امتیاز کاربران

آموزش راه اندازی چت گروهی در واتساپ

آموزش راه‌اندازی چت گروهی در واتساپ به ساده‌ترین روش را در این مقاله از ایرانی فالو آموزش ببینید . تمامی شبکه‌های اجتماعی دارای قابلیت‌های مختلف از جمله چت گروهی می باشد که ارائه می دهند .

در مواقعی که شما در حال برنامه‌ریزی گروهی هستید و یا می‌خواهید یک موضوع خاص را به چندین نفر اطلاع دهید برای اینکه مسیر را کوتاه کنید می‌توانید از قابلیت چت گروهی در اپلیکیشن‌های اجتماعی استفاده کنید .

همانطور که ذکر کردیم این قابلیت در پلتفرم واتساپ نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید . پس همراه ما تا آخر این مقاله باشید .‏واتساپ یک پلتفرم پیام رسانی و ارتباط فوری محبوب است.

این سرویس در سال 2009 توسط برایان اکتون و یان کوم تأسیس شد و بعداً توسط فیس بوک (اکنون متا) در سال 2014 خریداری شد. این سرویس به دلیل ارائه خدمات پیام رسانی رایگان، قابل اعتماد و بین پلتفرمی به کاربرانش شناخته شده است.

واتساپ از تماس های متنی، صوتی و تصویری و همچنین اشتراک گذاری فایل های رسانه ای (از جمله عکس ها، فیلم ها و اسناد) و موقعیت مکانی پشتیبانی می کند.

این دستگاه بر روی انواع دستگاه ها و پلتفرم ها مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های رومیزی کار می کند.این پلتفرم از رمزگذاری سرتاسر برای اطمینان از امنیت و حریم خصوصی مکالمات و داده های کاربران استفاده می کند.

این رمزگذاری به این معنی است که فقط فرستنده و گیرنده یک پیام می تواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد و نه واتساپ و نه هیچ شخص ثالثی نمی توانند پیام ها را بخوانند یا رهگیری کنند.

واتساپ علاوه بر سرویس‌های پیام‌رسان امن، ویژگی‌های مختلفی را برای ثابت کردن حرفه ای بودن خود معرفی کرده است، از جمله:

 

  1. WhatsApp Business: بیزینس واتساپ در واقع یک برنامه برای کسانی که شاغل هستند و برای ارتباط گیری راحت با شتریان خود و فعالیت‌های تجاری طزاحیو ساخته شده است .
  2. ‏واتساپ Payments: این نوع از زیر ساخت های برنامه واتساپ برای پرداخت سرویس های درون برنامه ای کاربرد دارد که به کاربران در ارسال و دریافت پول کمک میکند.
  3. ‏چت گروهی: واتس اپ به کاربران این امکان را می دهد تا گروه هایی با حداکثر 256 عضو ایجاد کرده و به آنها بپیوندند، که این ویژگی در ارتباط بین یک نیم چند نفره و حلقه های اجتماعی بسیار ایده آل است .
  4. ‏ وضعیت: این قابلیت در پلتفرم اجتماعی یعنی واتساپ به کاربران اجازه ارسال عکس ، ویدیو و GIF را برای مدت زمان ۲۳ ساعت می دهد تا با مخاطبین مورد نظر خود به اشتراک بگذارند . مانند استوری هوایی که در برنامه های اینستاگرام و اسنپ چت قرار می گیرد .

‏واتس‌اپ با بیش از دو میلیارد کاربر فعال تا فوریه 2021 به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در سراسر جهان تبدیل شده است.

این برنامه در بیش از 180 کشور در دسترس است و از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و آن را به یک ابزار ارتباطی ضروری برای مردم در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

 

آموزش راه اندازی چت گروهی در واتساپ

 

آشنایی با قابلیت های جدید واتساپ

در این مقاله علاوه بر آموزش تماس گروهی به صورت صوتی و یا پیامی ایرانی فالو تصمیم دارد که قابلیت‌های جدیدی که این اواخر به پلتفرم واتساپ اضافه شده است را به شما اطلاع دهد .این قابلیت‌های جدید شامل:

 

آشنایی با قابلیت های جدید واتساپ

 

  • ادیت پیام های واتساپ

در گذشته اگر پیامی را در واتساپ به صورت عجله یا حتی اشتباه ارسال می‌کردیم ، نمی‌توانستیم آن را ویرایش کنیم اما اکنون واتساپ با اضافه کردن این قابلیت این مشکل را حل کرده است .

خوشبختانه دیگر می توانید در صورت پیام متنی که اشتباه ارسال شده را در این اپلیکیشن ویرایش کنید . اما این موضوع دو باگ کوچک دارد که یکی از ان ها ،پس از ۱۵ دقیقه ارسال وقت دارید که پیام مد نظر را ویرایش کنید .

دوم اینکه برچسب ویرایش شده روی پیام تغییر یافته خواهد خورد تا دریافت کننده پیام مطلع شود که محتوای پیام تغییر کرده است . اما یک تفاوت کوچکی که در این گزینه با اینستا دارد این است که به مخاطب تغییراتی که صورت گرفته شده را نشان نمی‌دهد .

 

  • بی صدا کردم تماس ویدیویی

یک قابلیت جدید دیگری که به واتساپ اضافه شده است ویژگی بی صدا کردن تماس‌های ویدیویی می‌باشد . اگر شما جزو افرادی هستید که از کاربران دیگر که ناشناس هستند تماس‌های یاری دریافت می‌کنید و از این موضوع خسته شده‌اید ،

دیگر می‌توانید ماس‌های ناشناس خود را به طور خودکار برای حفظ حریم شخصی خودتان بی‌صدا و یا غیر فعال کنید . جالب اینجاست که حتی می‌توانید زینه قطع کردن تماس‌های ناشناس را فعال کنید تا افراد غریبه نتوانند برای شما ایجاد مزاحمت کنند .

 

 

  • فعال کردن گفتگوی خصوصی

موقعیت‌هایی پیش می‌آید که شما قصد دارید با یک سری افراد خاص برای حفظ امنیت و افزایش ریم خصوصی‌تان یک گفتگوی خصوصی ایجاد کنید .

واتساپ مانند تلگرام این قابلیت را که همه شما با آن آشنایی دارید را فعال کرده است ه در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید .در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های شما در یک بازه زمانی معین شده به طور کامل از گفتگوی دو طرف پاک شود . برای انجام این کار :

  1. ابتدا وارد صفحه چت مخاطب مورد نظر شده و در بالای صفحه  آیکون سه نقطه را انتخاب کنید .

  2. حالا در بین گزینه های نمایش داده شده، گزینه پیام های مدت دار را لمس کنید .

  3. در بخش بعدی که به شما نمایش داده می شود نکات گفته شده را مطالعه کرده و در صورت موافقت با آن ، گزینه تایید را انتخاب کنید .

  4. از منوی باز شده ، مدت زمان مورد نظر را که لازم است از طریق انتخاب آن پیام شما درآن بازه حذف شود را ، انتخاب کنید .

  5. در این مرحله حذف خودکار پیام شما در بازه زمانی مشخص شده با موفقیت فعال شد .

 

  • ترجمه پیام ها

ترجمه پیام‌های صوتی یکی دیگر از آپشن‌های بسیار عالی برنامه واتساپ می‌باشد که شما ر صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید . زمان‌هایی که خیلی واجب است از این آپشن استفاده کرد دقیقاً کی می باشد ؟

در واقع در تایم‌هایی که می‌توانید به صدایی که برایتان ارسال شده است گوش دهید، حالا می‌توانید در مکان‌های شلوغ حضور داشته باشید یا اینکه حتی اگر ناشنوا باشید این قابلیت برای شما سیار کاربردی می‌باشد .

در این ویژگی شما می‌توانید تمام کلمات صوتی را به صورت متنی دریافت کنید .

ترجمه پیام ها

 

  • بالا بردن کیفیت عکس

در گذشته برای اینکه بتوانیم در واتساپ عکس‌هایی با کیفیت بالا برای دوستان خود ارسال کنیم شواری‌های بسیاری را باید متحمل می‌شدیم .

برای این کار ارسال عکس به صورت مستقیم کیفیت آن را پایین می‌آورد پس مجبور بودیم که عکس‌های خود را به صورت فایلی ارسال کنیم که آن هم مسیر طولانی را باید طی میکردیم .

اما با این ویژگی جدید که در نسخه بتای برنامه واتساپ به وجود آمده گزینه ی Best quality  این امکان را می‌دهد که در این برنامه شما می‌توانید عکس‌ها میام ویدیوهای خود را در بهترین کیفیت ممکن ارسال کنید .

بر طبق خبرهای جدید که به دستمان رسیده این ویژگی جدید به دلیل کیفیت افتضاحی که در عکس‌های ارسالی وجود داشت با تقاضای بسیاری از کاربران اضافه شده است .

 

آموزش راه‌اندازی تماس تصویری گروهی در واتساپ

تا اینجای مقاله ایرانی فالو به شما درباره قابلیت‌های خاص و جدیدی که واتساپ اضافه کرده است را معرفی کردیم .

اما موضوع مهم و سوالات پرتکرار شما درباره چگونگی راه‌اندازی تماس تصویری گروهی و یا چت گروهی را قرار است در این بخش به شما آموزش دهیم . برای فعال کردن تماس تصویری گروهی مراحل زیر را پیش بروید :

 

  1. اپلیکیشن واتس‌اپ را با توجه به دستگاهتان(اندوید و یا ios) از طریق اپ استور و یا گوگل پلی به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.

 

  1. سپس برنامه را باز کرده و وارد چت شخص مورد نظر شوید.

 

  1. بر روی گزینه تماس تصویری کلیک کنید و منتظر بمانید تا به به تماس شما پاسخ داده شود .

 

  1. پس از پاسخ دادن در گوشه سمت راست تصویر در قسمت بالا علامت( آیکون) اضافه کردن افراد جدید  را می‌بینید باید روی این گزینه ضربه بزنید .

 

  1. در یان مرحله فرد سوم مورد نظرتان را برای افزودن به تماس تصویری، انتخاب کرده و با انتخاب این شخص پیغام ایا این شخص را میخواهید به گفتگو اضافه کنید نمایش داده میشود و اگر مورد تایید است، گزینه ADD را انتخاب کنید.

 

  1. با انجام این مراحل صفحه به چند قسمت تقسیم شده و هر قسمت به یکی از افراد موجود در تماس تصویری گروهی شما اختصاص داده می‌شود.

 

  • البته این نکته را در نظر بگیرید که تمام افرادی که قرار است در تماس تصویری گروهی مشارکت داشته باشند باید از به روزترین برنامه واتساپ استفاده کنند . همچنین افرادی که به آنها درخواست تماس تصویری داده شده است هم می‌توانند افراد جدیدی را به تماس تصویری گروهی اضافه کنند .

آموزش راه‌اندازی چت گروهی در واتساپ

همانطور که در این مقاله از ایرانی فال ذکر کردیم که برای افرادی که قصد دارند بدون اینکه موضوعی را تک به تک به چندین نفر اطلاع دهند و بدون اینکه بخواهند چت گروهی ایجاد کنند واتساپ این قابلیت را برای کاربران طراحی کرده است.

که در واقع این قابلیت یکی از کاربردی‌ترین نوع آن بوده است و بسیار محبوب بوده بین استفاده گران اپلیکیشن واتساپ . اگر نمی‌دانید که چگونه از این قابلیت استفاده کنید مراحل آن را برای شما فراهم کرده‌ایم :

 

  1. در مرحله ی اول از فرآیند ارسال پیام گروهی در واتس اپ باید وارد برنامه WhasApp گوشی تلفن همراه خود شوید.

 

  1. سپس در صفحه اصلی این برنامه سه نقطه قرار گرفته در بالای سمت راست صفحه می باشد ان را لمس نمایید تا منو مربوط به تنظیمات مختلف واتساپ به شما نمایش داده شود.

 

  1. در بین گزینه هایی که در این منو مشاهده می کنید گزینه New broadcast را انتخاب کنید که مربوط به ارسال پیام گروهی در واتساپ می باشد .

 

  1. بعد از ورود به صفحه مربوط به تنظیمات Broadcast شما با صفحه ای که در ان مخاطبینی که میخواهید انتخاب کنید برای ارسال پیام نشان داده می شود .

 

  1. در همین حین که قابلیت ارسال یک پیام به چند نفر در واتساپ را می خواهید انجام دهید باید قبل از آن در بین مخاطبین افرادی که قصد ارسال پیام دارید را انتخاب کنید .

 

  1. سپس با لمس علامت فلش قرار گرفته در پایین صفحه لیست انتخابی را تایید کرده و broadcast جدید خود را ایجاد نمایید.

 

  1. بعد از ایجاد broadcast جدید صفحه ای نشان داده می شود که در این صفحه پیامی که قصد دارید برای مخاطبان انتخاب شده ارسال کنید را می بینید .
    هر پیامی که توسط شما نوشته و ارسال شود برای تمامی مخاطبین انتخاب شده ارسال شود، آنها پیام شما را در چت خصوصی واتساپ خودشان مشاهده می کنند.

 

 

یکی از قابلیت‌های بسیار مفید و کاربردی واتساپ ایجاد پیام گروهی بوده است که با تشکر از ایرانی فالو سعی کردیم نحوه فعال‌سازی این ویژگی را برای شما عزیزان ارائه دهیم .

با این آپشن جدید شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن یامی را که مشخص کرده‌اید را به صورت همزمان برای چندین نفر که منتخب شما بودند ارسال کنید .

در زمان بروز هرگونه مشکل در شبکه‌های اجتماعی شما و سوال‌هایی که برایتان پیش می‌آید ایرانی فالو اینجاست تا پاسخگوی شما باشد .

در صورت ایجاد هر نوع مسئله‌ای از شبکه اجتماعی می توانید با ما در میان بگذارید تا ما آن را رفع رجوع کنیم .ممنون که تا آخرین لحظه همراه ما بودید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها