امتیاز کاربران

آشنایی و استفاده از قابلیت های جزئی اما واجب یوتیوب

آشنایی و استفاده از قابلیت های جزئی اما واجب یوتیوب چه برای کسانی از در یوتیوب فعالیت می کنند و چه برای کسانی که بازدید کننده از این برنامه پرکاربرد مهم و ضروری است .

امروز قرار است با ایرانی فالو چند نکته مهم و قابلیت های ضروری این برنامه را به شما آموزش دهیم ؛ پس همراه ما باشید .

این نکات شما : فعال کردن زیرنویس فارسی ، حذف تبلیغات در حساب پریمیوم یوتیوب و آموزش تفاوت حساب عادی و حساب پریمیوم می باشد .

آشنایی و استفاده از قابلیت های جزئی اما واجب یوتیوب

  • چگونگی فعالسازی زیرنویس یوتیوب

خیلی اوقات پیش میاد زمانی که داریم ویدیویی یا زبان اصلی میبینیم متوجه حرف ها نمی شویم و نیاز به زیرنویس فارسی داریم .

این سرویس ویدیو جهانی از قابلیت زیرنویس نیز پشتیبانی می کند. که تغییر زبان زیرنویس یوتیوب نیز امکان پذیر است. فعال کردن زیرنویس فارسی برای ویدیو های تان بسیار پوئن مثبتی برای کانال تان خواهد بود .

اگر خارج از کشور خودتان بازدید زیادی دارید، نشانه خوبی است که ترجمه ویدئو می تواند راهبرد خوبی برای افزایش بازدید ویدئوهای تان باشد.

این نکته را به یاد داشته باشید که افزودن زیرنویس یوتیوب به هر زبانی فقط برای افراد غیر از زبان اصلی نیست، بلکه برای افراد ناشنوا نیز مفید است .

زیرنویس فارسی در یوتیوب بسیار به آن ها کمک می کند. همین امر باعث افزایش بازدید ویدئوهایتان می شود. 

اما برویم سراغ قسمت مهم و مربوط به مخاطبان که چگونه از زیرنویس ها استفاده کنند و تغییر زبان زیرنویس یوتیوب را با ایرانی فالو آموزش دهیم .

تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی در یوتیوب

  • ابتدا وارد حساب یوتیوب خود شوید. دکمه My Channel را انتخاب کنید. این دکمه در نزدیکی نوار کناری قرار دارد و صفحه شخصی شما را می گیرد. سپس Video Manager را انتخاب کنید.
  • این دکمه در سمت چپ بالای کانال شما ظاهر می شود و شما را به لیستی از آپلودهای ویدیوی شما منتقل می کند. همچنین می توانید با کلیک روی نماد حساب خود و رفتن به Creator Studio> Video Manager به این بخش دسترسی داشته باشید.
  • برای این منظور ابتدا وارد وبسایت یوتیوب شوید. فیلم یا مطلب آموزشی که می خواهید مشاهده کنید را باز نمایید. در نوار بخش ویدیو یک گزینه CC وجود دارد. اگر این گزینه روشن باشد، به این معنا است که ویدیو مورد نظرتان دارای زیرنویس است. ابتدا بر روی گزینه چرخ دنده در پایین سمت راست کلیک کرده تا برای فعال کردن Subtitle/CC بر روی آن کلیک نمایید .
  • در ادامه صفحه جدیدی باز می شود که می توانید زیرنویس انگلیسی را در آن مشاهده کنید. برای فعال کردن زیرنویس کافی است تا بر روی گزینه English (auto –generated) کلیک کنید. گزینه پایین یعنی Auto-translate غیر فعال است و برای فعال شدن آن نیاز است تا بر روی گزینه English  (auto –generated) کلیک کنید.
  • سپس برگشته تا گزینه Auto-translate فعال شده و زبان مورد نظر خود یعنی تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی در یوتیوب که می خواهید را انتخاب نمایید، تا به زیرنویس فارسی در یوتیوب دست یابید.

تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی در یوتیوب

 

فعال کردن زیرنویس در سیستم عامل اندروید و آیفون برای یوتیوب

برای این منظور یعنی فعال کردن زیرنویس در دو سیستم عامل آیفون و اندروید  ابتدا اپلیکیشن یوتیوب را باز کرده و ویدیو مورد نظرتان را انتخاب می کنید.

بر روی گزینه سه نقطه ضربه زده و گزینه CC را انتخاب می کنید. اکنون زبان مورد نظرتان را انتخاب کرده و زیرنویس ویدیو به این ترتیب فعال می شود.

اگر گوشی شما آیفون است، باز هم می توانید از همین روش برای تماشا فیلم های یوتیوب با استفاده از زیرنویس اقدام کنید و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

اگر قصد دارید که ویدیویی را در یوتیوب تماشا کنید که زبان آن نامفهوم است یا با زبان آن فیلم آشنایی ندارید، اصلا نگران نباشید. می توانید به همان روشی که برای اندروید که کمی قبل ایرانی فالو برای شما بازگو کرد مجدد استفاده کنید.

آموزش حذف تبلیغات در حساب پریمیوم یوتیوب

حذف تبلیغات در حساب پریمیوم یوتیوب اصلا کار چندان سختی نیست  و با انجام یک‌سری روش‌ها می‌توان تماشای محتوای ویدیویی را به کار هیجان‌انگیزتری تبدیل کرد.

در همین حین باید توجه  داشته باشید تبلیغات یکی از اصلی‌ترین روش‌های درآمد تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب است و به‌منظور حمایت از مدل کسب درآمد یوتیوب بهتر است تبلیغات را فعال نگه دارید.

برای حذف تبلیغات در برنامه یوتیوب بر روی دستگاه‌های موبایل، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. اشتراک در YouTube Premium: اشتراک در سرویس YouTube Premium به شما امکان می‌دهد تا ویدیوها را بدون تبلیغات تماشا کنید. همچنین می‌توانید ویدیوها را در حالت آفلاین دانلود کرده و در پس‌زمینه پخش کنید.
  1. استفاده از مرورگرهای موبایل با مسدودساز تبلیغات: برخی از مرورگرهای موبایل مانند Google Chrome، Firefox، و Safari افزونه‌هایی دارند که به شما اجازه می‌دهند تا تبلیغات را مسدود کنید. می‌توانید افزونه‌های مسدودساز تبلیغات را از فروشگاه اپلیکیشن‌ها یا فروشگاه‌های مربوطه دانلود کرده و نصب کنید.
  1. استفاده از نسخه‌های مود شده (Modded): برخی از توسعه‌دهندگان توانسته‌اند نسخه‌های مود شده از برنامه یوتیوب را ایجاد کنند که تبلیغات را حذف می‌کنند. با این حال، استفاده از این نسخه‌های مود شده ممکن است با ریسک‌های امنیتی همراه باشد و توصیه نمی‌شود.
  1. استفاده از قابلیت Skip تبلیغات: در بعضی از تبلیغات، گزینه “Skip” وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات را در چند ثانیه اولیه آن‌ها رد کرده و به ویدیوی خود ادامه دهید.

آموزش حذف تبلیغات یوتیوب در حساب پریمیوم

توجه داشته باشید که یوتیوب برای تامین درآمد از تبلیغات استفاده می‌کند، بنابراین استفاده از روش‌های حذف تبلیغات ممکن است باعث کاهش ازآمد سازندگان محتوا شود.

حذف تبلیغات یوتیوب در فایر فاکس ویندوز

در این قسمت ایرانی فالو قصد دارد یکی از ساده و راحت ترین روش های حذف تبلیغات را در یوتیوب با استفاده از سیستم عامل ویندوز را آموزش دهد :

  1. برای شروع کار ابتدا باید برنامه فایرفاکس (FireFox) را اجرا کنید.
  1. در ادامه صفحه «Adblock Plus extension» را باز کنید. (لینک قرار داده شده صفحه اصلی دانلود این افزونه است.)
  1. روی دکمه «‌Add to Firefox» در قسمت راست صفحه کلیک کنید
  1. با نمایش فرم درخواست برای اضافه‌کردن این افزونه به Firefox، روی گزینه آبی رنگ «Add» کلیک کنید.
  1. بعد از اضافه‌شدن این Extension، اعلانی نمایش داده می‌شود که نصب افزونه با موفقیت انجام شده است.
  1. حال دیگر می‌توانید از برنامه فایرفاکس برای دیدن ویدیوهای یوتیوب بدون هیچ تبلیغاتی استفاده کرده و لذت ببرید.

حذف تبلیغات یوتیوب در سافاری مک

همراه ایرانی فالو باشید تا یکی از روش های ساده حذف تبلیغات یوتیوب در سیستم عامل مک را توضیح دهیم :

  1. قدم اول، باز کردن برنامه سافاری (Safari) است.
  1. سپس با وارد کردن آدرس https://adblockplus.org/en/download در سافاری، صفحه دانلود برنامه Adblock Plus را باز کنید.
  1. روی کلمه «Safari» که زیر عبارت «BLOCK ADS ON ANY DESKTOP BROWSER» و در قسمت چپ این پنجره است، کلیک کنید.
  1. از بالای صفحه سافاری روی فلش «Downloads» بزنید و بر فایل دانلود شدهٔ افزونه Adblock Plus کلیک کنید تا باز شود.
  1. بخش نوار ابزار سافاری، آیکون ABP’s را پیدا کره و روی آن ضربه بزنید تا منوی آن باز شود. از این منو قادر هستید تا افزونه را روشن/خاموش کنید. از آنجایی که این Extension یک فایل دانلود شده است، ممکن است سیستمتان قبل از نصب از شما کسب اجازه کند؛ اگر با این درخواست مواجه شدید، احتمالاً باید روی گزینه «Trust» یا «Install from Developer» کلیک کنید.
  1. اگر تب Adblock Plus باز شد، آن را ببندید. چراکه باز شدن آن نشان از موفقیت نصب آن را می‌دهد .
  1. برای اعمال تغییرات انجام شده از برنامه سافاری بیرون آمده و آن را مجدداً اجرا کنید تا extension Adblock به‌صورت مؤثر بتواند تبلیغات یوتیوب را مسدود کند.

معرفی بهترین اپلیکیشن حذف تبلیغات در یوتیوب

 یکی از اپلیکیشن‌های قابل‌شخصی‌سازی است که امکان حذف تبلیغ یوتیوب را فراهم می‌کند.

این اپلیکیشن در هر سیستم عاملی قابل استفاده بوده و کاربر می‌تواند ازطریق فهرستی آماده، مواردی را که به‌دنبال مسدود کردن آن‌ها است انتخاب کند. می‌توانید وب‌سایت‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارید، در فهرست سفید قرار دهید.

اپلیکیشن AdGuard به‌شکل حرفه‌ای از کاربر دربرابر سرویس‌های رهگیری تبلیغ محافظت می‌کند تا حریم خصوصی حفظ شود. این اپلیکیشن در پلتفرم iOS باعث می‌شود سرعت عملکرد سافاری چهار برابر بهبود یابد و این مرورگر انرژی کمتری از باتری گوشی سلب کند.

تفاوت حساب عادی و حساب پریمیوم یوتیوب

  • حساب عادی یوتیوب

حساب رایگان در یوتیوب به ‌حساب کاربری استانداردی گفته می‌شود که هر کسی می‌تواند آن را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ایجاد کند.

با یک حساب رایگان  YouTube می‌توانید به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده توسط این پلتفرم دسترسی داشته باشید و از آن‌ها لذت ببرید. ویژگی‌های کلیدی یک حساب یوتیوب رایگان شامل موارد زیر می‌شوند :

  1. تماشای ویدیوها
  2. آپلود ویدیو ها
  3. فعالیت در کانال ها
  4. تعامل و نظر دادن درباره ویدیو ها
  5. به اشتراک گذاشتن
  6. لیست پخش
  • خرید پریمیوم یوتیوب

حساب پرمیوم یوتیوب به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوهای دلخواه خود را بدون تبلیغات مزاحم تماشا کنید. این ویژگی برای YouTube و YouTube Music  اعمال می‌شود و تجربه تماشای بی‌وقفه را به شما ارائه می‌دهد.

با خرید این اکانت، تفاوت‌ حساب عادی و حساب پرمیوم یوتیوب را در پخش بدون تبلیغات به وضوح احساس خواهید کرد. ایرانی فالو در این بخش ویژگی های برجسته حساب پریمیوم را بازگو میکند که شامل :

  1. پخش ویدیو در پس زمینه
  2. پخش آفلاین
  3. دسترسی انحصاری به ویدیو ها
  4. استفاده از چندین دستگاه

یوتیوب یکی از پلتفرم‌های آنلاین برای پخش ویدئوهای موردعلاقه شما است.

شناخت تفاوت‌ حساب عادی و حساب پرمیوم یوتیوب به شما کمک می‌کند تا تصمیم درستی برای انتخاب از میان این دو اکانت بگیرید و با خرید اکانت پریمیوم یوتیوب به امکانات پیشرفته آن دسترسی پیدا کنید.

آنچه در این بخش یاد گرفتید در خصوص یک سری از نکات آموزنده و مهم و ضروری بینندگان یوتیوب بود که ایرانی فالو وظیفه خود می دانست تا بیشتر در این زمینه شما را راهنمایی کند و آموزش دهد امیدوارم بهره مند شده باشید .

چنانچه در این خصوص هنوز پرسشی دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است، آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در اسرع وقت به آن جواب دهیم.

تفاوت حساب عادی و حساب پریمیوم یوتیوب

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها