امتیاز کاربران

قابلیت های جذاب پینترست که باید بدانید

قابلیت های جذاب پینترست که باید بدانید را در این وبلاگ از فروشگاه ایرانی فالو در اختیار شما قرار دادیم. پینترست نام یکی از شبکه‌های اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر است،

با اینکه امکانات فراوانی دارد، اما هنوز آنطور که باید بین ایرانی ها جا نیفتاده، شاید دلیل این اتفاق محبوبیت بیش از حد اینستاگرام در ایران باشد.

اگر دنبال تصاویر زمینه با کیفیت برای موبایل یا لپ تاپ تان هستید، پینترست می‌تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری کند. اگر دنبال دستور پخت یک غذای مخصوص یا تزیین خانه تان به سبکی جدید هستید می‌توانید از پینترست کمک بگیرید.

از قابلیت های جذاب پینترست برای پین کردن تصاویر مورد علاقه یا اشتراک گذاری آن با دوستان است و همچنین می توانید فالوور پینترست افزایش دهید اما به هیچ وجه طرز کارش مثل اینستاگرام نیست. در پینترست می‌توانید هر تصویری که می‌خواهید را پین کنید یا اینکه بوردهای مخصوصی بسازید و تصاویر مرتبط را در یک بورد قرار دهید.

در پینترست می‌توانید در مورد هر چیزی که بخواهید ایده‌های بسیاری بیابید، کافیست کلمه‌ای کلیدی را سرچ کنید، تا به دنیایی از تصاویر مرتبط دست یابید. روی هر تصویر که کلیک کنید به صفحه‌ای جدید هدایت می‌شوید که آنجا هم تصاویری مشابه به شما نمایش داده می‌شود. در واقع می‌شود گفت پینترست جستجوگری قوی است، که نتایجش را بر اساس تصاویر ارائه می‌دهد.

پینترست برای افرادی که عاشق ایده و خلاقیت یا دنبال اینفوگرافیک و آموزش‌های کاربردی‌ هستند، ایده ال است. در پینترست می‌توانید مثل اینستاگرام چندین هزار فالوور داشته باشید و حتی کسب درآمد کنید و راستی، در پینترست خبری از سلبریتی‌ها و حکمروایی مطلق آن‌ها نیست که به کاربران عادی مجال ابراز وجود نمی‌دهند.

اینجا هرکسی برای موفقیت و دیده شدن از شانس یکسانی برخوردار است؛ شاید به این خاطر که در پینترست این شما نیستید که دیده می‌شوید، بلکه علایق شما است که دیده می‌شود و هرچه در جمع‌آوری تصاویر، منظم‌تر و خوش‌سلیقه‌تر باشید، تعامل کاربران دیگر با مجموعه عکس‌های شما بیشتر می‌شود. در واقع می‌توان گفت پینترست جای افراد خوش‌سلیقه است.

اگر کنجکاوید بدانید پینترست دقیقاً چیست چه قابلیت های جذابی دارد که باید بدانید همراه ایرانی فالو باشید.

قابلیت های جذاب پینترست که باید بدانید

قابلیت های جذاب پینترست

قابلیت های جذاب پینترست را در زیر برایتان معرفی می کنیم:
  • کاربری آسان: باتوجه‌به اینکه فرایند نصب و عضو شدن در این شبکه اجتماعی کار پیچیده‌ای نیست، هر کاربری می‌تواند با آن کار کند.
  • جستجو: بالای صفحه، نواری برای جستجوی کلمات و عبارات شما وجود دارد.
    از آنجا که پینترست به صورت خودکار عبارت جستجو شده توسط شما را کلمه به کلمه جدا کرده و هرکدام را به عنوان یک برچسب در نظر می‌گیرد، سعی کنید عباراتی که جستجو می‌کنید کوتاه، ساده و مشخص باشند.
    در این قسمت برای هر عبارتی که جستجو کنید (چه فارسی و چه انگلیسی)، پینترست برچسب‌های دیگری به شما پیشنهاد می‌دهد که جستجوی شما را شخصی‌تر و دقیق‌تر خواهند کرد.
    به تصویر زیر توجه کنید، در این تصویر با جستجوی کلمۀ «چوب»، کلماتی مانند «طرح»، «رنگ»، «معرق»، «بستنی» و … نمایش داده می‌شوند.
  • راحتی در جستجو و پیدا کردن موضوعات جدید: با سرچ در پینترست می توانید به هزار ایده جذاب برسید. استفاده از سرچ پینترست بسیار راحت است و در کنار نتایج مورد نظر شما هزار نتیجه مشابه را نیز به شما نشان می دهد.
  • امنیت: امنیت پینترست نیز همانند بسیاری شبکه‌های اجتماعی دیگر، از قابلیت تایید دو مرحله‌ای یا Two-Factor Verification بهره‌مند است.
    کافی است در قسمت تنظیمات روی کلمه Security کلیک کرده و دکمه مربوط به تایید دومرحله‌ای را فعال کنید.
    در صورت فعال بودن این گزینه‌، در هر بار لاگین، باید کدی را که پینترست به تلفن همراه شما اس ام اس می‌کند را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.
  • قابلیت تنظیم کردن یک پین به عنوان Call to Action: بیزینس ها به راحتی می توانند پین مورد نظر خود را به یک لینک برای اتثال به صفحه مورد نظر خود تنظیم کنند و کاربر را به سایت خود هدایت کنند.
  • قابلیت آنالیز کاربر در پروفایل پینترست: این ویژگی می‌تواند به کاربران کمک نماید،
    چرا که آنالیز پینترست به صاحبان کسب‌وکارهای مختلف اجازه می‌دهد تا بتوانند مواردی مانند تعداد پینرها و پین‌های جمع‌آوری‌شده از صفحات وب‌سایت خود را بررسی کنند و ایمپرشن کل کاربران، میزان دسترسی و میزان ترافیک سایت را نیز به آنها نشان می‌دهد.
  • فید بر اساس علاقه: پینترست مثل اینستاگرام یک فید یا home بر اساس علایق شما ایجاد می‌کند. هر عکس و ویدیویی که سیو می‌کنید، فید شما بر اساس سیو شده و علایقتان آپدیت می‌شود.
  • برد Board: پین‌های مرتبط با هم در آن قرار می‌گیرند و شبیه تخته‌ای است که می‌توانید بر روی آن عکس‌های متنوع بچسبانید.
    کاربران همچنین برای سازماندهی پین‌های خود، معمولاً آنها را در مجموعه‌هایی به نام برد یا تخته مرتب می‌کنند.
    در یک کسب‌وکار از طریق بردها کاربران می‌توانند کل حساب این مجموعه یا فقط بردهای خاصی را که بیشتر به آنها علاقه‌مند هستند، دنبال کنند.

قابلیت های جذاب پینترست

  • به اشتراک گذاری محتوا

خب، حالا وقت آن رسیده که دست به کار شوید و کمی محتوا با دیگران به اشتراک بگذارید!

همان طور که گفته شد، قابلیت های جذاب پینترست که ذاتا شبکه ای تصویر محور است. پس همان طور که در اینستاگرام عکس ها و تصاویرتان را با دوستانتان به اشتراک می گذارید، اینجا هم می توانید همان کار را بکنید.

هم در فضای وب و هم در اپلیکیشن های پینترست، می توانید با کلیک روی دکمه + عکس یا عکس های موردنظرتان را (که از این به بعد به آنها پین خواهیم گفت) روی بوردهای خود قرار دهید.

البته پینترست تنها به این محدود نیست، علاوه بر تصاویر تکی، می توانید در پروفایل خود چندین بورد تعریف کرده، هر کدام را به یک موضوع اختصاص داده و روی هر یک پین های گوناگونی قرار دهید.

حتی قادر هستید که لینک مطالب روی وبسایت خود را روی بوردهای خود پین کنید؛ پینترست نیز تصویر شاخص مطلب شما را پیدا می کند و آن را به صورت یک تصویر قابل کلیک نشان خواهد داد.

برای علاقه مندان محتوا و محتوا نویسان عزیز (!) این قابلیت پینترست فوق العاده کارآمد است و به وایرال شدن محتوای شما کمک زیادی می کند.

برای شروع می توانید صفحه نوین در پینترست را مشاهده و دنبال کنید. ما پست های آموزشی و نکاتی درباره بازاریابی دیجیتال و عکس نوشته های کوتاه در پینترست منتشر می کنیم.

  • بارگذاری استوری: در این اپلیکیشن نیز مانند اینستاگرام قابلیتی مانند استوری وجود دارد. برای ایجاد یک استوری در این اپلیکیشن کافی است.
    از گزینه creat اقدام کنید و بر روی creat idea pin بزنید. سپس ویدئو کوتاه یا تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و بارگذاری نمایید.
    بعد از بارگذاری از شما اطلاعات از جمله نام ایده  توضیحات مربوطه  لینک و… را می خواهد که بسته به نیاز خود می توانید آن را تکمیل نمایید.
  • لنز Lens: قابلیتی در اپلیکیشن موبایل به شکل آیکون دوربین است و می‌توان با آن از هر چیزی عکس گرفت تا پینترست به شما پین‌های مشابه کاربران دیگر را نشان دهد.
    در پینترست می‌توانید محتوای وب‌سایت‌های دیگر یا عکس‌های گالری خود را به اشتراک بگذارید. هنگام گشت‌وگذار در اینترنت، هرجا با دکمه Pin It مواجه شدید، می‌توانید با کلیک بر آن،
    محتوای مورد علاقه خود را مستقیماً در برد مورد نظر خود در پروفایل پینترست ذخیره کنید. حتی می‌توانید پین‌های خود را در توییتر و فیسبوک به اشتراک بگذارید.
    به‌طور کلی، هدف پینترست این است تا «تمام افراد جهان را ازطریق چیز‌هایی که برایشان جالب است، در ارتباط با یکدیگر قرار دهد.»

ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم (شبیه به صفحه نتایج موتور‌های جستجو)،

مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را می‌بینید که هر یک شما را به یک مطلب یا اینفوگرافیک مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند.

اگر به دنبال نتایج دقیق‌تری می‌گردید، می‌توانید از دسته‌بندی‌های پیشنهادی پینترست استفاده کرده یا کاربران دیگری را که سلیقه‌شان به شما نزدیک است را دنبال (Follow) کنید.

پینترست مجموعه‌ای است پربار از دانش‌ها، مهارت‌ها و هنرهای گوناگون که به چشم‌نوازترین شکل ممکن در کنار هم چیده شده‌اند. اگر به شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید، قطعا به پینترست نیز علاقمند خواهید شد.

ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه مخصوصا قابلیت لینک گذاری و عدم وجود محدودیت در ابعاد تصاویر، فرصتی به کاربران هوشمند و خلاق داده تا از شبکه‌‎های اجتماعی به طرزی متفاوت و خاص برای ترویج محتوا و کسب و کارشان استفاده کنند.

و حالا شما هم از این فرصت خبر دارید. پس اگر تابحال در پینترست فعالیت نداشته‌اید، همین حالا حساب کاربری خود را ساخته و همانند حرفه‌ای‌ها به بازاریابی محتوای خود بپردازید.

ایرانی فالو قابلیت های جذاب پینترست را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید از این آپشن های جذاب استفاده کنید.

به اشتراک گذاری محتوا

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها