امتیاز کاربران

ترفند افزایش فروش در اینستاگرام

ترفند افزایش فروش در اینستاگرام قابلیتی است که تمامی افرادی که درآمد خود را از اینستاگرام کسب می کنند باید آموزش ببینند . این ترفندها بسیار ساده بوده و برای تمامی افراد چه با تعداد فالوور کم و چه با تعداد فالوورهای بالا قابل انجام می‌باشد .

شما در این بخش از محتوای ایرانی فالو می توانید این ترفندهای ساده و کاربردی را برای پیج‌های اینستاگرام خود به کار بگیرید . اینستاگرام، شبکه اجتماعی که در این روزها غوغایی به پا کرده است.

در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر ساخته شد و بعد ها توسط کمپانی فیس بوک خریداری شد. اینستاگرام هم اکنون برای پلتفرم های اندروید،آی او اس،ویندوز و تحت وب موجود است.

 اینستاگرام یکی از پر استفاده ترین پلتفرم های دنیا است. شبکه اجتماعی که هر چیزی در آن پیدا می‌شود.بسته به این ‌که به چه چیزهایی علاقه دارید یا حتی اگر قصد کار و فروش دارید می‌توانید از اینستاگرام استفاده نمایید.

در اینستاگرام میتوانید محتوای مورد علاقه تان را مشاهده کنید. اینستاگرم شبکه اجتماعی برای اشتراک عکس و ویدئو است.

اینستاگرام امکان را به کاربران می‌دهد که عکس‌ و ویدیوهای خود را در دیگر شبکه‌ های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر به صورت مستقیم به اشتراک بگذارند. کاربران هم ‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس‌هایشان استفاده کنند.

محدودیت اشتراک ویدیو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است. در قابلیت جدید اینستاگرام با نام IGTV میتوانید تا 1 ساعت ویدیو را به اشتراک بگذارید. در اینستاگرام میتوانید بقیه را فالو کنید و دیگران هم شما را فالو نمایند .

ترفند افزایش فروش در اینستاگرام

کاربرد اینستاگرام چیست ؟

 

  • برخی از کسب‌وکارها با هدف افزایش فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
    در واقع بازاریابی اینستاگرامی را راهی برای افزایش فروش می‌دانند، مثلا یک فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید می‌کند.

 

  • برخی اینستاگرام را فرصتی برای تثبیت جایگاه برند خود می‌بینند، مثلا شرکتی مثل سامسونگ برای افزایش فروش نیازی به اینستاگرام مارکتینگ ندارد،
    ولی مایل است که از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خود با خبر کند تا خود را در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان‌ها و کره زمین معرفی کند، در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خود استفاده می‌کند.

 

  • برخی کسب‌وکارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شوند تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌وکار خود را به مشتریان نشان دهند و به نوعی ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنند و تا حدی افزایش آگاهی از برند نیز داشته باشند.
    به این نوع استفاده از این اپلیکیشن به اصطلاح اینستاگرام مارکتینگ می گویند . همراه ایرانی فالو باشید تا جلوتر به شما توضیح دهیم که اینستاگرام مارکتینگ به چه معناست ؟

 

 

 

اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی جدید برای صاحبان کسب‌ و کار است تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را در قالبی جدید معرفی کنند.

البته این مفهوم تنها به معرفی محصولات محدود نمی‌شود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباط منطقی با مخاطب و مشتری برقرار کنید. مثل اطلاع‌رسانی به مشتری، نشان دادن باطن کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتری و مواردی دیگر را شامل می شود .

در اینستاگرام به دو روش می توانید کسب درآمد کنید :

 

  1. تبلیغ کسب و کار از طریق اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های اینستاگرام

 

  1. تولید محتوای اصیل در صفحه خود و تلاش برای افزایش دنبال‌کننده‌ها با استفاده از ارتقاء صفحه

 

بهترین نوع بازاریابی اینستاگرامی، استفاده از هر دو روش مذکور با استفاده از یک استراتژی منظم است . یعنی ابتدا صفحه شخصی خود را مرتب و حرفه‌ای بسازید .

آن را در مسیر پیشرفت قرار دهید و روز به روز محتواهای مناسب تولید کنید تا به نسبت فالوورهای واقعی جمع کنید . بعد از آن می توانید از طریق اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های اینستاگرام برای تبلیغ پیج کاری خود استفاده کنید .

در این مواقع ۹۰ درصد پیج شما فالوور و اعتبار زیادی کسب خواهد کرد .

 

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

یکی از مزیت های اصلی اینستاگرام  ماهیت بصری آن است. به طور مثال اگر یک محصول داشته باشید و بخواهید فروش خود را بر اساس نشان دادن طراحی های محصول و توضیح دادن جزئیات محصول افزایش دهید یکی از بهترین بستر ها شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

  شما به کمک اینستاگرام مارکتینگ می فهمید که چه محتوایی تولید کنید و در چه زمان هایی آن را پست کنید .امکان دسترسی گسترده به مخاطبانی که به برقراری ارتباط با برندها و خرید محصولات یا خدمات آن‌ها علاقه ‌مندند، از دیگر مهم‌ترین مزیت‌های اینستاگرام مارکتینگ است.

اما بازاریابی در این شبکه اجتماعی علاوه بر این مزیت‌ها، مزایای دیگری نیز دارد که ایرانی فالو در اختیار شما قرار داده تا بیشتر آشنا شوید :

 

 

  • ماهیت بصری

آنجایی که محتوای تصویری بیشتر از محتوای متنی تعامل‌برانگیز است، استفاده از اینستاگرام به منظور بازاریابی برای دیجیتال مارکترها اهمیت بسیار زیادی دارد.
در اینستاگرام می‌توان به‌جای هدایت فالوئرها یا دنبال‌کنندگان Followers به وب‌سایت و تشویق آن‌ها به خرید محصولات یا خدمات، از تصاویر برای انتقال پیام‌های تأثیرگذارتر بهره گرفت.

  • برندسازی و تقویت برند

اینستاگرام مارکتینگ در افزایش میزان آگاهی از برند نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کند. آمارهای فیسبوک نشان می‌دهند که ۸۳ درصد از کاربران اعلام کرده‌اند اینستاگرام به آن‌ها در یافتن محصولات یا خدمات جدید کمک می‌کند.

 

  • بهبود تعامل با مخاطبان

در میان تمام شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام را می‌توان به عنوان بهترین پلتفرم برای برقراری تعامل با مشتریان دانست. به طور معمول نرخ تعامل Engagement Rate برای تصاویر منتشرشده در اینستاگرام بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری است.

 

  • فرصت رشد مخاطبان

اینستاگرام با ارائه کردن امکان هدف‌گذاری دقیق مخاطبان، دسترسی کسب و کارها به مخاطبان هدف خود را بهبود بخشیده است.

در بخش تبلیغات اینستاگرام می‌توان با استفاده از گزینه‌های مختلف هدف‌گذاری مانند داده‌های شخصی یا دموگرافیک، علاقه‌مندی‌ها و رفتارهای کاربران، بهترین مخاطبان برای کسب و کار و حوزه فعالیت آن را هدف‌گذاری کرد .

 

  • افزایش فروش کسب و کار

 استوری اینستاگرام، تگ‌های فروشگاهی، تبلیغات پولی و… از جمله ویژگی‌های اینستاگرام برای ساده‌تر کردن فرآیند خرید از طریق این پلتفرم است.

که البته به غیر از تمامی این مزایا شما باید برای افزایش فروش خود ترفند های در پیج تان انجام دهید تا نتیجه بهتر و بیشتری بگیرید .

 

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

 

ترفند های افزایش فروش در اینستاگرام

 

  • انتخاب پروفایل مناسب

پروفایل صفحه اینستاگرام شما، مانند ویترین و دکور مغازه یا فروشگاه های دنیای واقعی می باشد . مشتری در همان 3 یا 4 ثانیۀ اول تصمیم می‌گیرد که شما را دنبال کند یا نکند.

 مثلا اینکه، یک توضیح بیوی (bio) مناسب و جذاب برای معرفی خود انتخاب کنید؛ بطوری‌ که مشتری دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشد.

همچنین، اطلاعاتی دربارۀ امکان ارسال پستی به مکان‌های مختلف جغرافیایی، آدرس فروشگاه فیزیکی، لینک سایت فروشگاهی و شماره تماس، در توضیحات بیو قرار دهید .

هایلایت‌های پیج‌تان باید اصولی و دقیق تهیه شوند تا برای مشتریان مفید باشند. یکی از هایلایت‌هایی که هر پیج فروشگاهی حتما باید داشته باشد، هایلات رضایت مشتری است.

در این هایلایت باید عکس و ویدیو از رضایت مشتریان قرار دهید. همچنین یک هایلایت تهیه کنید که در آن روش خرید از فروشگاه، هزینه ارسال، روش‌های ارسال و زمان ارسال کالا نوشته شده باشد.

در قسمت نام پیج، حتما از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید .

 

  • انتخاب پست های مناسب

شما باید از صفحه کاربری خود دقیقا مانند یک فروشگاه استفاده کنید. نحوه قرار دادن پست و استوری‌ها مشابه چیدمان محصولات در ویترین فروشگاه است. هرچه ویترین فروشگاه جذاب‌تر باشد تعداد مشتریان نیز افزایش می‌یابد.

برای این منظور می‌توانید به فروشگاه‌های موجود در شهر خود مراجعه کنید و ببینید چه چیزی شما را به ویترین یک مغازه جذب می‌کند. از این ترفندها در حساب کاربری خود استفاده کنید.

از برش زدن یا محو کردن قسمتی از عکس خودداری کنید؛ این کارها اصلاً حرفه‌ای نیستند. ابعاد تصاویر قابل اشتراک در اینستاگرام مشخص هستند؛ از ابتدا از همان ابعاد استفاده کنید.

(معمول‌ترین حالت عکس برای اینستاگرام، عکس‌های مربعی و 612*612 پیکسل هستند).

  اما به این معنا نیست که نوشته‌های کپشن بی‌اهمیت هستند. از آن برای ارائه جزئیات بیشتر از محصولات خود استفاده کنید و آن‌ها را به خرید دعوت کنید. کال تو اکشن‌ یا دعوت به عمل اینجا به‌کارتان می‌آید .

 

  • برند خود را استوری کنید

استوری‌ها رایج‌ترین مدل برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام هستند.

تعداد، زمان و سبک هر استوری، هزینه تبلیغات را مشخص می‌کند. اما یک راه مهم برای فروش و تبلیغ از بستر استوری، تبلیغات محصول به همراه لینک خرید آن است.

زمانی که لینک خرید در سایت خود را به استوری متصل می‌کنید، فضای راحت‌تر و مناسب‌تری برای خرید مشتری فراهم خواهید کرد.

وجود لینک روی استوری اینستاگرام و اتصال راحت مخاطب به درگاه خرید سایت، موجب اقدام سریعتر خریداران و مشتریان به انجام خرید می‌شود.

برند خود را استوری کنید

 

  • راه اندازی کمپین ریتارینگ

برای بالا بردن کارایی و تاثیر تبلیغات خود در اینستاگرام، از کمپین های ریتارگتینگ برای تعامل با افرادی که پیش از این هم با برند شما آشنا شده اند و از وبسایت شما بازدید کرده اند، استفاده کنید.

به عبارت دیگر، با مصرف کنندگانی که از قبل به برند شما توجه نشان داده اند، ارتباط برقرار کنید. ریتارگتینگ نوعی از تبلیغات است که به طور خاص برای افرادی که از وبسایت شما بازدید می کنند ولی خریدی انجام نمی دهند، طراحی شده است .

زمانی که شخصی از وبسایت یا اپلیکیشن موبایل شما بازدید می کند، بعد از آن ممکن است از پیج اینستاگرام شما نیز بازدید کند.

شما می توانید بر روی ریتارگتینگ یک محصول خاص تمرکز کنید یا از فرمت های چرخشی برای برجسته سازی محصولات مشابه و کمک به مصرف کنندگان در فرآیند تصمیم گیری استفاده کنید.

 

  • از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اینفلوئنسرها، شخصیت هایی در اینستاگرام هستند که پیش از این مخاطبان خود را پیداکرده اند. فالوورهای آنان، از پیشنهادات این افراد برای خرید محصولی خاص استقبال می کنند و به نوعی دنباله روی آن ها هستند.

هیچ جای تعجب نیست که برندها بیش از پیش به اینفلوئنسر مارکتینگ روی آورده اند. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری، برای شما یک موقعیت خوب برای تعامل با مخاطبان با کمک اینفلوئنسرها فراهم می کند.

یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب می تواند به شما در افزایش ترافیک سایت و ارتباط با مشتریان کمک کند که در نهایت باعث توسعه بیزینس شما می شود.

برای افزایش فروش در اینستاگرام با استفاده از محتوای اینفلوئنسرها، از کدهای تخفیفی یا کمپین های فروش ویژه استفاده کنید.

اگر شما قصد دارید از چند اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، کدهای تخفیفی هر کدام را متفاوت از دیگری قرار دهید تا بتوانید تاثیر تبلیغ هر کدام را به صورت جدا زیر نظر بگیرید .

می دانستید که اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه بسیار مناسب برای بهبود رتبه بندی در الگوریتم های اینستاگرام به حساب می آید ؟ چرا؟ چون  با همکاری با اینفلوئنسرها، کاربران بیش تری از پست های شما بازدید می کنند.

تحقیقات نشان داده است که در مقایسه با تبلیغات پولی و غیر رایگان، اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات دهان به دهان ۳۷ درصد نرخ بازگشتی بالاتری دارند.

 

  • با مخاطبان تعامل داشته باشید

یکی از فاکتور های مهم در خرید های مجازی و اینترنتی این مورد است که کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند. یکی از روش های جذب اعتماد کاربران برای افزایش فروش در اینستاگرام، از طریق قرار دادن نظرات کاربران است.

شما می توانید نظرات کاربران خود را پس از تهیه محصول جویا شوید و آنها را منتشر سازید. گاها دریافت نظرات، کار دشواری است اما می توانید با ترفند هایی نظیر برگزاری مسابقه آنها را ترغیب کنید که نظر خود را عنوان کنند.

 

 

  • فعالیت منظم داشته باشید

یکی از موارد مهم برای داشتن پیج موفق آن است که شما حتما در کنار پیج، یک وب سایت نیز داشته باشید.

ورودی های موتور جستجوگر می توانند بازدید و فالوور های شما را افزایش داده و همین امر در فروش شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

سعی کنید بهترین زمان را برای ارائه پست انتخاب کنید که اکثر کاربران شما آنلاین باشند. این امر برای فروش در اینستاگرام شما بسیار مهم است.

 

  • رقبای خود را زیر نظر داشته باشید

بررسی عملکرد و آنالیز رقبا به شما کمک می‌کند از اشتباهات دیگران درس گرفته و از موفقیت‌های آن‌ها الهام بگیرید.

بررسی روش فروش رقبا به این معنی نیست که شما عینا روش‌های آن‌ها را در پیج اینستاگرام خود پیاده کنید، بلکه فقط قرار است الهام‌بخش شما باشد تا بتوانید با اضافه کردن خلاقیت خود، کسب‌وکارتان را به بهترین نحو ارائه دهید.

 

  • هشتگ گذاری کنید

یادتان باشد که استفاده از هشتگ ها یکی از بهترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام هستند. اما همین هشتگ ها اگر به درستی به کار نروند باعث می‌شوند که هم ورودی پیج شما پایین بیاید و هم مخاطبان بی‌ربط به پیج راه پیدا کنند .

به عنوان یک برند معتبر، کم‌کم باید یک ردپای دیجیتالی پررنگ از خودتان به جا بگذارید. داشتن هشتگ اختصاصی برند، یکی از راه‌های ایجاد این ردپاست.

پس یک هشتگ اختصاصی برای برندتان تعریف کنید و آن را در تمام پست‌هایتان به کار ببرید. از مشتری‌ها و مخاطبان هم بخواهید که در صورت انتشار محتوایی از شما، هشتگتان را استفاده کنند.

تعداد مشخصی هشتگ داشته باشید مثلا بین ۵ تا ۱۰ هشتگ و در هر پست آن‌ها را به کار ببرید. اگر نیاز به هشتگ‌های بیشتری دارید، آن‌ها را به صورت کامنت زیر پست ذکر کنید.

 

یادتان باشد که می‌توانید از اینستاگرام برای بهبود جنبه‌های مختلف بازاریابی مانند : وفاداری مشتری، افزایش اعتبار برند و کسب ارزش در نگاه مشتری استفاده کنید.

ارتباط مشتری به اندازه‌ محصولاتی که تولید می‌کنید با ارزش هستند و اینستاگرام ابزاری است که می‌توانید از آن برای پیش برد این هدف استفاده کنید. خیلی زود با بکارگیری تکنیک های فروش اینستاگرامی مشتری‌ها به دنبالتان می‌آیند و دیگر لازم نیست تا شما دنبالش باشید .

امیدواریم که با آموزش این ترفند ها و توضیح کوتاهی از اینستاگرام مارکتینگ به شما نحوه درست بازاریابی در اپلیکیشن اینستاگرام را یاد داده باشیم .

ایرانی فالو به جرات قصد دارد که شما عزیزان در مسیر هدف خود با سرعت و مفید قدم بردارید . سپاس گذاریم که تا آخر این مطلب همراه ما بودید .

هشتگ گذاری کنید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها