امتیاز کاربران

اصطلاحات رایج توییچ

اصطلاحات رایجی در اپلیکیشن محبوب توییچ وجود دارد که می خواهیم آن را در ادامه مقالات آموزشی مرجع ایرانی فالو به شما آموزش بدهیم.

توییچ Twitch یک سرویس پخش زنده، ویدیویی و آمریکایی است. این اپلیکیشن بهترین برنامه استریم است که شما از طریق آن می توانید ویدیو های زنده و یا ضبط شده از معروف ترین بازی ها و یا بازیکنان را به راحتی ببینید.

این اپلیکیشن که شما برای استفاده از آن به اینترنت نیز نیاز دارید، با فراهم کردن یک محیط کاربری بسیار جذاب علاوه بر مشاهده استریم های زنده امکان مشاهده استریم بهترین گیمر های دنیا را نیز برای شما فراهم کرده است.

البته نا گفته نماند که توییچ پرایم Twitch Prime همان اکانت غیر رایگان توییچ است که امکانات بیشتری از جمله سابسکرایب رایگان در برخی کانال ها، بازی های رایگان و… را برای کاربران فراهم می کند.

در حال حاضر اپلیکیشن Twitch با دارا بودن بیشتر از ۳ میلیون استریمر و حدود ۱۵ میلیون بازدید روزانه از سایت در بین تمامی سرویس های استریمینگ زنده به محبوب ترین آن ها تبدیل شده است.

شما در کنار مشاهده استریم بهترین گیمر های دنیا می توانید در این اپلیکیشن محبوب تولید محتوا کنید و حتی می توانید از توییچ به کسب درآمد نیز برسید.

شما می توانید وارد سایت ایرانی فالو بشوید و از قسمت سایر وارد مقالات آموزشی بشوید و راه های کسب درآمد بالا از توییچ را مشاهده کنید. البته ما مشاورین ایرانی فالو یک مقاله راجع به دانلود ویدیو از Twitch را نیز قبل از این برای شما ارائه داده ایم.

در ادامه ما می خواهیم شما را با برخی از اصطلاحات رایج در توییچ بیشتر آشنا بکنیم، پس در ادامه این مقاله همراه مرجع محبوب ایرانی فالو باشید.

اصطلاحات رایج توییچ

 

منظور از رید کردن (raid) استریم توییچ چیست؟

اپلیکیشن محبوب Twitch یک قابلیت دارد که به استریمر های پر مخاطب اجازه می دهد که از استریم های افراد کم مخاطب حمایت کنند.

این حمایت همان raid کردن در توییچ است.

استریمر های پر مخاطب، مخاطبین و بینندگان خود را به یک استریم دیگری هدایت می کنند تا بتوانند مخاطبین استریم های دیگران را نیز بالا ببرند.

با این کار، کاربران پر مخاطب از استریمر هایی که مخاطب کمتری دارند به خوبی حمایت می کنند. همچنین با رید کردن استریم، استریمر های تازه کار تشویق خواهند شد و برای ادامه دادن انگیزه می گیرند.

رید کردن استریم ها، در انتهای استریم فرد اول اتفاق می افتد و برای رشد استریمر های کم مخاطب تاثیر خیلی خوبی دارد.

شما باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که رید کردن استریم می تواند یک فاکتور مهم برای تشویق و حمایت استریمر های تازه کار باشد اما این عمل حتما باید با رضایت آن ها باشد. در صورت نا رضایتی استریمر های تازه کار، رید کردن می تواند یک عامل نا رضایتی باشد.

پس بهتر است قبل از رید کردن استریم ها حتما با استریمری که قصد رید کردن استریم وی را دارید هماهنگ بشوید.

در توییچ stream sniper به چه معنی است؟

عبارت stream sniper را ممکن است در توییچ خیلی شنیده باشید. این اصطلاح را زمانی به کار می برند که بازیکنان در طول بازی با استریمر ها، برای تقلب استریم آن ها را نیز در حین بازی تماشا می کنند. از طریق این تقلب می توانند دست بالا را داشته باشند. به زبان خیلی ساده تر زمانی که یک استریمر داخل سرور بازی می کند، فرد متقلب مختصات استریمر رقیب را پیدا می کند و از آن در داخل بازی استفاده می کند.

در هنگام مشکوک شدن به این سبک از تقلب، اصطلاح stream sniper را به کار می برند.

عبارت clip کردن استریم به چه معنی است؟

کلیپ clip کردن استریم یک ابزار در توییچ است که به کاربران اجازه می دهد حدود ده ثانیه تا یک دقیقه با ارزش و ماندگار یک استریم را ضبط کنند و برای خود نگه دارند.

دو روش وجود دارد که شما از طریق این دو روش به راحتی می توانید استریم را clip بکنید.

  • در روش اول، گزینه clip را که در گوشه پایینی سمت راست قرار دارد را انتخاب بکنید.
  • در روش دوم شما می توانید از میان بر دکمه های Alt و X همزمان برای clip کردن استریم مورد نظر خود استفاده بکنید.

در توییچ، بیتس (Bits) چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع در توییچ بیتس ها کالاهای مجازی یا به نوعی واحد پولی هستند که مختص بر اپلیکیشن Twitch است. با بیتس شما در واقع از استریمر ها حمایت می کنید.

بیتس ها در واقع از بسته های صدتایی به بالا قابل خریدند. یک بیتس در توییچ معادل حدود یک سنت است.

یا یک بسته صدتایی از بیتس معادل یک دلار است. برای اینکه بتوانید بیتس ها را تهیه بکنید شما می توانید به راحتی از طریق پرداخت های ارزی خارجی این بیتس ها را تهیه بفرمایید.

از طریق بیتس های خریداری شده شما صاحب این امتیاز می شوید که از یک پخش زنده و یا از گیمر ها در طول بازی حمایت بکنید.

با خرید Twitch Bits شما در دنیای بازی های کامپیوتری یک حضور پر رنگ و همچنین بسیار مثبت و تاثیر گذار خواهید داشت.

در توییچ، بیتس (Bits) چیست و چه کاربردی دارد؟

 

برنامه افیلیت (affiliate) در توییچ چیست؟

یک استریمر در زمانی که به میزان کافی تماشاگر داشته باشد و همچنین استریم های آن یک جریان ثابت داشته باشد می تواند وارد برنامه افیلیت بشود.

از این طریق استریمر ها به راحتی می توانند تبلیغات و همچنین سیستم تشویق، از جریان استریم های خود به کسب درآمد در توییچ برسند.

همچنین استریمر هایی که به افیلیت می پیوندند می توانند به ایموت های شخصی سازه شده دسترسی پیدا کنند.

این سطح عضویت در توییچ برای شما مزایای بیشتری نیز دارد، شما همچنین از اشتراک ها و بیتس ها نیز می توانید درآمد زایی بکنید.

عضویت در افیلیت توییچ آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد، ولی در نظر داشته باشید که برای عضو شدن در افیلیت توییچ شما باید شرایط کافی را داشته باشید. شما می توانید حتی از طریق فروش بازی ها در افیلیت نیز درآمد زایی خوبی بکنید.

پاسخ به یک سوال پر تکرار: آیا پلتفرم توییچ صرفا مختص گیمر هاست؟

برای پاسخ به این سوال پر تکرار که آیا اپلیکیشن توییچ صرفا مختص گیمر ها است یا نه باید به شما عرض کنیم که در حالی که تمرکز اصلی این اپلیکیشن بر روی گیم پلی بازیکنان است با این حال محتواهای بسیار متنوعی  در این پلتفرم منتشر می شود.

این سرویس استریم زنده آمریکایی با اینکه بر روی گیم پلی بازیکنان تمرکز دارد ولی به کاربران اجازه می دهد که محتواهای خود را مشروط به مجاز بودن و مطابق بودن با قوانین توییچ در آن به اشتراک بگذارند.

محتواهایی که می توانید در توییچ منتشر کنید به شرح زیر است:

  • گیمینگ
  • تالک شو ها
  • گزارشات
  • گفت و گو های بر خط
  • اجراهای موسیقی
  • برنامه نویسی زنده
  • فعالیت های هنری و…

حتی محتواهایی که غیر از گیمینگ هستند نیز از میزان بازدید بالایی برخوردارند. ولی شما باید در نظر داشته باشید که تمرکز اصلی این پلتفرم بر روی بازی است و قطعا محتوایی که مرتبط با گیمینگ هستند از میزان بازدید بالاتری نیز برخوردار می شوند.

در این سری از مقاله های آموزشی ایرانی فالو سعی کردیم چند اصطلاح رایج در توییچ را به شما توضیح و آموزش بدهیم و پاسخ یک سوال بسیار پر تکرار را به شما بیان کنیم.

دنیای توییچ ابزار ها و امکانات بسیار بیشتری به کاربران ارائه داده است که در مقالات بعدی قطعا به توضیح آن ها نیز خواهیم پرداخت.

ایرانی فالو یک مرجع بسیار محبوب و پر قدرت ارائه خدمات تمامی شبکه های اجتماعی است.

فروشگاه آنلاین ایرانی فالو به شما بهترین خدمات شبکه های اجتماعی را با کمترین قیمت ممکن ارائه می دهد.

برای اطلاع از خدمات و قیمت ها شما عزیزان می توانید با کارشناسان و متخصصان فروش مرجع ایرانی فالو در ارتباط باشید. کارشناسان ایرانی فالو در تمامی روز های هفته و در طول شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

همچنین شما اگر در هر جای این مقاله با ابهام رو به رو شدید و یا سوال و نظری داشتید می توانید آن را در قسمت نظر سنجی درج شده در زیر همین مقاله درج کنید و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

آیا پلتفرم توییچ صرفا مختص گیمر هاست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها