امتیاز کاربران

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی رایگان است که به جهت اشتراک عکس و فیلم ساخته شده است.

اینستاگرام نیز مانند اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد تا کاربرانی را که به آن ها علاقه دارید دنبال کنید و از آخرین اخبار آن ها با خبر شوید .

اینستاگرام می تواند یک منبع درآمدزایی باشد. چگونه؟ با بیشتر دیده شدن شما و یا محصولات خود می توانید درآمدزایی کنید .

نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام

چگونگی به اکسپلور اینستاگرام رفتن را قرار است در این مقاله از طرف ایرانی فالو آموزش ببینید و ترفندهای آن را استفاده کنید تا بتوانید پست‌های خود را در اکسپلور اینستاگرام مشاهده کنید ‌.

قبلاً در یکی از محتواهای ایرانی فالو درباره درآمدزایی در اینستاگرام صحبت کرده بودیم. اما امروز اینجاییم که به شما بگوییم علاوه بر ترفندهای دیگر یکی از مهم‌ترین آن ها در اکسپلور دیده شدن پست شما می باشد .

با ایرانی فالو همراه باشید تا کاملاً درباره این موضوع که اکسپلور اینستاگرام چه مزایایی دارد و اینکه چطور می‌توانیم پست خود را در اکسپلور اینستاگرام ببریم .

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم ؟
چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم ؟

اکسپلور اینستاگرام چیست ؟

اکسپلور اینستاگرام، بخشی هست که پست هایی از صفحات عمومی مختلف از کاربران در آن قرار می گیرند. ناگفته نماند که برای تماشای پست ها در این بخش، نیازی به دنبال کردن پیج های مربوط به آن ها نیست.

یعنی  ممکن است که کاربر در اکسپلور، پست پیجی را ببیند که آن را از قبل، فالو کرده است. در عین حال، این امکان هم وجود دارد که بعضی پیج ها را برای اولین بار ببیند یعنی کسانی که حتی آن ها را فالو نداشته است .

این پست ها می تواند بر اساس سلیقه هر کاربر، متفاوت از دیگران باشد. بسته به  هر کاربری دارد که چه پیج یا هشتگ هایی را سرچ کند و چه  پست های متفاوتی را در اکسپلور اینستاگرام خود می بیند که به این عمل الگوریتم اینستاگرام نیز می گویند.

می توان گفت که این ارائه، ۱۰۰% صادقانه بوده و نسخه ای واقعی از کاربران را به خودشان نشان می دهد. علاوه بر مواردی که مطرح کردم، منطقه جغرافیایی شما نیز در پست ها و استوری هایی که می بینید هم  تاثیر گذار است.

به عبارتی، احتمال اینکه پیج هایی سر راه تان باشند که در محدوده شما قرار دارند، بیشتر از سایر صفحات است. با این حال، اگر شما در تب اکسپلور، پست هایی را می بینید که هیچ ارتباطی با علایق تان ندارد، تعجب نکنید.

احتمالا دلیل نمایش این پست ها، به دوستان شما برمی گردد. درواقع علاوه بر علایق شما اینکه کسانی که آن ها را فالو می کنید هم چه پست‌هایی را مشاهده می‌کنند می تواند تاثیرگذار در اکسپلور اینستاگرام شما باشد .

می خواهم به شما بگویم که نه تنها سلیقه شما بلکه انتخاب های دوستان تان هم در نمایش پست های اکسپلور، تاثیر گذار هستند.

چراکه ربات های این شبکه اجتماعی، به شکل عنکبوتی، همه فعالیت های کاربران را تحت نظر دارند.

نقش اکسپلور اینستاگرام

حتما شما هم صفحه اینستاگرام کاری یا شخصی دارید و با توجه به اولویت هایتان یا خودتان آن را اداره می کنید یا از یک ادمین اینستاگرام کمک می گیرید.

اگر می‌خواهید محتوای صفحه شما بیشتر دیده شود تا بازخوردهای بهتری از کاربرها دریافت کنید، اکسپلور به شما کمک خواهد کرد.

با طراحی یک برنامه مستمر برای انتشار محتوا در سبک و روش خاص، مخاطبان بیشتری به بازدید از صفحه شما ترغیب می‌شوند و اکسپلور برای افزایش این بازدیدها نقش موثری دارد.

به این ترتیب، آمار بازدیدکنندگان صفحه شما بالا می‌رود. هر کدام از این بازدیدکنندگان جدید، تعدادی فالوور یا دنبال‌کننده دارند که پست‌های محبوب این فرد برای آن‌ها هم برای شما نمایش داده می‌شود.

 پس به راحتی با انتشار محتوای دست اول و منحصر به فرد می‌توانید با کاربران جدید تعامل کنید. این کاربرهای جدید پلی هستند به سوی دنبال‌کنندگان بیشتر و تعامل قوی‌تر که باعث رشد روزانه صفحه شما می‌شوند.

نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام کجا قرار دارد ؟

بعد از آشنایی با اکسپلور اینستاگرام، حال نوبت به آن می رسد که بدانیم چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم و این مسیر میانبر دیده شدن کجاست ؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم؟ در جواب باید بگوییم که اکسپلور اینستاگرام یک قابلیت نیست که نیاز به فعال سازی داشته باشد در واقع بخشی از برنامه اصلی می باشد.

خب پس سوال اصلی اینجاست که چگونه به اکسپلور برویم؟ گوشی هوشمند خود را برداشته و وارد برنامه اینستاگرام شوید. اگر به قسمت های پایینی این برنامه نگاهی بیندازید، چند آیکون مشاهده خواهید کرد.

یکی از این آیکون ها شبیه به خانه است. به صورت پیش فرض وقتی وارد برنامه می‌شوید، می‌توانید پست تمام صفحاتی که قبلا فالو کرده‌اید را مشاهده کنید. در کنار این آیکون، یک آیکون مانند ذره بین قرار دارد.

اگر بر روی این قسمت کلیک کنید به صفحه اکسپلور اینستاگرام وارد خواهید شد و می‌توانید تمام پست‌هایی که به نوعی با علایق شما در ارتباط هستند را مشاهده کنید. امیدواریم که این قسمت ایرانی فالو توانسته باشد به خوبی به این سوال شما که چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم، پاسخ دهد.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

اما سوالی که مطرح ‌می‌شود این‌ است که چگونه اینستاگرام تصمیم می‌گیرد کدام پست ها را در این صفحه ظاهر کند؟

این کار توسط الگوریتم خاصی که خدمتتون عرض شد صورت گرفته و مواردی مانند موارد زیر روی آن تاثیرگذار می‌باشد:

  • ایجاد پست‌هایی که افراد آنها را لایک کرده اند.
  • ایجاد پست‌هایی با تعامل بالا.
  • ایجاد پست‌هایی از برندهای مشابه که از آن‌‌ها را دنبال کرده‌اید.
  • ایجاد پست هایی که دنبال کننده افراد هستید .

در واقع قسمت اکسپلور اینستاگرام شامل پست‌هایی است که توسط افراد لایک شده‌اند و یا پست‌هایی از حساب‌های کاربری مشابه که آن‌‌ها را دنبال می‌کنید .

همینطور پست‌هایی با جذابیت بالا که افراد زیادی آن‌‌ها را لایک می‌کنند هم تاثیر گذار خواهد بود . به این ترتیب، Explore پست ها را بدون در نظر گرفتن فالوئرها و تبلیغاتی که شما می‌کنید، انتخاب می‌کند و به کاربران نشان می‌دهد.

اما چه چیزی باعث ‌می‌شود صفحه کاوش اینستاگرام با فید یا جستجوی اینستاگرام متفاوت باشد؟ درک این موضوع می‌تواند به شما کمک کند پست‌هایی را که احتمالاً در صفحه وجود دارند، را بهینه کنید.

اینستاگرام برای تهیه محتوای مرتبط در Explore، الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند (درست مانند کاری که گوگل دیسکاور با تحلیل سئو و هوش مصنوعی انجام می‌دهد.) تا از طریق پست‌هایی که کاربران با آن‌‌ها سرگرم می‌شوند و حساب‌هایی که دنبال می‌کنند، علایق هر کاربر را درک کند. بنابراین، هر کاربر یک صفحه کاوشگر منحصر به فرد ‌می‌بیند.

همچنین این صفحه با تغییر فعالیت‌های کاربران نیز تغییر می‌کند. علاوه بر این اینستاگرام اقدامات حساب‌هایی را که کاربر با آن‌‌ها مشغول می‌شود را هم در نظر می‌گیرند .

چگونه اکسپلور اینستاگرام را طبق میل خود تغییر دهیم ؟

شاید شما هم به دنبال این سوال هستید که چگونه اکسپلور اینستاگرام را طبق میل خود تغییربدیم یا چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم؟ دکمه ای وجود ندارد که با زدن آن بتوانید محتوای اکسپلور اینستاگرام خود را تغییر دهید .

اما راه کارهایی وجود دارد که اگر از آن ها استفاده کنید در مدت زمان کوتاهی می توانید اکسپلور اینستاگرام خود را تغییر دهید و پست هایی که باب میل تان نیست را نبینید.اولین کاری که برای مدیریت اکسپلور اینستاگرام باید انجام دهید این است که :

  • پست هایی که در اکسپلور اینستاگرام می بینید و دوست ندارید را باز کنید .
  • از سه نقطه بالا سمت راست گزینه Not interested In This Post را بزنید.

بعلاوه بر آنم دومین کاری که باید برای تغییر پست های پیشنهادی اینستاگرام در اکسپلور خود انجام دهید این است که پست هایی که علاقه دارید را بیشتر ببینید و با آن ها در تعامل باشید.

وقتی پستی که باب میل تان نیست را می بینید به سرعت از آن عبور کنید و بر عکس پست هایی را که دوست دارید را حتما لایک و سیو کنید.

با این کار بعد از مدت کوتاهی محتوای اکسپلور شما طبق سلیقه شما چیده می شود.

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم ؟

احتمالا یک مورد به تنهایی نمی‌تواند باعث دیده شدن پست در اکسپلور اینستاگرام شود.

مواردی هستند که می‌توانید با رعایت آنها شانس خود را در دیده شدن پست در اکسپلور اینستاگرام امتحان کنید و افزایش دهید. اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم، بهتر است هر صفحه با توجه به موضوع آن، هدف آن و مخاطبان آن بصورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

در این صورت می‌توان یک استراتژی شبکه اجتماعی برای آن طراحی کرد و با ورود پست به اکسپلور اینستاگرام روش‌های دیگر آن صفحه را رشد داد. همراه ایرانی فالو باشید تا ترفندهای ورود پست شما به اینستاگرام را آموزش دهیم :

  1. زمانی که مخاطبین آنلاین هستند پست بذارید

از آنجایی که تعامل در ساعات اولیه انتشار یک پست مهم است باید بهترین و مناسبترین ساعت را برای این کار انتخاب نمایید. این زمان را با آزمایش و خطا می‌توانید پیدا کنید.

 باید بگویم که بهترین زمان، زمانی است که بیشترین مخاطبان شما آنلاین هستند. ساعت هایی که مخاطبان بیشتری با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند را می توانید از طریق Instagram Insights پیدا کنید.

راه دیگری که میتوانید ساعت مناسب برای انتشار محتوای خود پیدا کنید نگاه به روال عادی زندگی روزمره جامعه است.

به طور مثال انتشار پست در یک روز کاری ساعت 2 بعد از ظهر کار اشتباهی است، زیرا اکثر افراد جامعه مشغول کسب و کار خود هستند و بازخورد کمتری خواهید داشت. پس حتما ساعت را در نظر گرفته و در زمان مناسب پست خود را انتشار دهید .

  1. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای دیده شدن و راه پیدا کردن به Explore استفاده از هشتگ های داخل کپشن است. هشتگ های انواع مختلفی دارند (هشتگ، برچسب جغرافیایی، تگ های اکانت) که استفاده از هرکدام از آنها می تواند میزان قابل توجهی مخاطب را جذب کند. با توجه به آمار یک محتوای هشتگ دار 12.6 درصد بیشتر از یک محتوای بدون هشتگ دیده می‌شود. هشتگ ها نقش موثری در دیده شدن پست شما در اکسپلور خواهد داشت. اما نمی‌دانید از چه هشتگی باید استفاده کنید ؟

باید بگویم که  برای این مشکل تجزیه و تحلیل محتوای رقبا است. استفاده از هشتگ های مشابه محتوای شمارا وارد رقابت با دیگر محتواها می‌کند و اگر محتوای با ارزشی داشته باشید حتما مورد توجه قرار می‌گیرید.

استفاده از هشتگ‌های ترند و محبوب  می تواند پست شما را وارد اکسپلور اینستاگرام کند. راه دیگر هم وجود دارد و آن استفاده از ابزار هایی مثل Shout یا BrandMentions است. توجه داشته باشید اگر مجموعه ای از محتواها باهم مرتبط هستند حتما از تگ های یکسانی استفاده کنید تا شبکه سازی محتوا یا محصولات درست انجام شود. همچنین برچسب های موقعیت مکانی بسیار قدرتمند هستند و شانس مخاطبان محلی را برای کشف محتوای شما افزایش می‌دهد.

  1. با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

مخاطبان پیج خود را شگفت زده کنید و به آن ها نشان بدهید که برای شما مهم هستند و به آن ها اهمیت می دهید. این کار، توجه آن ها را جلب کرده و ارتباط بهتری با شما و پیج تان برقرار می کنند.  نتیجه دیگر نیاز نیست با زبان بی زبانی از آن ها بخواهید که پست های بیشتری را لایک کنند یا کامنت بگذارند تعامل شما باعث می شود به شما و محتوا های تان علاقه پیدا کنند.

زیرا خودشان به طور خود جوش، قلب توخالی پست های شما را قرمز می کنند.

هر چه میزان لایک و کامنتی که پست های شما دریافت می کنند، بیشتر باشد، یعنی لیاقت بیشتری برای حضور در اکسپلور اینستاگرام دارند. پس محتوای مناسب تولید کنید و نظرات مخاطبان را در نظر بگیرید.

  1. کپشن‌های خواندنی بنویسید

در بخش کپشن اینستاگرام، می توانید حداقل تا 2200 کاراکتر بنویسید. در این متن دست تان باز است. شما می توانید با کاربران خود بحث کنید آن ها را به چالش بکشانید و یا آن ها را از بعدی به بعد دیگر ببرید. با این کار علاوه بر تعامل کامنت های خود را افزایش می دهید .

اگر با نحوه ی نوشتن کپشن های جذاب آشنایی ندارید، می توانید از کپشن دیگر پست ها ایده بگیرید و یا از مقالات آموزشی در این زمینه استفاده کنید.

  1. پست را در استوری منتشر کنید

در حال حاضر الگوریتم اینستاگرام به گونه ای است که در قسمت home تایم لاین زمانی را دنبال نمی کند. به این معنی که ممکن است در هنگام ارسال پست، بسیاری از کاربران پست شما را مشاهده نکنند .

به همین دلیل پیشنهاد می شود پس از انتشار پست، حتما آن را در استوری نیز منتشر کنید. با انجام این کار افراد بیشتری از پست منتشر شده مطلع می شوند لایک و کامنت بیشتری نصیب شما می‌شود، در آخر همه این‌ها به نفع شما خواهد بود. در نتیجه پست شما وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شود .

از کجا بدانیم که پست ما وارد اکسپلور اینستاگرام شده است؟

اگر خواستید بدانید که آیا پست های تان وارد اکسپلور شده است یا نه؟ می توانید ایرانی فالو انجام این روش را پیشنهاد می کند :

زیر هر کدام از پست هایی که قصد ارزیابی آن را دارید، گزینه view insights را انتخاب کنید. در صورتی که پست مورد نظرتان وارد اکسپلور شده باشد، پس از انتخاب این گزینه، اعداد و ارقامی را مشاهده می کنید که نشان دهنده ی ورود پست به بخش اکسپلور اینستاگرام می باشد .

بخش follow در این آمار نشان دهنده ی تعداد پیج هایی است که پس از مشاهده پست، شما را دنبال کرده اند.

این عدد ارتباط مستقیمی با میزان اکسپلور در اینستا دارد. هر چه این عدد بالاتر باشد، بهتر است و به همان میزان تعداد فالوهای شما نیز بیشتر می شود.

در پایان اینکه: تلاش کردیم در این مقاله در رابطه با چگونگی تبدیل شدن به یک پیج تاثیرگذار در اینستاگرام صحبت کنیم.

متوجه شدید که شاه کلید اصلی قرار گرفتن پست شما داخل اکسپلور اینستاگرام است و برای قرارگرفتن در بین هزاران صفحه اکسپلور کاربران این است که دنبال‌کنندگان بسیاری با صفحه شما ارتباط برقرار کنند .

همینطور از طریق لایک و نظر با حساب شما تعامل داشته باشند. بهتر است اینطور بگوییم که اگر یکی از پست‌های شما را یک پیج ۶۰ هزار نفری لایک کند، پست شما در صفحه اکسپلور ۶۰ هزار دنبال کننده منتشر خواهد شد .

همچنین هر شخصی از این تعداد پست شما را لایک کنند در صفحه اکسپلور دنبال کنندگان آن شخص نیز نمایش داده خواهد شد. بنابراین وایرال شدن تاثیر به سزایی در انتشار هر چه بیشتر عکس‌ها و ویدئو های شما خواهد داشت.

به عنوان نکته پایانی مجدداً بر تولید عکس‌ها و ویدئو های جذاب تاکید می‌کنیم، چرا که تولید محتواهای جذاب و تعامل با مخاطبان خود در وایرال شدن و نشر حداکثری پست‌هایتان تاثیر به سزایی خواهد داشت. ایرانی فالو در این مقاله سعی داشت که به شما کاربران کمک کند که یک بتوانید پست اینستاگرام خود را وارد اکسپلور کنید.

همینطور یک پیج موفق داشته باشید علاوه بر این‌ها سعی داشتیم به شما انواع ترفندهای  این عمل را آموزش دهیم امیدواریم که لذت برده باشید .

ورود به اکسپلور اینستاگرام

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها