امتیاز کاربران

مزایای تیک آبی اینستاگرام بسیار بیشمار می باشد که در این مقاله تیم ایرانی فالو به تمامی این مزایا پرداخته است، پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا از این مزایا با خبر شوید.

مزایای تیک آبی اینستاگرام

بعد از گسترش شبکه های اجتماعی، یکی از مشکلات بوجود آمده افزایش اکانت های فیک بوده که افراد زیادی به هر دلیلی اکانت های فیک و فن پیج از افراد مشهور و برند های معتبر ایجاد کردند که اپلیکیشن اینستاگرام قادر به جلوگیری از آن نمی باشد.

به همین دلیل شبکه اجتماعی اینستاگرام تصمیم گرفت به وسیله یک روش خاص، اکانت های رسمی را از نمونه های فیک جدا نماید تا هر کسی با یک نگاه متوجه آن شود. تیک آبی اینستاگرام یا verified badge برای تایید هویت پروفایل و متعلق بودن آن به شما ایجاد شده است تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

چرا که در بسیاری مواقع در شبکه های اجتماعی مختلف افراد سودجویی وجود داشته اند که پروفایل خود را با جعل هویت دیگران به خصوص افراد معروف درست کرده اند و اقدام به سوء استفاده کرده اند. بنابراین در صورت مشاهده تیک آبی در صفحه پروفایل هر شخص می توانید به اصل بودن آن صفحه اطمینان حاصل نمایید و این امکان را به شما می دهد که در میان انبوهی از اکانت های فیک، اکانت رسمی فرد و یا برند مورد نظر خود را بیابید.

از بارزترین مزایای تیک آبی اینستاگرام، اعتباری است که این نماد به پیج شما می بخشد ، چرا که هر کسی توان دریافت تیک آبی اینستاگرام را ندارد. از دیگر مزایای تیک آبی اینستاگرام می توان به کسب اطمینان مخاطبان بر صفحه پروفایل شما اشاره کرد. به این دلیل که وقتی اکانت شما وریفای شده می باشد، به این معناست که شما به صورت کاملا قانونی در این اپلیکیشن در حال فعالیت می باشید.

همان گونه که گفته شد تیک آبی اینستاگرام را هر کسی نمی تواند به آسانی دریافت نماید بنابراین در صورتی که شما بتوانید این نماد اعتبار را دریافت نمایید موجب می گردد اکانت شما از دیگران متمایز شود.

از دیگر مزایای تیک آبی اینستاگرام این است که به راحتی توسط هر کسی قابل تصاحب نمی باشد و بنابر دستوراتی سخت گیرانه به افراد خاص و واجد الشرایط اعطا می شود که در صورت دریافت نماد تیک آبی اینستاگرام و قرار گرفتن این نماد اعتبار و اعتماد در کنار نامتان، محبوبیت و خاص بودن شما را بیان می کند و شما را به یک شخص حقیقی در شبکه های اجتماعی تبدیل می کند.

تیک آبی اینستاگرام

برجسته ترین مزایای تیک آبی اینستاگرام

برجسته ترین مزایای تیک آبی اینستاگرام بسیار زیاد است، یکی از مزایای بیشمار نماد تیک آبی اینستاگرام این است که، شما با دریافت تیک آبی اینستاگرام که فقط مختص افراد مشهور، سلبریتی و یا برندهای معتبر خاص می باشد، یک نشان اعتبار دریافت نموده اید و توسط الگوریتم اینستاگرام در صفحه پیشنهادات سایر افراد دارای تیک آبی اینستاگرام وارد می شوید و به وسیله این افراد مشهور فالو شده و به اعتبار اکانت شما بیش از پیش افزوده می شود.

همچنین اگر توسط افراد دارای تیک آبی لایک و کامنت دریافت نمایید در الگوریتم اینستاگرام در رتبه بالاتری قرار خواهید گرفت. همچنین از برجسته ترین مزایای تیک آبی اینستاگرام می توان به این مورد اشاره کرد که دسترسی مخاطبان به اکانت اصلی شما ، خیلی راحت تر از گذشته خواهد شد چرا که با وجود نماد اعتبار تیک آبی اینستاگرام در کنار نام شما، مخاطبان نسبت به قبل در بین اکانت های فیک، سریعتر اکانت اصلی شما را پیدا خواهند کرد.

یکی دیگر از برجسته ترین مزایای تیک آبی اینستاگرام این است که از میان میلیون ها کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام اکانت شما متمایز خواهد شد به دلیل این که فقط حساب های کاربری واجد شرایط می توانند این نشان خاص را دریافت نمایند که در صورت دریافت تیک آبی اینستاگرام، اعتبار بسیار زیادی به اکانت شما افزوده می شود.

در طول سال ها، تجربه نشان داده است که مخاطبان با مشاهده تیک آبی اینستاگرام، سریع تر به آن پیج و محتوای آن نسبت به دیگر پیج ها، اعتماد نموده و آن پیج را فالو کرده اند. از برجسته ترین مزایای تیک آبی اینستاگرام می توان به این مورد اشاره کرد که با دریافت این نماد در کنار نامتان، شما در صدر جست و جوها قرار می گیرید.

در صورتی که فردی در صفحه جست و جو نام یا برندی را سرچ کند که نامِ برند یا شخصِ مشابه نام حساب کاربری شما باشد، ابتدا افراد دارای تیک آبی ظاهر می شوند و سپس سایر حساب های کاربری را مشاهده خواهد کرد که این مزیت شانس بیشتر دیده شدن و جذب فالوور بیشتر را برای شما افزایش می دهد.

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام برای افراد خاصی تعریف شده است، به صورتی که همه کاربران اینستاگرام امکان دریافت این نشان را ندارند. شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام، شامل یک سری مراحل و ضوابط می باشد که شما در صورت دارا بودن این شرایط می توانید این نشان اعتماد و اعتبار فوق العاده خاص را دریافت نمایید.

تیک آبی اینستاگرام را بیشتر در پروفایل افراد مشهور و معروف مانند بازیگران، خوانندگان، سیاستمداران، فوتبالیست ها، برندهای معروف دنیا و به طور کل افراد سر شناس خواهید دید که نشان بر حقیقی بودن آن صفحه و اعتبار شخص مورد نظر می باشد و این که تاکید می کند این حساب کاربری جعلی نیست.

اگر شما به دنبال راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام می باشید و قصد دارید به صورت حرفه ای کسب و کار خود را ادامه دهید تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید تا با شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام آشنا شوید.

لازم به ذکر می باشد که در اوایل افزوده شدن قابلیت تیک آبی اینستاگرام به این اپلیکیشن، این نماد فقط به افراد مشهور و سلبریتی ها داده می شد، اما بعدها با توجه به افزایش بی رویه اکانت های فیک و اهمیت تیک آبی اینستاگرام، این قابلیت برای سایر کاربران این شبکه اجتماعی امکان پذیر شد که در صورت داشتن شرایط و معیارهای مناسب ، شانس داشتن تیک آبی اینستاگرام را داشته باشند.

در صورتی که قصد دارید تیک آبی اینستاگرام را دریافت نمایید و به صورت یک اکانت معتبر و رسمی در این اپلیکیشن فعالیت کنید، باید چهار شرط اصلی اینستاگرام را داشته باشید. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

چهار شرط اصلی برای دریافت تیک آبی یا تایید آبی اینستاگرام

  • حساب کاربری شما معتبر باشد(Authentic) :

یکی از شرایط اولیه دریافت تیک آبی اینستاگرام بهره مند بودن از اعتبار کافی می باشد. این شرط به این معناست که حساب کاربری باید متعلق به یک شخص حقیقی یا حقوقی، کسب و کار یا برند ثبت شده و معتبر باشد که وقتی ادعای آن را می کنید بتوانید با بارگذاری مدارک معتبر و مستند حقانیت ادعای خود را برای اینستاگرام اثبات کنید. (این مدارک می تواند از مدارک شناسایی شخصی تا مدارک ثبت شرکت ها و برندها را شامل شود)

این شرط مهمترین شرط تایید شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد.این شرط دقیقا به شما بستگی دارد که کلیپ ها و پست هایی که به اشتراک می گذارید کپی نبوده باشد که بسیار بر روی اکانت شما تاثیر گذار می باشد.

  • حساب کاربری شما باید از شهرت کافی برخوردار باشد (Remarkable) :

دومین شرط برای دریافت نماد تیک آبی اینستاگرام شاخص بودن حساب کاربری است، به این معنی است که آن کاربر به حد قابل قبولی به شهرت رسیده باشد و یا یک برند به اندازه کافی به محبوبیت رسیده باشد و در سطح اینترنت و خود اپلیکیشن اینستاگرام مورد جست و جو قرار گرفته باشد و فعالیت زیادی در این شبکه اجتماعی و سایر شبکه های اجتماعی داشته باشد. بنابراین افراد عادی به راحتی نمی توانند این نماد را بدست آورند.

  • حساب کاربری شما باید انحصاری باشد (Unique):

اینستاگرام تنها به یک حساب کاربری با نام و برند و کسب و کار به شما تیک آبی اینستاگرام می دهد. این شرط به این معنا می باشد که یک شخص نمی تواند چندین حساب کاربری معتبر با نام یا برند خود داشته باشد.

اما برای این شرط اپلیکیشن اینستاگرام یک استثنا قائل شده است و آن هم این است که اگر شما حساب های کاربری با زبان های مختلف داشته باشید می توانید برای هر کدام، تیک آبی مجزا دریافت نمایید.

  • حساب کاربری شما باید کامل باشد(Complete Personal Information):

حساب کاربری که شما قصد دارید برای آن تیک آبی اینستاگرام دریافت نمایید باید در حالت عمومی یا public باشد که همه کاربران بتوانند محتوا و پست های شما را مشاهده نمایند. بنابراین کاملا واضح است که برای اکانت های شخصی و private  امکان گرفتن تیک آبی اینستاگرام وجود ندارد.

همچنین کامل بودن اطلاعات حساب کاربری شما که شامل عکس پروفایل و بیوگرافی می باشد یکی از شروطی می باشد که می تواند بر دریافت تیک آبی اینستاگرام بسیار تاثیر گذار باشد. بنابراین حتما از عکس خودتان برای عکس پروفایل حساب کاربری مد نظر استفاده نمایید، همچنین در قسمت بیو بسیار دقت داشته باشید که نام شما با بیوگرافی همخوانی داشته باشد.

به عنوان مثال اگر دارای کسب و کار می باشید تمامی جوایز و استانداردهایی که دریافت نموده اید در قسمت بیو درج نماید. همچنین لازم به ذکر می باشد که حتما حساب کاربری شما حداقل یک پست باید داشته باشد تا مورد تایید اینستاگرام واقع شود.

چرا که شما باید با گذاشتن حداقل پست در هفته و تعدادی استوری، نشان دهید در این اپلیکیشن در حال فعالیت می باشید و در صورت نداشتن هیچ پستی ، انتظار دریافت نماد تیک آبی اینستاگرام را نداشته باشید.

در انتها باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر از چهار شرط بالا برخوردار می باشید ، می توانید برای دریافت نماد تیک آبی یا تایید اینستاگرام اقدام نمایید. اما اپلیکیشن اینستاگرام هیچ بازه زمانی مشخصی را برای پاسخگویی به درخواست شما مشخص نکرده است.

چگونگی دریافت تیک آبی اینستاگرام

چگونگی دریافت تیک آبی اینستاگرام در این مقاله برای کاربرانی که قصد درخواست نماد اعتماد تیک آبی از اینستاگرام را دارند به صورت صریح و واضح توضیح داده می شود. همان گونه که گفته شد در صورتی که شما هر چهار شرط دریافت تیک آبی اینستاگرام اعم از اعتبار، شهرت، منحصر به فرد بودن و کامل بودن حساب کاربری را داشته باشید می توانید درخواست نماد تیک آبی اینستاگرام را به واحد پشتیبانی اینستاگرام ارسال نمایید.

بر اساس شرایط ذکر شده، حساب کاربری شما بررسی خواهد شد و اگر از نظر اپلیکیشن اینستاگرام تمام شرایط را داشته باشید اکانت شما تایید می شود و نماد تیک آبی اینستاگرام را دریافت می نمایید و پیج شما به رسمیت شمرده می شود.

برای انجام این کار ابتدا باید به صفحه کاربری خود رفته و در قسمت بالای صفحه، سمت راست نماد همبرگری شکل که سه خط به موازات یکدیگر به صورت عمودی کشیده شده است را انتخاب نمایید. پس از باز شدن صفحه جدید، کلمه setting را که اولین کلمه در صفحه باز شده می باشد را انتخاب نموده، سپس گزینه Account را انتخاب نمایید تا در صفحه جدیدی که باز خواهد شد گزینه Request verification را مشاهده نمایید.

پس از یافتن گزینه مورد نظر برای ارسال درخواست رسمی کردن اکانت اینستاگرام خود روی آن کلیک نمایید. پس از انتخاب گزینه Request verification صفحه ای باز می شود که در قسمت بالای آن Apply for Instagram verification درج شده است. که در قسمت پایین آن  آی دی شما در بخش Username نمایش داده می شود که باید بررسی کنید دقیقا همان آی دی حساب کاربری اینستاگرام شما می باشد که قصد رسمی کردن آن را دارید.

سپس در بخش دوم که دقیقا در زیر یکدیگر قرار گرفته اند و با عنوان Full Name مشخص شده است، نام کامل خود را وارد کنید. لازم به ذکر می باشد که نام درج شده در این بخش باید با نامی که در مدارک ارسال شده جهت احراز هویت ( شناسنامه، پاسپورت، گواهینامه و یا مدارک شرکتی و یا ثبت شده برند شما که نشان دهنده مالکیت شما نسبت به آن برند می باشد) درج شده است مطابقت داشته باشد.

مدارک لازم برای احراز هویت هنگام تکمیل فرم درخواست تیک آبی اینستاگرام

پس از تکمیل نمودن نام خود در فیلد ذکر شده ، لازم است روی گزینه Choose file که که به رنگ آبی در سمت راست ،  در مقابل گزینه Please attach a photo of your ID قرار دارد، کلیک کرده تا تصویر شناسنامه ، گذرنامه یا گواهینامه خود را بارگذاری نمایید.

لازم به ذکر می باشد که برای کاربران اینستاگرام که در داخل ایران می باشند، تصویر مدرک گذرنامه جهت احراز هویت معتبر می باشد و دیگر مدارک مورد قبول بخش پشتیبانی اینستاگرام نمی باشد. در نهایت پس از تکمیل کردن تمامی فیلدهای ذکر شده، بر روی دکمه Send کلیک کرده تا اطلاعات شما با موفقیت برای بخش پشتیبانی اینستاگرام جهت بررسی صلاحیت حساب کاربری شما ارسال شود.

سپس لازم است چند روز کاری منتظر جواب این واحد بمانید. همان طور که گفته شد زمان مشخصی برای پاسخگویی به درخواست کاربران برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، تعریف نشده است. همچنین هیچ ضمانتی وجود ندارد که اینستاگرام درخواست شما را تایید نماید.

چرا که نماد تیک آبی اینستاگرام برای افراد مشهور، معروف، شخصیت های عمومی و شناخته شده که از تعداد دنبال کنندگان بالایی برخوردار می باشند و برندهای معروف و معتبر جهانی رزرو شده است و به راحتی به کاربران دیگر تعلق نمی گیرد.

بعد از بررسی کامل درخواست شما توسط بخش پشتیبانی اینستاگرام، یک پیام در Notifications بخش Setting برای شما ارسال می گردد که نشان دهنده رد یا قبول درخواست شما برای رسمی کردن اکانت شما می باشد.

امیدواریم تیم ایرانی فالو در این آموزش جامع توانسته باشد شما را در رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه تیک آبی اینستاگرام را دریافت نمایید، یاری کرده باشد.

مدت زمان لازم برای درخواست مجدد دریافت تیک آبی اینستاگرام

مدت زمان لازم برای درخواست مجدد رسمی کردن اکانت خود که به هر دلیلی درخواست شما توسط واحد پشتیبانی اینستاگرام رد شده باشد که نشان دهنده این است که حداقل یکی از شرایط اصلی ذکر شده را نداشته اید، یک ماه می باشد که شما می توانید 30 روز بعد، در صورت برطرف کردن مشکل خود و تکمیل کردن چهار شرط اصلی دریافت تیک آبی اینستاگرام، مجدد اقدامات فوق را برای درخواست دریافت نماد اعتبار تیک آبی اینستاگرام انجام دهید.

بنابراین امکان انجام این فرآیند در زمان کمتر از 30 روز امکان پذیر نمی باشد. همچنین باید بررسی لازم را انجام دهید که کدام شرط شامل حال شما نشده است و در این مدت زمان تمامی تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید آن شرط را نیز به صورت تمام و کمال تکمیل نموده و هنگام ارسال درخواست مجدد و بررسی های تیم اینستاگرام، سریعا مورد تایید این اپلیکیشن قرار گرفته و تیک آبی اینستاگرام را دریافت نمایید.

راه کارهایی که شانس دریافت تیک آبی اینستاگرام را افزایش می دهند

لازم به ذکر می باشد در صورتی که حساب کاربری متعلق به برند یا فرد مشهوری نباشد به احتمال زیاد نمی توانید تیک آبی اینستاگرام را دریافت نمایید. بنابراین نیاز می باشد یک سری پیش نیازها را قبل از درخواست دریافت تیک آبی اینستاگرام بررسی و برطرف نمایید.

برای حل این مشکل بهتر است، فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی نسبت به گذشته ، بسیار بالا ببرید و توسط افزایش فالوور و پاسخ به کامنت ها و بسیاری فعالیت های دیگر ، شانس خود را برای دریافت تیک آبی اینستاگرام افزایش دهید و در نظر واحد پشتیبانی این اپلیکیشن حساب کاربری خود را شاخص نمایید.

نیازی نیست دائما در حال گذاشتن پست و محتوا باشید، اما حتما باید یک روال ثابت و منظم فعالیت در این شبکه اجتماعی را داشته باشید. چرا که در صورتی که از این شبکه اجتماعی استفاده خاصی نداشته باشید و در حال فعالیت در این اپلیکیشن نباشید، چگونه انتظار دارید نماد تیک آبی اینستاگرام را دریافت نمایید.

شما باید در بررسی های تیم اینستاگرام که جهت وریفای، شما را چک می کنند ثابت کنید که صاحب یک صفحه غیر فعال نیستید. همچنین حضور داشتن در سایر شبکه های اجتماعی اعتبار برند یا نام شما را بیشتر نشان خواهد داد که این امر نیز می تواند شانس شما را برای دریافت نماد اعتبار تیک آبی اینستاگرام بالا ببرد.

علاوه بر این اگر به اینستاگرام ثابت کنید که اکانت شما در معرض جعل شدن قرار دارد و یا در حال حاضر این کار انجام شده است و حساب های کاربری دیگری با نام یا برند شما در این اپلیکیشن مشغول به فعالیت می باشند، عموما شانس وریفای شدن اکانت شما توسط این اپلیکیشن بیشتر خواهد شد.

یکی از مزیت هایی که اپلیکیشن اینستاگرام دارد این است که این اپلیکیشن معتقد است، برندهایی که معتبر و شناخته شده هستند و افراد زیادی تمایل به دنبال کردن آن برند دارند ، باید وریفای شود تا دیگران نتوانند صفحاتی مشابه آن حساب کاربری را ساخته و شروع به فعالیت و احیانا کلاهبرداری تحت نام یک برند معتبر نمایند.

بنابراین با در نظر گرفتن این مزیت می توانید شانس خود را در دریافت تیک آبی اینستاگرام بالا ببرید. اگر می خواهید از اینستاگرام تیک آبی را دریافت نمایید باید ثابت کنید که ارزشش را دارید. چرا که تیم اینستاگرام نام یا برند شما را در گوگل و چندین قسمت مختلف سرچ کرده و در صورتی که در هیچ یک از این جست و جوها نامی از شما و برندتان یافت نکنند، بنابراین شانس شما برای دریافت نماد تیک آبی کم خواهد شد. بنابراین از همان ابتدای شروع کسب و کار خود باید به این جوانب نیز توجه کافی داشته باشید.

برای خرید شماره مجازی ( اروپا ، آسیا ، آمریکا و ...) جهت ثبت نام توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به پشتیبانی پیام بدهید .

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها