امتیاز کاربران

تردز اینستاگرام 

تردز اینستاگرام (Instagram’s Threads) یک برنامه مکالمه مبتنی بر متن است که در 5 ژوانویه 2023 راه اندازی شد. در نگاه اول، تجربه Threads بسیار شبیه توییتر است. وقتی به Threads می ‌پیوندید، فید شما شامل حساب‌ هایی می‌ شود که در اینستاگرام دنبال می ‌کنید همراه با محتوای پیشنهادی از سازندگانی که الگوریتم Threads فکر می‌ کند ممکن است دوست داشته باشید.

Threads اینستاگرام جایی است که جوامع گرد هم می آیند تا درباره همه چیز از موضوعاتی که امروز به آن ها اهمیت می دهید تا آنچه که فردا پر طرفدار خواهد بود، بحث کنند. هر چیزی که به آن علاقه دارید، می ‌توانید مستقیماً با سازندگان مورد علاقه ‌تان و دیگرانی که همان چیز ها را دوست دارند، دنبال کرده و با آن‌ ها ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید دنبال ‌کنندگان وفاداری برای خود ایجاد کنید تا ایده‌ ها، نظرات و خلاقیت‌ هایتان را با جهان به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام به تازگی یک اپلیکیشن متنی جدید به نام Threads را راه اندازی کرده است که کمتر از یک هفته پس از عرضه از مرز 100 میلیون کاربر عبور کرد و به سریع ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شد.

طبق گفته اینستاگرام، Threads یک برنامه جدید است که توسط تیم اینستاگرام ساخته شده است تا به‌ روزرسانی ‌های متنی را به اشتراک بگذارد و به مکالمات عمومی بپیوندد. از برنامه‌ های آتی بنیان گذاران اینستاگرام و تردز، ادغام Threads با Activity Pub است که آن را با برنامه‌ های دیگر مانند Mastodon و WordPress سازگار می‌ کند.

Threads اینستاگرام در بیش از 100 کشور برای دستگاه های iOS وAndroid در دسترس می باشد. اگر اپلیکیشن تردز در دسترس شما نیست ابتدا برنامه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. اگر پس از به روز رسانی هنوز به برنامه تردز دسترسی نداشتید، ممکن است شما جزو کشور هایی باشید که از استفاده این برنامه محروم هستید.

تیم ایرانی فالو همه چیز در مورد تردز اینستاگرام، از جمله نحوه دسترسی به آن، نحوه ایجاد اولین پست خود و موارد دیگر را به اشتراک می گذارد.

تردز یک پنجم کاربران فعال هفتگی توییتر را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است و به یک رقیب بزرگ در چشم انداز رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. این پلتفرم به اینستاگرام متصل است، بنابراین به کاربران اجازه می دهد با استفاده از حساب های اینستاگرام موجود خود وارد شوند.

جالب اینجاست که این گزینه با گزینه ای برای سفارشی کردن پروفایل Threads آن ها به طور جداگانه ارائه می شود. این برنامه همچنین بر کنترل‌ های حریم خصوصی تأکید می ‌کند تا کاربران بتوانند مدیریت کنند که چه کسی می ‌تواند به رشته‌ های خود اشاره کند، پاسخ دهد یا درگیر شود.

کاربران می توانند برنامه را از فروشگاه های برنامه مربوطه در دستگاه های iOS یا Android خود دانلود کنند تا در آن ثبت نام کنند. پس از نصب، آن ها می توانند با استفاده از اکانت اینستاگرام موجود خود وارد شوند یا حتی یک حساب جدید ایجاد کنند. Threads همچنین راه خوبی برای ارتباط آن با برنامه اصلی اینستاگرام ارائه می دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی بین این دو جابجا شوند.

همان طور که گفته شد اپلیکیشن Threads اینستاگرام مشابه توییتر کار می کند. تردز اینستاگرام به شما امکان می‌ دهد محتوای مبتنی بر متن را با گزینه ‌ای که شامل پیوند ها، عکس‌ ها و ویدیو ها می ‌شود به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید در عرض چند ساعت پس از راه ‌اندازی، این اپلیکیشن به پر درآمد ترین اپلیکیشن اجتماعی در اپ استور تبدیل شد و رکورد جهانی رسیدن به 10 میلیون ثبت ‌نام را در تنها 7 ساعت ثبت کرد.

اپلیکیشن تردز را می توان از طریق حساب اینستاگرام متصل کرد. برای پیوستن به Threads باید یک اکانت اینستاگرام داشته باشید. همچنین اگر قبلاً در اینستاگرام تأیید شده اید، به طور خودکار در Threads تأیید می شوید. به این صورت که یک حساب تایید شده اینستاگرام یک حساب کاربری در Threads ایجاد می کند، نماد تیک آبی به طور خودکار در کنار نام کاربری آن ظاهر می شود.

در تردز پست ها می توانند حداکثر 500 کاراکتر داشته باشند که تقریباً دو برابر محدودیت 280 کاراکتری توییتر است. این قابلیت موجب شده است تا پست ‌های طولانی ‌تر بیان یک فکر کامل یا گفتن داستان ‌های دقیق ‌تر را آسان‌ تر ‌کنند بدون این که باعث شود دنبال کنندگان شما در پست‌ های متعدد جست و جو کنند تا همه اطلاعات را به دست آورند.

در پست ‌های تردز پیوند ها، عکس‌ ها و ویدیو ها در حد حداکثر پنج دقیقه را می ‌توان گنجاند. شما می توانید یک حساب عمومی یا خصوصی Threads داشته باشید. می ‌توانید انتخاب کنید چه کسی می ‌تواند به پست ‌های شما در Threads پاسخ دهد. هر کسی، نمایه ‌هایی که دنبال می‌ کنید یا فقط نمایه ‌هایی که تایید می‌ کنید.

در یک لحظه از Threads به اینستاگرام ارسال کنید .متا اشتراک گذاری محتوا را بین این دو شبکه بسیار آسان کرده است. می توانید پست خود یا هر موضوع عمومی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. روی هواپیمای کاغذی در پایین تاپیک کلیک کنید، افزودن به داستان را انتخاب کنید و اینستاگرام به طور خود کار راه اندازی می شود. از آنجا می توانید پست را ویرایش کنید یا آن را مستقیماً با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

توجه: مانند یک پست اینستاگرام که در استوری خود به اشتراک می گذارید، نمی توانید محتوای رشته ای را که مجدداً به اشتراک می گذارید ویرایش کنید. می ‌توانید پس ‌زمینه استوری خود را تغییر دهید یا استیکر یا گیف اضافه کنید، اما هیچ نقاشی روی پست اصلی یا تغییر دیگری وجود ندارد.

اگر می ‌خواهید تأیید کنید که شخصی همان چیزی است که می‌ گوید، به پروفایل اینستاگرام او بروید و روی پیوند Threads در زیر نام کاربری او کلیک کنید. این شما را مستقیماً به نمایه Threads آن ها می‌ برد، جایی که می ‌توانید کاربر را دنبال کنید و خیالتان راحت باشد که فرد مناسبی را انتخاب کرده ‌اید.

از پیمایش بدون تبلیغات لذت ببرید. برنامه Threads در حال حاضر هیچ گونه تبلیغات یا ویژگی کسب درآمد ندارد، اگرچه احتمالاً در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد. در حال حاضر، از پیمایش بدون وقفه لذت ببرید.

اگر اکانت Threads خود را حذف کنید، متاسفانه اکانت اینستاگرام شما نیز حذف خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد تردز اینستاگرام همچنان همراه تیم ایرانی فالو باشید.

تردز اینستاگرام چیست و آموزش استفاده ازتردز

آموزش استفاده از Threads

از آنجا که Threads بخشی از خانواده شبکه های رسانه های اجتماعی Meta است، تجربه ثبت نام نسبتاً یکپارچه است. به راحتی با دنبال کردن مراحل زیر می توانید از Threads استفاده کنید. پس همچنان با ایرانی فالو همراه باشید.

  1. برنامه را دانلود کنید

به Apple App Store یا Google Play Store بروید و Threads, an Instagram appرا جستجو کنید تا برنامه صحیح را دانلود و نصب کنید.

  1. حساب کاربری خود را ایجاد کنید

 Threadsبه حساب اینستاگرام موجود شما پیوند داده شده است، بنابراین بر خلاف سایر برنامه ها، نیازی به ثبت نام از ابتدا ندارید. فقط روی نام کاربری خود در پایین صفحه خوش آمد گویی کلیک کنید.

اگر چندین حساب اینستاگرام را مدیریت می کنید، می توانید هر کدام را به حساب Threads خود پیوند دهید. فقط روی Switch Accounts در پایین صفحه کلیک کنید تا به جلو و عقب تغییر دهید.

  1. نمایه خود را پر کنید

 

در مرحله بعد، صفحه نمایه را خواهید دید. می ‌توانید جزئیات جدید را وارد کنید یا بیو اینستاگرام موجود خود را وارد کنید.

  1. تنظیمات حریم خصوصی خود را انتخاب کنید

حریم خصوصی پروفایل شما در Threads نیز می تواند با حریم خصوصی پروفایل اینستاگرام شما متفاوت باشد. با انتخاب Public profile یا پروفایل عمومی، هر کسی که در Threads باشد می ‌تواند محتوای شما را ببیند، به اشتراک بگذارد و با آن تعامل داشته باشد.

با انتخاب Private profile یا پروفایل خصوصی، فقط دنبال کنندگان مورد تایید شما می توانند محتوای شما را ببینند و با آن تعامل داشته باشند.

  1. حساب هایی را که از قبل دنبال کرده اید وارد کنید

از آنجایی که Threads بسیار به اینستاگرام مرتبط است، می‌ توانید اکانت‌ هایی را که در حال حاضر در اینستاگرام دنبال می ‌کنید به‌ طور خودکار دنبال کنید. می ‌توانید تک تک کاربران را برای دنبال کردن انتخاب کنید یا برای وارد کردن فهرست کامل دنبال ‌کنندگان خود، روی Follow all یا دنبال کردن همه کلیک کنید.

  1. با شرایط استفاده موافقت کنید

در صفحه آخر، از شما خواسته می شود سه اطلاعات را بپذیرید. Threads توسط اینستاگرام پشتیبانی می شود و از اطلاعات هر دو برنامه برای شخصی سازی تبلیغات شما استفاده می شود.

در آینده، Threads با fediverse، گروهی از سرور های میزبانی مستقل اما به هم پیوسته که برای انتشار وب استفاده می‌ شوند، کار خواهد کرد.

با پیوستن به Threads، با Meta’s Terms and Policies شرایط و خط ‌مشی‌ های متا موافقت می ‌کنید. می توانید قبل از پیوستن روی هر پیوند کلیک کنید تا خط مشی خاصی را مرور کنید.

پس از آماده شدن برای رفتن، روی Join Threads کلیک کنید، و کارتان تمام است.

فالو کردن سایر کاربران به طور خودکار در تردز اینستاگرام

هنگامی که برای اولین بار نمایه Threads اینستاگرام خود را راه اندازی می کنید، این فرصت را خواهید داشت که همان حساب هایی را که در اینستاگرام دنبال می کنید دنبال کنید.

  • به سادگی روی دکمه Follow all یا دنبال کردن همه کلیک کنید.
  • اگر آن ها از قبل یک حساب عمومی Threads داشته باشند، می توانید آن ها را به طور خودکار دنبال کنید.
  • اگر آن ها یک حساب خصوصی Threads داشته باشند، درخواستی از شما دریافت خواهند کرد که مشابه اینستاگرام است.
  • اگر آن ها حساب Threads نداشته باشند، تا زمانی که ثبت نام کنند به عنوان در انتظار نشان داده می شود.

فالو کردن سایر کاربران به طور خودکار در تردز اینستاگرام

فالو کردن سایر کاربران به صورت دستی در تردز اینستاگرام

دو راه اصلی برای فالو کردن دستی سایر کاربران در تردز اینستاگرام وجود دارد، یا از طریق جست و جو یا مستقیماً در فید شما.

  • دنبال کردن به صورت دستی از طریق جست و جو
  • ابتدا روی نماد جستجو در پایین فید خود کلیک کنید.
  • از آنجا، فهرستی از نمایه‌ های پیشنهادی برای دنبال کردن را خواهید دید.
  • همچنین می توانید یک کاربر یا برند خاص را جست و جو کنید و اگر در Threads ثبت نام کرده باشند، نمایه آن ها ظاهر می شود.
  • دنبال کردن به صورت دستی از طریق Threads Feed
  • همان طور که فید صفحه اصلی خود را پیمایش می کنید، پست هایی از حساب هایی که آن ها را دنبال نمی کنید ظاهر می شوند.
  • اگر می ‌خواهید حساب را دنبال کنید، روی علامت مثبت در زیر عکس نمایه آن کلیک کنید.
  • یک پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید آن را دنبال کنید.
  • همچنین، می‌ توانید مستقیماً روی حساب کلیک کنید و دکمه Follow را در نمایه آن‌ ها بزنید.

نحوه پست کردن اولین تردز اینستاگرام

  • ابتدا از صفحه اصلی خود، روی نماد دفترچه یادداشت کلیک کنید.
  • از آنجا، از شما خواسته می شود که اولین پست خود را بنویسید.
  • می توانید تا 500 کاراکتر استفاده کنید، سایر کاربران را با استفاده از نماد @ تگ کنید و ایموجی ها، پیوند ها، عکس ها یا ویدیو ها را در آن قرار دهید.
  • وقتی آماده شدید، روی Post کلیک کنید و کارتان تمام شد.

لازم به ذکر می باشد که در حال حاضر، هیچ هشتگ یا قابلیت متن جایگزین در Threads وجود ندارد.

نحوه به اشتراک گذاشتن یک GIF در تردز اینستاگرام

  • برنامه GIPHY را دانلود کنید.
  • GIF مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کنید.
  • لینک کپی GIF را انتخاب کنید.
  • به پست اینستاگرام خود برگردید، پیوند را جای گذاری کنید و باید کار کند.

نحوه حذف پست تردز اینستاگرام

  • برای حذف یک موضوع خاص، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست مورد نظر کلیک کنید.
  • در مرحله بعد، روی Delete ضربه بزنید و شما آماده هستید.

نحوه حذف اکانت Threads اینستاگرام

در حال حاضر نمی توانید اکانت تردز اینستاگرام خود را حذف کنید. اما شرکت اینستاگرام در حال رفع این مشکل می باشد و نوید این امکان در آینده نه چندان دور را به کاربران خود داده است. در این صورت شما فقط می توانید حساب تردز خود را غیر فعال کنید.

  • ابتدا وارد صفه پروفایل خود شود.
  • با کلیک بر روی نماد دوخط در گوشه سمت راست، وارد بخش تنظیمات تردز شوید.
  • از میان گزینه ها روی Account ضربه بزنید.
  • سپس در صفحه باز شده روی دومین گزینه Deactivate profile کلیک کنید.
  • در مر حله بعد در پایین صفحه داخل کادر مشکی روی Deactivate Threads profile کلیک کنید.
  • در نهایت جهت تایید درخواست خود گزینه Deactivate به رنگ قرمز را انتخاب نمایید.
  • پس از غیر فعال شدن، نمایه، رشته ‌ها، پاسخ ‌ها و لایک ‌های شما تا زمانی که دوباره وارد سیستم نشوید پنهان می ‌شوند، اما اکانت اینستاگرام شما حذف نخواهد شد.

نحوه قرار دادن عکس یا ویدیو در تردز

  • در پنجره Thread composer، روی نماد گیره کاغذ در زیر متن کلیک کنید.
  • با این کار پنجره ای با تمام رسانه های موجود در دستگاه شما باز می شود. اگر هنوز این کار را نکرده اید، ممکن است لازم باشد به برنامه اجازه دسترسی به رسانه خود را بدهید.
  • سپس، تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و در پیش نویس Thread شما ظاهر می شود.
  • روی X در گوشه سمت راست عکس کلیک کنید تا آن را حذف کنید، یا روی ارسال کلیک کنید تا موضوع خود را منتشر کنید.

نحوه تغییر افرادی که می توانند به تردز شما پاسخ دهند

  • قبل از کلیک بر روی پست، روی Anyone can reply به معنی هر کسی می‌ تواند به متن شما پاسخ دهد در گوشه سمت چپ پایین پیش ‌نویس، کلیک کنید.
  • می‌ توانید پاسخ ‌ها را از هر کسی، نمایه‌ هایی که دنبال می ‌کنید یا فقط نمایه‌ هایی که در پست خود منشن کرده ‌اید، مجاز کنید.

نحوه پنهان کردن نشان Threads در پروفایل اینستاگرام

  • برای حذف نشان Threads از پروفایل اینستاگرام خود، کافیست به نمایه خود بروید.
  • روی نشانکلیک کنید.
  • سپس گزینه Hide badge را انتخاب کنید.

ویژگی های کلیدی تردز اینستاگرام 

  • وضعیت خودکار

وضعیت خودکار یکی از ویژگی های منحصر به فرد تردز اینستاگرام است. تردز به طور خودکار وضعیت کاربران را بر اساس مکان و فعالیت آن ها تازه می کند. از این طریق می توانید بلافاصله اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • به روز رسانی های مبتنی بر متن

Threads برخلاف اینستاگرام، به ‌روزرسانی‌ های متنی را به محتوای بصری ترجیح می‌ دهد.

  • به اشتراک گذاری چند رسانه ای

تبادل محتوای چند رسانه ای توسط Threads همراه با به روز رسانی متن پشتیبانی می شود. کاربران می توانند پیوند ها، تصاویر و ویدیو های 5 دقیقه ای را نیز در پست های خود قرار دهند. کاربران می توانند پیام های خود را در قالب های مختلف نیز ارسال کنند.

  • به روز رسانی در زمان واقعی و مکالمات عمومی

Threads فضای جداگانه ای را برای به روز رسانی بلا درنگ و مکالمات عمومی فراهم می کند. کاربران می توانند دوستان و سازندگانی را که علایق مشابهی دارند دنبال کنند و با آن ها ارتباط برقرار کنند و تعامل را در انجمن Threads تقویت کنند.

  • کنترل حریم خصوصی

Threads دارای محدودیت های حریم خصوصی است که مکالمات سازنده و پربار را تشویق می کند. کاربران می توانند انتخاب کنند که چه کسانی مجاز به منشن آن ها هستند یا در مورد پست های خود نظر بگذارند. علاوه بر این، آن ها می توانند عبارات پنهان را برای حذف پاسخ های خاص اضافه کنند.

ویژگی های کلیدی تردز اینستاگرام

ویژگی هایی که در حال حاضر در Threads وجود ندارد

  • فید دنبال کردن
  • پشتیبانی از GIF
  • پشتیبانی کامل از نسخه وب
  • در حال ویرایش پست ها
  • ترجمه درون خطی
  • پشتیبانی از متن تصویر Alt تولید شده توسط کاربر
  • هشتگ ها
  • راهی برای دیدن پست های لایک شده خودتان

تفاوت های تردز با توییتر

در ظاهر Threads و Twitter شباهت های زیادی با هم دارند. هر دو برنامه بر روی مکالمات تمرکز می‌ کنند و کاربران پست‌ های مبتنی بر متن کوتاه ایجاد می‌ کنند و با آن ها تعامل می ‌کنند. در حالی که تصاویر، ویدیو ها و پیوند ها به شدت در هر دو پلتفرم وجود دارند، کلمات مهم ترین بخش هستند.

آن چه Threads و Twitter را متمایز می کند، ویژگی های آن ها هستند. در حالی که توییتر از طریق سرویس اشتراک توییتر آبی خود امتیازاتی را ارائه می دهد، Threads با برخی از ویژگی های جذاب که برای همه کاربران استاندارد است راه اندازی شد.

در این جا نگاهی جانبی به آن چه که هر برنامه ارائه می دهد می اندازیم، پس با ایرانی فالو همراه باشید.

  • طول پست ها در تردز 500 کاراکتر و در توییتر 280 کاراکتر است.
  • ویدیو ها در تردز 5 دقیقه و در توییتر 2 دقیقه و 20 ثانیه است.
  • امکان ویرایش پست ها در تردز وجود دارد که برنامه توییتر فاقد آن است.
  • هشتگ ها در تردز وجود ندارند اما در توییتر وجود دارند.
  • تردز تعداد پست هایی که کاربران می توانند در روز بخوانند را محدود نمی کند اما در توییتر این محدودیت وجود دارد.
  • برخلاف توییتر رقیبش، Instagram Threads، محدودیتی برای ارسال کاراکتر ندارد.
  • تردز ویژگی های توییتر مانند ویدیوی طولانی، پیام های مستقیم و اتاق های صوتی زنده را ندارد.

موضوعی که اخیرا توسط آدام موسری، رئیس اینستاگرام منتشر شد، اشاره می ‌کند که تیم آن ‌ها در حال اجرای ویژگی ‌های بسیار درخواستی مانند جست و جو، هشتگ‌ ها، فید زیر، همگام‌ سازی نمودار، پشتیبانی fediverse و پیام‌ رسانی مستقیم هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها