امتیاز کاربران

فید اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

فید اینستاگرام همان صفحه ای است که وقتی شما اینستاگرامتان را باز می کنید وارد آن می شوید.

با ایرانی فالو همراه باشید تا در ادامه به شما فید و مهم ترین الگوریتم های تاثیرگذار فید را به شما آموزش بدهیم.

پست و استوری فالوینگ هایتان و همچنین پست های پیشنهادی به شما در فید به نمایش گذاشته می شوند و کاربران برای حضور بهتر در فید با هم رقابت می کنند.

شاید به نظر شما فید اینستاگرام ساده به نظر به برسد اما باید به شما بگوییم که فید از الگوریتم های پیچیده ای برخوردار است.

اینستاگرام از یک سری الگوریتم ها بهره می برد که این الگوریتم ها تعیین می کنند که کدام پست ها در چه زمانی و با چه ترتیبی برای شما پخش بشوند.

ما مشاورین ایرانی فالو در کنار شما هستیم تا با آموزش نحوه کار کردن الگوریتم های اینستاگرام به شما کمک کنیم تا از این ابزار پر قدرت اینستاگرام بهترین و بیشترین استفاده را بکنید.

فید اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

اهمیت و کاربرد فید اینستاگرام

فید اینستاگرام یک ابزار پر قدرت است که به افراد کمک می کند تا به محتوای مورد علاقه خود و به روز ترین اتفاقات دنیا دسترسی داشته باشند.

شما وقتی وارد اینستاگرام می شوید اولین جایی که به آن وارد می شوید فید است. کاربران اینستاگرام برای دیدن پست ها و استوری های تازه به نمایش گذاشته شده وارد فید می شوند،

پس پستی که در ابتدای فید اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود اهمیت بیشتری دارد چون احتمال دیده شدن آن نیز بسیار بیشتر است.

وقتی یک پست در ابتدای فید به شما به نمایش گذاشته می شودو این پست از کیفیتی مطلوبی برخوردار باشد شما برای دیدن بقیه پست ها در فید نیز تشویق می شوید.

ترتیب نمایش پست ها در فید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اگر یک پست در فید در زمان مناسبی برای کاربر به نمایش گذاشته نشود احتمال نادیده گرفته شدن پست نیز بیشتر است.

فید های شخصی سازی شده

به جز فید اصلی در اینستاگرام که پست و استوری فالوینگ هایتان و پست های پیشنهاد شده به شما در آن به نمایش گذاشته می شود، دو نوع فید شخصی سازی شده در اینستاگرام وجود دارد.

وقتی در فید هستید با ضربه زدن بر روی نام اینستاگرام در گوشه بالا و سمت چپ دو گزینه را مشاهده خواهید کرد.

  • Following: در این فید شما تمام پست های افرادی را که فالو‌ کرده اید به ترتیب زمانی آن ها مشاهده می کنید. در این فید شما دیگر قادر به مشاهده استوری و پست های پیشنهاد شده نخواهید بود.
  • Favorites: برای استفاده از این فید در مرحله اول شما باید یک لیست از پیج هایی که به آن ها علاقه دارید ایجاد بکنید. بعد از انتخاب پیج های محبوبتان با انتخاب این گزینه در فید، شما فقط قادر به دیدن پست های پیج های محبوبتان هستید. ترتیب نمایش پست ها در این فید نیز به ترتیب زمانی آن ها هستند.

فید های شخصی سازی شده در اینستاگرام به شما کمک می کنند تا شما تمرکز و زمانتان را بیشتر بر روی محتوایی بگذارید که به آن ها علاقه دارید.

فید های شخصی سازی شده

الگوریتم های تعیین کننده اینستاگرام بر ترتیب نمایش پست ها

الگوریتم های اینستاگرام بر اساس مواردی که در زیر به ذکر آن ها پرداخته ایم ترتیب نمایش پست ها را در فید اینستاگرام شما مشخص می کند.

  • زمان انتشار پست ها: مهم ترین الگوریتمی که اینستاگرام از آن استفاده می کند زمان انتشار پست است. پست ها بر اساس زمان انتشار آن ها در فید به نمایش گذاشته می شوند.
    همچنین اینستاگرام سعی می کند پست ها را برای کاربران خود در زمانی که آن ها بیشترین فعالیت را دارند به نمایش بگذارد.
  • Location یا مکان: برای بهره بردن از این قابلیت در اینستاگرام اول باید گزینه لوکیشن شما در اینستاگرام فعال باشد.
    وقتی لوکیشن اینستاگرام شما روشن باشد پست هایی که در نزدیکی لوکیشن شما منتشر می شوند به احتمال زیادی در فید شما به نمایش گذاشته می شوند.
  • علاقه شما به محتوا: میزان تماشا، لایک و کامنت شما به بقیه پست های فالوینگ ها یا در اکسپلورتان، به اینستاگرام این آگاهی را می دهد که شما به چه نوع محتوایی علاقه بیشتری دارید.
    بر اساس میزان علاقه شما به محتواهای مربوطه، الگوریتم اینستاگرام پست های مشابه را برای شما به نمایش می گذارد. همچنین اینستاگرام با توجه به نوع فعالیت شما و علاقه شما به عکس یا ویدیو برایتان محتوای مشابه را پخش می کند.
  • کیفیت محتوای پخش شده توسط دیگر کاربران: پست هایی که کیفیت بالا تری دارند چه از نظر محتوای تولیدی و چه از نظر ارزش محتوا از میزان ویو بالاتری هم برخوردار می شوند.
    محتوای علمی و آموزشی، سرگرم کننده و مفید از میزان محبوبیت بالایی نیز برخوردارند. به احتمال زیاد این پست ها برای شما نیز به دلیل تعامل بالای آن ها به نمایش گذاشته بشوند.
  • استفاده از هشتگ ها: وقتی شما از هشتگ های مرتبط به محتوایتان در اینستاگرام استفاده می کنیدبه اینستاگرام این امکان را می دهید تا محتوای مرتبط به هشتگ های خودتان را برایتان بیشتر به نمایش بگذارد
    و همچنین پست شما را به کاربرانی که به هشتگ مورد نظر علاقه دارند پخش بکند.باید شما به این موضوع آگاه باشید که استفاده از هشتگ هایی که ترند شده اند به بیشتر دیده شدن پست های خود شما نیز کمک مطلوبی می کند.
    (سایت ایرانی فالو یک مقاله آموزشی کامل راجع به هشتگ و نحوه استفاده از آن را برای شما پیشتر از این آماده کرده است. برای آموزش نحوه صحیح و بهترین بهره گیری از هشتگ می توانید به مقاله های آموزشی ایرانی فالو مراجعه کنید.)
  • میزان تعامل شما با پیج های دیگر: وقتی شما فردی را به عنوان close friend یا دوست نزدیک خود انتخاب می کنید متقابلا پست های افراد close friend شما برایتان زود تر پخش می شود.
    وقتی شما در پیج های مشخصی فعالیت بیشتری دارید از پیج آن ها بیشتر بازدید می کنید، پست های آن را لایک می کنید، کامنت بیشتری برای آن پیج می گذارید، پست آن را ذخیره می کنید
    و یا پست های زیادی را با آن پیج به اشتراک می گذارید در نتیجه پست های این پیج های مشخص برای شما به دلیل تعاملات بیشتر شما با این پیج ها بیشتر به نمایش گذاشته می شوند.

در این جا ما سعی کردیم مهم ترین الگوریتم های تعیین کننده اینستاگرام بر ترتیب نمایش پست ها را به شما آموزش بدهیم.

اما نکته مهمی که شما می توانید از آن استفاده بکنید این است که شما از تمام الگوریتم های اینستاگرام بر ترتیب نمایش پست ها در فیدتان، می توانید به نفع خودتان استفاده بکنید.

اگر شما خواهان این هستید که وقتی فالور هایتان وارد فید می شوند پست های منتشر شده شما را در میان اولین پست های فید ببینند می توانید روش های زیر را برای بازدهی بیشتر پست های خودتان به کار ببرید.

  • شناسایی سلیقه مخاطبان و تولید محتوا در راستای سلیقه اکثریت مخاطبانتان
  • تولید محتوای با کیفیت چه از نظر محتوای تولیدی چه از نظر ارزش محتوا
  • انتخاب یک زمان طلایی برای انتشار پستتان
  • استفاده مناسب از هشتگ ها
  • برقراری ارتباط های سازنده با مخاطبانتان

Couldn’t refresh feed در اینستاگرام به چه معنی است؟

با نمایش این پیغام بر روی اینستاگرام شما دیگر نمی توانید پست ها و استوری ها را در فیدتان مشاهده کنید.

مهم ترین دلیل این امر می تواند سرعت پایین اینترنت، عدم اتصال اینترنت یا عدم اتصال نرم افزار های تغییر آی پی باشد.

برای حل این مشکل شما باید اتصال اینترنت خود را کنترل بکنید.

در قسمت مشخص شده در پایین همین مقاله می توانید تمام ابهامات و سوالات خود را با کارشناسان متخصص ایرانی فالو در میان بگذارید و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ مناسبی از آن ها دریافت بکنید.

ایرانی فالو نه تنها یک سایت بلکه یک مرجع کامل خدماتی شبکه های اجتماعی است.

شما در ایرانی فالو علاوه بر دریافت بهترین و با کیفیت ترین خدمات تمام شبکه های اجتماعی، از بهترین مقالات آموزشی روز نیز بهره می برید

و همچنین می توانید با کارشناسان ارشد و پشتیبانان فروش ما در ارتباط باشید و راهنمایی های جامع و کاملی را از آن ها نیز دریافت بکنید.

Couldn't refresh feed  در اینستاگرام به چه معنی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها