امتیاز کاربران

نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای یوتیوب

نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای یوتیوب هر یوتیوبری ضروری است که داشته باشد .امروزه نسبت به گذشته توجه کاربران ایرانی به یوتیوب بسیار بیشتر شده است و بنابراین به نفع شماست که هر چه سریع‌تر بتوانید حضور خود در این پلتفرم را مستحکم کنید.

همانطور که می دانید یوتیوب بزرگترین سایت به اشتراک‌گذاری ویدیو در دنیا است و هیچ پلتفرمی حتی نمی تواند هیچ پلتفرمی نمی تواند در محبوبیت و پرمخاطبی به گرد پای آن نیز برسد.

بر طبق آمار یوتیوب بیش از ۲ میلیارد بیننده دارد و به صورت روزانه ویدیوهای آن بیش از ۵ میلیارد بار بازدید می‌شوند.

شما تقریباً می‌توانید هر گروه مخاطبی که تصور می‌کنید را در یوتیوب پیدا کنید، این به این معنی است که تمامی بیزینس‌ها می‌توانند شیوه‌های بخصوصی برای منفعت بردن از این پلتفرم پیدا کنند.

اکنون در یویتوب یک میلیارد کاربر روزانه ویدیو های زیادی به اشتراک می گذارند مانند :

فیلم ‏هایی با موضوعاتی نظیر فیلم های هالیوود و موسیقیِ فیلم‏، تبلیغات، فیلم‏ های آماتور، فیلم ‏های مستند و آموزشی،… در آن بارگذاری می‏شود.

در این سرویس امکان لایک‏، بارگذاری، پیام‏گذاری، انتشار و تماشاکردن ویدیوها، دنبال‏ کردن دیگر کانال‏ ها و کاربران، امکان ساخت فهرستی برای دسته ‏بندی ویدیوها فراهم شده است .

اما بدون تردید ادیت ویدیوی یوتیوب یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار یوتیوبرها به حساب می‌آید! چرا که برای ساخت یک ویدیوی باکیفیت و پر مخاطب نه تنها باید درکی حداقلی از نحوه تدوین ویدیو داشته باشید،

بلکه باید به سراغ ابزاری بروید که تمام قابلیت‌های ضروری را در اختیارتان بگذارد و بهره وری را بالا ببرد. اما انتخاب میان انبوهی از نرم‌افزارهای مختلف و پیشرفته و اپلیکیشن‌های امروزی به هیچ وجه آسان نیست

و به همین خاطر در ادامه ایرانی فالو برای شما نرم افزار های که به شما برای ویرایش ویدیو های یوتیوب تان برای حرفه ای به نظر رسیدن آن کمک کند را معرفی خواهد کرد .همراه ما باشید .

نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای یوتیوب

نرم افزارهای ویرایش ویدیو یوتیوب

  • Inshot

اینشات یکی از برنامه‌های محبوب و شناخته شده در زمینه ادیت فیلم برای یوتیوب با موبایل است. Inshot را اکثرا در تمامی موبایل ها نیز می توانید یافت کنید که البته رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسندی دارد،

از این ‌جهت برای کاربران مبتدی یک انتخاب ایده‌آل است.البته کاربرد ساده بودن آن به معنی  پیشرفته نبودن ان نیست.

این برنامه قابلیت‌های متنوعی از جمله اضافه کردن موزیک، متن، فیلتر، افکت‌های ویدیویی و جلوه‌های ویژه دارد و تولیدکنندگان محتوای یوتیوب می‌توانند

با استفاده از آن‌ها در مدت زمان کوتاهی ویدیو خود را ادیت کنند. Inshot ابزارهای متعددی برای ویرایش ویدیو از جمله برش، ادغام، افکت‌ها و جلوه‌های ویژه، فیلترها، موسیقی پس‌زمینه و غیره دارد که برای ادیت ویدیوهای یوتیوب بسیار می‌تواند مفید باشد.

در این برنامه می‌توانید متن، استیکر و موارد مختلفی را به ویدیوهای خود اضافه کنید. اینشات از اکثر فرمت‌های ویدیویی پرکاربرد مانند MP4, AVI, MOV و غیره پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این ها خوشبختانه بدون هیچ مشکلی می‌توانید از فونت‌های مختلف فارسی در این برنامه استفاده کنید. البته این فونت‌ها به‌ صورت پیش فرض در برنامه وجود ندارد و باید به‌ صورت دستی آن را اضافه کنید.

  • DaVinci Resolve

davinci resolve در ابتدا برنامه‌ای برای اصلاح رنگ بود، اما در گذر زمان پیشرفت‌های زیادی  در ادیت ویدیو برای یوتویب و دیگر پلتفرم ها کرد .

حالا می‌توان به راحتی آن را بهترین برنامه برای افرادی به حساب آورد که مایل به صرف هزینه نیستند ولی می خواهند یک ویدیو ادیت شده حرفه ای داشته باشند .

با توجه به نظر کاربرانی که از این برنامه استفاده کردند نشان داده که آشنایی اولیه با نرم‌افزار دشوار است، اما اگر صبور و حاضر به آزمون و خطا باشید و برای یاد گیری آن وقت صرف کنید، متوجه می‌شوید که به تمام ابزارهای لازم برای پیاده‌سازی تمام ایده‌های خود دسترسی دارید.

این ابراز ها از برش زدن ویدیوها و اصلاح رنگ گرفته تا افزودن افکت‌‌ها و عناصر گرافیکی به تصویر و مدیریت صدا در مرحله پس‌تولید آمده که کامل‌ترین برنامه ممکن برای انواع سلایق و نیازها باشد.

البته این نرم افزار هم بی نقص نیست و نقاط ضعف ان این است که برای اجرای روان آن نیاز به سیستم قدرتمندی دارید.

این برنامه یک نسخه پولی به نام Resolve Studio هم دارد. اما یوتیوبرها لازم نیست به سراغ این نسخه گران‌قیمت بروند، زیرا تمام نیازها در همان نسخه رایگان برطرف شده‌اند.

برای مثال بیشینه رزولوشن خروجی در نسخه رایگان، ۴K UHD است و نسخه Studio می‌تواند ویدیوهای ۳۲K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه خروجی بگیرد. یوتیوب اصلا از چنین رزولوشنی پشتیبانی نمی‌کند.

اساسا تنها افرادی که نیاز به قابلیت‌هایی فراتر از موارد موجود در نسخه رایگان دارند، فیلم‌سازان هستند.

پس شما می توانید از همان نسخه رایگان به راحتی استفاده کنید و نیاز به طی کردن مسیر سختی ندارید .

DaVinci Resolve

  • iMovie

تا اینجا که همراه ایرانی فالو بودید رلحب نرم افزار های سیستم موبایل با شما بحث کردیم . حالا می خواهیم یک نرم افزار برای سیستم مک معرفی کنیم .

آی‌مووی (iMovie  ) که یک نرم‌افزار ادیت ویدیو برای سیستم‌عامل macOS و iOS است و توسط شرکت اپل توسعه یافته است.

این برنامه یک ابزار ادیت ویدیو با رابط کاربری ساده است و برای همین هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه‌ای مناسب است.

این برنامه دارای انواع افکت‌های تصویری و صوتی از جمله: فیلترها، افکت‌های ترنزیشن، افکت‌های صوتی و متنی است و شما می‌توانید با کشیدن و رها کردن ویدیو، عکس و صدا را به ویدیو خود اضافه کنید.

همچنین می‌توانید ویدیوها و عکس‌ها را به ترتیب دلخواه خود قرار داده و با استفاده از انواع انتقال‌ها و افکت‌های مختلف، ویدیوهای جذابی ایجاد کنید.

iMovie رابط مانند اپلیکیشن های قبلی کاربری ساده و کاربر پسند دارد. این رابط کاربری شبیه به دیگر برنامه‌های اپل بوده و برای کاربرانی که گوشی آیفون دارند مناسب است.

این برنامه از قابلیت ویرایش ویدیوهای ۴K پشتیبانی می‌کند و عملا در ادیت ویدیوهای حجیم مشکلی ایجاد نمی کند .

 

  • Adobe Premiere Pro

اگر بخواهم یک اپلیکیشن درجه یک معرفی کنم ،ادوبی پریمیر پرو یکی از شناخته‌ شده‌ترین و بهترین ابزارهای ادیت ویدیو به حساب می‌آید و انتخاب اول بسیاری از یوتیوبرها و تولیدکنندگان محتوا نیز هست.

چه تازه‌کار باشید و چه حرفه‌ای، ادوبی پریمیر تمام ابزارهای مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارد، از پشتیبانی از HDR و تصاویر استوک رایگان گرفته تا ابزارهای گرافیکی و صوتی و هرآنچه که برای ساخت ویدیوهایی با کیفیت و سینمایی لازم دارید

.اما آگاهی از تمام این قابلیت‌ها به صبر نیاز دارد و باید در گذر زمان درکی عمیق از Premiere Pro به دست آورید تا بتوانید از تمام پتانسیل‌هایش استفاده کنید.

منظور از این حرف چیست یعنی این موضوع برای راجع به افرادی صدق می‌کند که پیش‌تر تجربه کار با  هیچ یک از برنامه‌های ادوبی را نداشته‌اند.

بد نیست بدانید که برخی تکنیک‌های تدوین ویدیو هم نیازمند استفاده از اپلیکیشن‌های اضافی مانند Adobe After Effects خواهند بود.

 

  • VN

وی ان نیز یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های محبوب ادیت ویدیو برای یوتیوب با سیستم عامل اندروید و آیفون است.

VN رابط کاربری منظمی دارد و با وجود پیشرفته بودن امکانات به هیچ عنوان دچار سردرگمی نخواهید شد.امکانات این نرم افزار برای ادیت ویدیو فراوان است و عملا محدودیتی نخواهید داشت! عالی نیست ؟

و اما همه‌چیز به خلاقیت شما بستگی دارد! این نرم‌افزار همانند کاین مستر از قابلیت کروماکی (پرده سبز) پشتیبانی می‌کند و برای همین شما می‌توانید به سادگی چند کلیک بک‌گراند ویدیو را تغییر دهید !

از نکات مثبت دیگر این برنامه می‌توان به قالب‌های آماده ویدیو اشاره کرد که از طریق آن‌ها می‌توانید در زمان کوتاه یک ویدیو جذاب بسازید.

این برنامه از ویدیوهای با وضوح ۴K و فریم‌های بالا تا ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. تا حالا شده پس از انجام کامل ادیت ویدیو در هنگام خروجی فیلم روی ویدیو شما واترمارک قرار دهند،

که برای حذف آن مجبور به هزینه باشید؟اما خوشبختانه حتی در نسخه رایگان این برنامه نیز با این مسئله مواجه نخواهید شد.VN رابط کاربری نسبتا ساده‌ای دارد و عملا کاربران مبتدی در استفاده از آن به مشکل نخواهند خورد.

البته در ابتدا ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. این برنامه ابزارهای پیشرفته‌ای مانند افکت‌، فیلتر، انواع ترنزیشن، موزیک، متن، و افکت‌های صوتی برای ادیت ویدیوها ارائه می‌دهد. قابلیت‌های این برنامه زیاد است و همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد.

 

  • Lightworks

اگرچه یادگیری نحوه کار با این برنامه اندکی زمان می‌برد، اما به هر حال یادگیری بدون گذراندن وقت و صبر بدست نمی آید .

اما در مجموع می‌توان گفت که مسیر یادگیری کوتاهی دارد، عمدتا به این خاطر که درست مثل Filmora، رابط کاربری متکی بر کشیدن و انداختن دارد.

به لطف این رابط کاربری، کارهایی مثل برش زدن کلیپ‌ها و افزودن موسیقی و افکت‌های انیمیشنی به ویدیو، بسیار آسان شده است.

از طرف دیگر می‌توانید با صدها افکت ترنزیشن، تنظیمات پیش‌فرض، ابزارهای متنی و مواردی از این دست آزمون و خط کنید که البته عمدتا با اشتراک Pro Lightworks در دسترس قرار می‌گیرند.

همچنین یوتیوبرهای تازه‌ کار می‌توانند دست خود را با نسخه رایگان Lightworks گرم کنند، اما هنگام خروجی گرفتن با محدودیتی بزرگ روبه ‌رو می‌شوند و آن، محدودیت اکسپورت با حداکثر رزولوشن ۷۲۰p است.

اما وقتی نسخه پولی را می‌خرید (که آن‌قدرها هم ارزان نیست) به قابلیت‌های پیشرفته مانند اشتراک ‌گذاری پروژه با همکاران، پلاگین Boris Graffiti برای اضافه کردن عناوین جذاب و رندر درون تایم‌لاین دسترسی پیدا می‌کنید.

و در آخر نکته پایانی اینکه Lightworks گزینه‌هایی برای خروجی کردن ویدیو با نسبت ابعاد گوناگون و سازگار با شبکه‌های اجتماعی مختلف ندارد.

اگر این برنامه را فقط برای ادیت ویدیوی یوتیوب بخواهید با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

اما اگر می‌خواهید نسخه‌ای دیگر از ویدیوها را در یوتیوب شورت، تیک ‌تاک یا اینستاگرام منتشر کنید، Lightworks کار را برایتان سخت خواهد کرد و در این مورد این برنامه را پیشنهاد نمی کنیم .

 

  • نکته : اگر برای فیلم برداری به دنبال اپ های مناسب و جالب که به صورت زنده ادیت می کنند می گردید ، گوپرو کویک همانطور که از نامش پیداست برای دوربین‌های گوپرو بهینه شده است و برای اینفلوئنسرهایی که ولاگری می‌کنند مناسب است.
    این برنامه قابلیت‌های جالبی برای ادیت ویدیوهایی که در حال حرکت هستند (مانند موتور سواری) در اختیار شما قرار می‌دهد.
    یکی از مزایای بزرگ GoPro Quik این است که به طور مستقیم با دوربین‌های GoPro همگام‌سازی می‌شود و برای همین به‌راحتی می‌توانید ویدیوهای خود را به برنامه انتقال داده و ادیت کنید.

 

کارایی تمام این اپلیکیشن‌ ها یکسان است و هدف آنها، تبدیل ویدیوهای خسته ‌کننده به ویدیوهای جذاب در یوتیوب است تا کاربران را شگفت زده کنند.

تمامی برنامه ‌هایی که در این مقاله از سایت دیجی فالوور معرفی شد، از بهترین اپلیکیشن های موبایل برای ویرایش ویدیو یوتیوب است.

در صورتی که از این برنامه ها برای یوتیوب استفاده کنید، کیفیت و میزان بازدید از ویدیوهای شما بالا می رود.

برای دریافت هرگونه اطلاعات و دریافت راهنمایی در مورد پلتفرم یوتیوب، حتما به ووبسایت ایرانی فالو مراجعه کنید و مطالب را مطالعه کنید .

Lightworks

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها