح‌های جذاب و محصولات باکیفیت استفاده کنید تا مخاطبان نسبت به خرید آن ترغیب شوند.

 

  • کسب درآمد از طریق جذب سابسکرایبر

مهم ترین و کلیدی ترین نکته برای کسب درآمد از توییچ، جذب مخاطب است.”آناکین” می‌گوید:

“نگاه کردن به بزرگترین نام ‌ها در استریمینگ و فکر کردن به این موضوع که چقدر خوب است برای زندگی از بازی کردن ویدیویی درآمد داشت، کار ساده ای است.”

اما “همچنین باید به این نکته توجه کنید که برای ساختن و حفظ یک مخاطب موفق در پلتفرم‌ هایی مانند توییچ یا یوتیوب، بسیاری از کار ها و زحمات سخت وجود دارد.”

آناکین توضیح می‌دهد که بسیاری از استریمر های بزرگ و معروف امروزی که به درآمد های بالایی در این پلتفرم دست یافته اند، سال‌ های بسیار زیادی را صرف رشد تدریجی مخاطب خود کرده‌ اند و راه ‌های جدیدی برای توسعه شخصیت و محتوای خود پیدا کرده ‌اند. همچنین او اضافه می‌کند:

“آنها لایق این همه تحسین جهانی برای پیوستن به یک مسیر شغلی برای کسب درآمد بالا هستند.”

کسب درآمد از طریق مشارکت تجاری و اسپانسرها

میزان درآمد توییچ چقدر است ؟

هیچ مقدار مشخصی برای میزان درآمد استریمر های توییچ وجود ندارد. درآمد استریمرهای توییچ متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله تعداد طرفداران، سطح محبوبیت، نوع محتوا، تعداد ساعات پخش و روش‌های کسب درآمدی که انتخاب می‌کنند. بنابراین، میزان درآمد قابل کسب توسط یک استریمر به طور قطعی قابل تعیین نیست و ممکن است بسیار متغیر باشد.

استریمرهای معروف و با تعداد طرفداران بالا معمولاً به دلیل تأثیرگذاری بیشتر، فرصت‌های درآمدزایی بیشتری دارند.

آنها ممکن است از طریق تبلیغات درون جریان (in-stream ads)، حمایت طرفداران (fan donations)، حامیان (sponsors)، همکاری با برندها (brand partnerships) و فروش محصولات خودشان (merchandise sales) درآمد کسب کنند.

همچنین، برخی استریمرها می‌توانند از طریق برنامه‌های رابطه با طرفدار (affiliate programs) درآمد کسب کنند

. در این حالت، وقتی استریمر یک لینک به خرید یا ثبت نام در یک خدمات یا محصول مشخص به طرفداران خود می‌دهد و آنها از این لینک استفاده می‌کنند، استریمر کمیسیونی از فروش کسب می‌کند.

 

در نهایت، باید توجه داشت که کسب درآمد توسط استریمرها نیازمند کار سخت، پشتکار و ساختن یک جمعیت طرفداران پایدار است.

اغلب استریمرها از ساختن یک منبع درآمد پایدار نیازمند گذراندن زمان و تلاش است. ایرانی لایک تلاش خود را می کند تا اهرم شما در مسیر درآمد زایی شما در این پلتفرم جذاب و هیجان انگیز باشد .

در این قسمت ترفند های کسب درآمد بالا از توییچ را برای شما در اختیار قرار دادیم . امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد .

میزان درآمد توییچ چقدر است ؟

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها