امتیاز کاربران

نحوه ساخت یک استوری حرفه ای در اینستاگرام ۲۰۲۴

نحوه ساخت یک استوری حرفه ای در اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ بسیار ترند شده است . در واقع اگر کسی یک استوری حرفه ای به اشتراک نگذارد جدی گرفته نمی شود .

 ایرانی فالو اینجاست تا به شما نحوه به اشتراک گذاری یک استوری حرفه ای را آموزش دهد . اینستاگرام که یک برنامه به اشتراک‌گذاری رایگان عکس و فیلم در آیفون و اندروید است.

 افراد می‌توانند عکس‌ها یا فیلم‌های خود را در این اپلیکیشن بارگذاری کنند و آن‌ها را با فالووران خود  یا با گروهی از دوستان انتخاب شده یا به اصطلاح (Close friends) به اشتراک بگذارند.

شما همچنین می‌توانند پست‌های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستانشان را که به صورت استوری فعال می کنند در پیج شان مشاهده، نظر داده و لایک کنید.

اجازه ورود به این پلتفرم از هر شخص 13 ساله و بالاتر می‌تواند با ثبت آدرس ایمیل و انتخاب نام کاربری، یک حساب کاربری باشد .

در واقع اینستاگرام یک نرم‌افزار رایگان و به اشتراک‌گذاری آنلاین عکس و یک شبکه اجتماعی در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد.

 اینستاگرام حتی به کاربران این امکان را می دهد که عکس ها و فیلم های خود را با ویرایش و بارگذاری از طریق یک برنامه تلفن همراه انجام دهید .

کاربران می‌توانند به هر پست خود یک عنوان اضافه کنند و با استفاده از هشتگ و برچسب‌های جغرافیایی مبتنی بر مکان این پست‌ها را فهرست بندی کرده که از طریق جستجو اینستاگرام توسط سایر کاربران در برنامه قابل مشاهده باشند.

همراه ایرانی فالو باشید تا نحوه کارکردن به صورت حرفه ای را آموزش ببینید .

نحوه ساخت یک استوری حرفه ای در اینستاگرام ۲۰۲۴

کاربرد استوری اینستاگرام

استوری در اینستاگرام یک ویژگی محبوب است که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای کوتاه و موقتی را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

استوری‌ها می توانند شامل عکس‌ها، ویدئوها، متن‌ها، استیکرها، فیلترها و ابزارهای خلاقانه دیگری باشند که در مدت زمان مشخصی نمایش داده می‌شوند و سپس به طور خودکار اگر تا قبل از آن حذف نکنید پاک می‌شوند.

 این ویژگی به صورت بالقوه به دنبال کنندگان شما نشان داده می‌شود و باعث بروزی و تازگی  و دیده شدن پروفایل شما می‌شود.

استفاده از استوری‌ها، می‌توانید پشت صحنه تولید محتوا، فرایند خلاقیت و رویدادهای ویژه  و محتوا های ترند باشد که به دنبال کنندگان نشان دهید.

اینستاگرام در استوری‌ها قابلیت استفاده از فیلترها، استیکرها، متن‌ها و ابزارهای خلاقانه دیگر را فراهم کرده که به شما امکان می‌دهد محتوای جذاب و متنوعی را ایجاد کنید.

استوری‌ها امکاناتی مانند نظردهی، پرسش و پاسخ، و کاراکترهای تعاملی و لایک را فراهم می‌کنند که به شما این امکان را می‌دهد با دنبال کنندگان خود در ارتباط باشید .

با آن ها تبادل نظر انجام دهید و مکالمه دوستانه ای با آن‌ها برقرار کنید. استوری ها فایده های بسیاری دارند برای مثال برندها و کسب و کارها می‌توانند استوری‌ها را برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنند، لینک‌های قابل کلیک برای ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه است قرار دهید.

همانطور که می دانید استوری ها به دلیل محدودیت زمانی و محتوای موقتی، معمولاً در جریان‌ها و وقایع فعالیت‌های روزمره کاربران استفاده می‌شوند

و به عنوان یک روش سریع و کوتاه برای به اشتراک گذاری محتوا و برقراری ارتباط با دنبال کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک یاداوری کوچیک برای اعلام فعالیت شما می باشد .

 

 نحوه ساخت استوری حرفه ای در اینستاگرام

  1. پخش زنده در استوری

همانطور که قبل ها ذکر شده و خودتان به احتمال زیاد می دانید ویدیوهای زنده یا live یک راه فوق‌العاده برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است.

پخش زنده  اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند سوالات خود را در لایو به صورت زنده از شما بپرسند و شما در همان زمان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و به سوالات آنان پاسخ دهید.

 این اتفاق باعث نزدیک شدن تعامل مخاطبان تان با شما بشود . هنگامی که شما شروع به گذاشتن ویدیوی زنده می‌کنید برای تمامی کاربران اطلاعیه داده می شود تا از این موضوع مطلع می‌شوند.

هنگامی که ویدیوی زنده به پایان می‌رسد این قابلیت وجود دارد تا بتوانید آن را برای کسانی که ممکن است آن را به صورت زنده از دست داده باشند ذخیره کنید.

این ویدیو برای 24 ساعت در استوری شما باقی خواهد ماند.

پخش زنده در استوری

  1. جعبه پرسش

اگر می‌خواهید از نظرات فالووران درباره یک محصول یا خدماتتون آگاه شوید، پرسیدن سوال در استوری ها، ایده بسیار خوبی است.

یک استیکر box question در استوری بگذارید تا مخاطبان بتوانند جواب‌هایشان را برایتان ارسال کنند. اگر ایده جدیدی برای استوری بعدی ندارید، می‌توانید برای تعیین محتوای جذاب بعدی از مخاطبان سوال بپرسید و نظر بخواهید. با این روش مشارکت آن‌ها را نسبت به خود برمی‌انگیزید و آنچه واقعا دوست دارند و باب سلیقه شان را برایشان پست می‌کنید. پس این یک بازی برد برد است .

 

  1. لوکیشن بزارید

ایده دیگری که برای استوری گذاشتن می تونید استفاده کنید افزودن استیکر لوکیشن در استوری اینستاگرام است که مخاطبان راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کنند.

استوری‌هایی که لوکیشن دارند برای افرادی که در اطراف مکان مشابه شما هستند، نمایش داده می‌شوند و مخاطبان جدیدی را به صفحه شما می‌کشانند که درقبل از این به آن‌ها دسترسی نداشتید.

هر وقت فکر کردید که نیاز است در استوری خود اعلام لوکیشن بزارید پس دریغ نکنید . این کار را انجام دهید و منتظر مخاطبان جدید باشید.

 

  1. موفقیت خود را به نمایش بزارید

تمام انسان ها عاشق داستان‌های موفقیت هستند. این را می توان با یادآوری داستان های قبل خواب حتی زمان کودکی هم ثابت کرد.

شما خیلی راحت می‌توانید ویدیویی از تعریف‌ها و تایید‌های مشتریان تهیه کنید یا مطالعات موردی کوچک را در استوری منتشر کنید.

حتی چه بهتر که تمامی این کارها را به صورت لایو انجام دهید. عکس‌های قبل و بعد نیز همیشه جذاب هستند و توجه مخاطبان را جلب می‌کنند.

باید مزیت رقابتی و نقطه برتری برندتان را به نمایش بگذارید و به منافع آن برای مخاطبان اشاره کنید.

 

 

  1. استفاده از یک تصویر به عنوان پس زمینه

هنگامی که یک پست فید را در استوری های خود به اشتراک می گذارید، نه تنها می توانید رنگ پس زمینه را تغییر دهید، بلکه می توانید یک تصویر از گالری خود انتخاب کرده

و وارد قسمت استیکر ها شده دوربین بزنید و عکس اصلی را روی پس زمینه مورد نظر. خود اشتراک بگذارید!اگر می‌خواهید تصویری را به پس‌زمینه استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، در اینجا مراحل دقیق آن را توضیح داده ایم :

 

  1. .ابتدا پستی را که می خواهید در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید
  2. “Add post to your story” را انتخاب کنید.
  3. روی لیست استیکر ضربه بزنید .
  4. استیکر اینستاگرام «Add from Camera Roll» را انتخاب کنید.
  5. در میان تصاویر خود حرکت کنید و تصویری را که می خواهید به عنوان پس زمینه استوری خود استفاده کنید انتخاب کنید.

 

  1. به اشتراک گذاری نظر کاربران

می دانستید صرفا نیازی نیست برای نشان دادن پیغام مخاطبان خود حتما از به اشتراک گذاری برچسب سوال استفاده کنید؟

 شما می توانید به سادگی از پیام های مستقیم یا دایرکت های مخاطبان تان اسکرین شات بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید. به همین سادگی !

 شما می توانید از این ایده برای زمانی که یک نظر خوب درمورد محصولات یا خدمات خود در دایرکت دریافت می کنید ، استفاده کنید  این کار به بالا رفتن تعاملات اجتماعی برند شما کمک می کند

 هیچ بلکه باعث می شود مخاطبان دیگر نیز ترغیب شده چ پیغام ها و بازخوردهای خود را برای شما می فرستند.

 

  1. استفاده از رنگ های بیشتر

استوری اینستاگرام بهترین مکان برای نشان دادن شخصیت ساختگی  برند شماست. اما، اگر اینستاگرام رنگ برند شما را در گزینه های رنگی پیش فرض خود ارائه ندهد، چه؟

خوشبختانه، یک ترفند استوری اینستاگرام مخفی وجود دارد که ایرانی لایک ام را به شما آموزش می دهد شما این امکان را دارید به هر رنگی که ممکن است نیاز داشته باشید دسترسی داشته باشید!پس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. خود را باز کنید
  2. ابزار رسم کردن را انتخاب کنید.
  3. روی هر یک از گزینه های رنگی پیش فرض در پایین صفحه ضربه بزنید و مدت زیادی نگه دارید تا نوار لغزنده رنگ باز شود.
  4. سپس، انگشت خود را روی نوار لغزنده بکشید تا یک رنگ سفارشی برای استوری خود انتخاب کنید.

 

  1. استفاده از اسلایدر واکنش

یک امکان جذابی که به تازگی به استوری های اینستاگرام اضافه شده است و مطمئنا خود شما هم متوجه آن شدید این است که به کاربران اجازه می دهد تا به محتوای استوری خود واکنش نشان دهند، نام آن اسلایدرها است .

میزان گفت و گو و ارتباط کاربران با شما، همه به عنوان بازخورد در الگوریتم های اینستاگرام بررسی می شوند تا سطح محتوای شما و میزان تعامل کاربران را اندازه گیری کنند.

پس یک تکنیک خوب برای اینکه مقدار تعاملات خود را افزایش دهید با دیگران ، استفاده از اسلایدر های واکنش است.

در بیش تر اوقات، برند ها از استیکری که چشم هایی به صورت قلب دارد استفاده می کنند تا میزان علاقه مصرف کنندگان خود را به محصولاتشان نشان دهند.

البته این روش یک مقدار کلیشه ای شده و  راه های بسیار خلاقانه ای برای استفاده از اسلایدر ها وجود دارد.

 

  1. استفاده از قالب

 احتمالا قالب های از پیش طراحی شده ای که توسط اینفلوئنسرها و برندهای معروف استفاده می شود را دیده اید.

 این قالب ها به این صورت هستند که کاربران می توانند از این قالب های آماده اسکرین شات بگیرند و آن ها را کامل کنند به این ترتیب با به اشتراک گذاری آن ها می توانند علایق خود را به طور نسبی بیان کنند.

از این قالب ها برای چالش بین فالووران یک برند مخصوص استفاده می کنند و  این قابلیت یک فرصت منحصر بفرد برای برندهاست!

به مخاطبان مورد هدف خود و چیزهایی که با آن ها بیش ترین ارتباط را دارند فکر کنید؛ سپس برای پیج خود یک قالب استوری تهیه کنید و با دیگران به اشتراک گذاشته

 و برای هر کسی که قالب ها را به صورت درست در جای خود قراره داده جایزه بگذارید. خودتان هم می توانید

 آن را پر کنید تا اطلاعات بیش تری درباره بیزینس و فرهنگ سازمان خود، در اختیار فالوورهایتان قرار دهید.

 

 

  1. تغییر رنگ پس زمینه

برای تغییر رنگ پس‌زمینه استوری اینستاگرام خود برای جلوه و ترکیب رنگ بندی زیبا می توانید به روش زیر عمل کنید :

 

  1. روی ابزار ترسیم در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید .
  2. یک رنگ را انتخاب کنید.
  3. سپس روی صفحه ضربه بزنید و ۱ تا ۳ ثانیه نگه دارید.
  4. اگر یک پست فید را در استوری ها به اشتراک گذاشته باشید، پس زمینه با رنگ انتخابی شما در پشت پست پر می شود.
  5. اگر استوری جدیدی ایجاد کرده اید، کل صفحه پر از رنگ می شود و یک لایه رنگ در بالای عکس یا ویدیوی شما ایجاد می کند .
  6. سپس می‌توانید از ابزار پاک‌کن برای ایجاد افکت «scratch card» برای نمایش بخشی از تصویر یا ویدیوی خود استفاده کنید.
  7. روی نماد پاک کن در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و با استفاده از نوار لغزنده سمت چپ صفحه، اندازه پاک کن را انتخاب کنید.
  8. اکنون روی صفحه‌ای که می‌خواهید تصویر زیر را نشاندهید، ضربه بزنید یا انگشت خود را بکشید.

اگر به دنبال جذب مخاطبان بیشتر  و به اشتراک گذاشتن یک نقطه برجسته کوچک هستید، این ترفند استوری اینستاگرام باید مفید باشد.

 

ما در این مطلب خواستیم به معرفی استوری جذاب اینستاگرام بپردازیم. از اینستاگرام می توانید هم برای سرگرمی استفاده کنید و هم کسب درآمد؛

انتخاب با شماست. با کمی خلاقیت و پویایی می توانید برای خود درآمدی غیر فعال ایجاد کنید. و اما آخرین نکته اینکه همیشه و همیشه در پیجتان استوری داشته باشید.

استوری، ویترین پیج شماست، اگر مخاطبی وارد صفحه شما شود ببیند استوری ندارید، احتمال خروجش از صفحه بدون چک کردن پست ها بسیار زیاد است.

با آموزش های حرفه ای برای اینستاگرام از طریق ایرانی فالو می توانید یک پیج حرفه ای در اینستاگرام داشته باشید .

تغییر رنگ پس زمینه

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها