امتیاز کاربران

نکات مهم افزایش امنیت پیج اینستاگرام ۲۰۲۴

نکات مهم افزایش امنیت پیج اینستاگرام را در این وبلاگ ایرانی فالو آموزش ببینید .اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین شبکه اجتماعی می باشد.

اینستاگرام شبکه اجتماعی می باشد که روزانه میلیون ها تا میلیاردها نفر در آن فعالیت دارند و از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

 یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام این است که در این شبکه اجتماعی شما می توانید به هر چیزی که علاقه دارید و یا قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید برسید.

قابلیت ها و امکاناتی که اینستاگرام برای کاربران قرار داده است بسیار زیاد و متنوع بوده و همین یکی از دلایل محبوب بودن و پرکاربردی بودن این اپلیکیشن می باشد.

 شما می توانید در اینستاگرام تمامی خوانندگان یا بازیگران و یا چیزهای مورد علاقه تان را دنبال کنید و از اخبار روز دنیا خبر دار باشید.

اما گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که فضای جذاب و سرگرم کننده اینستاگرام که ما را تا این اندازه  مجذوب خود می‌کند، ارتباط ما را با دنیای دیجیتالی اطراف حفظ می‌کند .

اینستاگرام همانطور که محتوای رایگان و مفید در اختیارمان قرار می‌دهد می‌تواند خطرناک نیز باشد.

خطر این پلتفرم می تواند وجود هکرها، افرادی که کامنت‌های توهین آمیز و بی ربط زیر پست‌های ما قرار می‌دهند، پیغام‌های ناخواسته و زیاد برای ما ارسال می‌کنند

یا آیدی‌های شبیه به ما می‌سازند و با آن از دیگران سو استفاده می‌کنند می‌تواند این فضا را برای ما نا‌امن کنند.این کار به راحتی امکان پذیر است و ایجاد تنظیمات امنیتی اینستاگرام برای هرکسی فراهم است.

 اما ایرانی فالو در این مقاله قصد دارد روش های جلوگیری از این اتفاقات بد را با راهنمایی کردن شما در خدمتتون قرار دهد . همراه ما باشید .

نکات مهم افزایش امنیت پیج اینستاگرام ۲۰۲۴

  • اکانت پرایوت

خصوصی یا پرایوت‌کردن اکانت یکی از کارهایی است که در راستای افزایش امنیت پیج اینستاگرامی می‌توانید انجام دهید.

شما برای اینکه کسی از افراد غریبه نتواند محتواهای شخصی تان را ببیند با از عکس ها و فیلم های شما سو استفاده نکند ، می توانید اکانت خود را پرایوت کنید .

 در این شرایط تنها کسانی می‌توانند محتوای منتشرشده در پیج شما را ببینند که قبلاً اجازه‌ی فالوکردن را به آن‌ها را داده باشید.پس از این شما می‌خواهد فالوورهای خود را بازبینی کنید.

روی گزینه Review followers بزنید و هرکه را نمی‌خواهید، با زدن روی Remove از پیج خود حذف کنید. اکانت شما خصوصی و امن شده است.

اما اگر روش این کار را نمی دانید بایدبرای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود مراحل زیر را طی کنید :

  1. از گزینه Setting وارد بخش Privacy شده و سپس تیک گزینه Private Account را بزنید.

 با این کار از محتواهای پیج خود محافظت که اگر پیج شخصی داشته باشید، گزینه‌ای خوب است؛ ولی به درد پیج‌های کاری نمی‌خورد.

  • تایید هویت دو مرحله ای

یکی از مهم‌ترین نکات امنیت پیج اینستاگرام، فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای است.تایید هویت دو مرحله‌ای در واقع یک لایه امنیتی قوی تر دیگر به امنیت پیج اینستاگرام شما اضافه می‌کند.

وقتی شما تایید هویت دو مرحله ای را انجام داده و روشن می‌کنید، اگر کسی حتی پسورد اینستاگرام شما را داشته باشد، به علت نداشتن کد دوم به حساب اینستاگرام شما دسترسی نمی تواند داشته باشد

برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای روش زیر را انجام دهید :

  1. به تنظیمات اینستاگرام بروید.
  2. از بخش Security، Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  3. سپس بر روی Get Started کلیک کنید.
  4. اینستاگرام به شما دو گزینه می‌دهد. یکی اینکه از طریق پیام کد را به شما بدهد و یا از طریق یک اپلیکیشن که باید گزینه Authentication App را انتخاب کنید.
  5. اینستاگرام کد احراز هویت دو مرحله‌ای را به شما ارسال می‌کند.

از این به بعد هروقت که بخواهید وارد پیج اینستاگرام خود شوید، علاوه بر رمز عبور، کد ارسالی را نیز باید وارد کنید.

  • غیرفعالی موقعیت مکانی

یکی از قدم های مهم دیگردر جهت افزایش امنیت پیج، این است که سرویس لوکیشن یا همان موقعیت مکانی پیجتان را در اینستاگرام خاموش کنید.

 این به شما کمک می کند که کسی هویت شما را کپی نکند و مسائل مهم را از دست سارقان مخفی کنید.نمونه های بسیار زیادی مشاهده شده است که دزدان از این مسئله سو استفاده کرده اند.

 برای مثال وقتی که شما همیشه موقع انتشار پست موقعیت مکانی خود را نیز با عکس خود منتشر کرده اید، مثل زمان هایی که سر کار هستید یا به مسافرت رفته اید

و موقعیت فعلی تان همراه با عکس به اشتراک می گذارید ، دزدان به راحتی می توانند شما را زیر نظر گرفته و خانه شما را خالی کنند.

 شاید این موضوع غیر قابل باور باشد اما همانطور که اشاره شد بارها اتفاق افتاده است .بنابراین، اولین قدم برای قربانی نشدن

 رفتن به تنظیمات موبایل و خاموش کردن سرویس موقعیت مکانی برای اینستاگرام است. اگر فکر می کنید برای انجام این کار دیر شده است

و خیلی از عکس های قبلی تان همراه با موقعیت مکانی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. عکس هایی که در اینستاگرام به این شکل هستند را پیدا کنید.
  2. گزینه منو را در کنار عکس انتخاب کنید. (بالا سمت راست سه نقطه) و در پنجره باز شده Edit را انتخاب کنید.
  3. قسمت موقعیت مکانی را خالی کنید و تیک آبی را بزنید.
  4. یا اینکه می توانید آن ها را پاک کنید .
  • کنترل کامنت ها و استوری

یکی از وظایف شما در اینستاگرام در افزایش امنیت این اپلیکیشن کنترل کامنت ها است. این امکان برای شما وجود دارد که خودتان تعیین کنید

 که چه کسی پست‌ها و استوری های شما را ببیند یا امکان تعامل با آن‌ها را از نظر ریپلای کردن و کامنت گذاشتن داشته باشد .

اگر نمیخواهید افراد روی پست خاصی کامنت بگذارند کافی است مراحل زیر را انجام دهید :

  1. روی علامت سه نقطه در سمت راست پست خود کلیک کنید.
  2. سپس از منوی باز شده گزینه Turn Off Commenting را بزنید.

در این قسمت می‌توانید علاوه بر محدود کردن امکان نظر دادن برای برخی از کاربران یا ایجاد محدودیت برای نظر دادن همه افراد یا فقط دنبال کنندگان روی پست‌های خود، لیستی از کلمات ایجاد کنید .

 در صورتی که کاربران از آن ها در بخش نظرات شما استفاده کردند، نظر آن‌ها پست نشود.اگر می‌خواهید تنظیم کنید که استوری‌های شما از دید عده خاصی پنهان شود ، افراد بتوانند یا نتوانند استوری شما را ریپلای کنند یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند نیز می‌توانید مسیر زیر را طی کنید .

  1. وارد قسمت setting شوید .
  2. در این مرحله وارد گزینه Privacy شوید .
  3. در آخر گزینه story را زده و کسانی که تمایل دارید استوری شما را ببینند انتخاب کنید و گزینه done را بزنید .

کنترل کامنت ها و استوری

  • جلوگیری از تگ شدن

آیا می دانستید اگر در موقعیتی، یکی از دوستان شما یک عکس بدون اطلاعات قبلی شما که با شما گرفته اند را پست می کند و شما را تگ می کند.

عکسی که دوستان یا خانواده شما نباید ببینند شرایط را برای شما بد کند .به این دلیل است که شما باید در همه شبکه های اجتماعی به صورت دستی اجازه دهید که کسی شما را در عکس هایتان تگ کند یا خیر.

می توانید برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به صفحه پروفایل خود بروید.
  2. بالای صفحه روی همبرگر منو بزنید.( سه خط موازی که به صورت افقی روی هم سوار شده اند) و Settings را انتخاب کنید.
  3. به وسط صفحه جدید بیایید و در قسمت Privacy and security گزینه Photos and videos of you را انتخاب کنید.
  4. دکمه کشویی Add Automatically را خاموش کنید.
  5. اگر عکس هایی هستند که خجالت آور هستند اما دوست دارید آن ها را داشته باشید. برای پنهان کردن آن ها از دید فالوورهایتان Hide photos and videos را انتخاب کرده و آن ها را به راحتی انتخاب کنید.
  • امکان پسوورد قوی

برخی از افراد تصور میکنند که هر پسوردی را میتوانند به عنوان پسورد اینستاگرام خود انتخاب کنند .  بهتر است ذکر کنیم که از قرار دادن شماره ملی ، سال تولد، شماره شناسنامه و …

 به عنوان پسورد جدا خودداری کنید بسیاری از پیج هایی که تا به حال هک شده اند از طریق حدس زدن سال تولد و یا شماره شناسنامه بوده است .

همچنین لازمه شما یک پسورد پیچیده داشته باشید، پسورد پیچیده به این معنی است که اول پسورد شما حداقل 8 رقم باشد ، دوما حروف و اعداد باشد

 به علاوه اینکه از نشانه ها مانند @#$ هم در پسورد خود استفاده کنید.همچنین یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با پسورد اینستاگرام این است

 که هر چند مدت یک بار مثلا سه ماه  یک بار بهتر است پسورد خود را تغییر دهید و حتما پسورد را در جایی یادداشت کنید که آن را فراموش نکنید .

 برای مثال می توانید همچین پسووردی را برای پیج خود انتخاب کنید: D#6/gsijk@&

آنجایی که امروزه حملات هکرها و افراد سود جو و همچنین امکان دیسیبل شدن اکانت ایسنتاگرام و یا فراموشی اطلاعات افزایش یافته است،

 شما میتوانید با استفاده از روشهایی که در این مقاله آموزش داده ایم بدون صرف هزینه ای به راحتی امنیت پیج خود را بالا ببرید و با خیالی آسوده از این فضای اجتماعی استفاده کنید.

هدف ایرانی فالو از نوشتن این مقاله افزایش شناخت در زمینه‌ی امنیت اینستاگرام و معرفی پروتکل‌های امنیتی موثر برای حفظ حریم شخصی توی اینستاگرام بود.

امیدواریم کاربرد مفیدی برای شما داشته باشد .

امکان پسورد قوی

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها