5/5 - (1 امتیاز)

شبکه اجتماعی تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های پیام رسان در بین کاربران به خصوص کاربران ایرانی می باشد که با توجه به امنیت و سرعت بالایی که دارد یک بستر مناسب برای انتقال پیام و اطلاعات محرمانه و ایجاد کانال یا گروه برای رونق بخشیدن به کسب و کار اینترنتی می باشد. بنابراین اکثر افرادی که در دنیای مجازی می باشند حتما از اپلیکیشن تلگرام نیز استفاده می نماید.

بررسی و حل مشکل تلگرام

مشکل ورود به تلگرام دلایل متعددی دارد که فروشگاه اینترنتی ایرانی فالو رایج ترین مشکلاتی را که با آن مواجه می شوید را بررسی کرده و شرح خواهد داد. بنابراین برای رفع مشکل نصب و ورود به تلگرام تا انتها با ما همراه باشید.

گاهی اوقات ممکن است هنگام ورود به این اپلیکیشن یا نصب آن با مشکل مواجه شوید که در این مقاله به تمامی مشکلات خواهیم پرداخت.

حل مشکل تلگرام

دلایل نصب نشدن تلگرام بر روی دستگاه شما  

قبل از این که به سراغ راهکارهای رفع مشکل نصب نشدن تلگرام بپردازیم ابتدا بهتر است علت بروز این مشکل را بررسی کنیم. یکی از اصلی ترین و اولین دلایل نصب نشدن تلگرام بر روی گوشی شما عدم تطابق سیستم عامل گوشی شما با نسخه تلگرامی می باشد که قصد دارید بر روی گوشی خود نصب نمایید.

این جمله به این معنا می باشد که همان طور که شبکه های اجتماعی مختلف به صورت مرتب به روز رسانی می شوند و قابلیت های جدیدی در این به روز رسانی ها در نسخه جدید اضافه می شود. گوشی همراه شما نیز هر از چند گاهی نیاز به آپدیت دارد تا در اجرای برنامه های نصب شده در روی گوشی شما و یا نصب نرم افزارهای جدید با مشکل رو به نشوید. به طور کلی اگر گوشی شما قدیمی و ورژن سیستم عامل گوشی یا دستگاه شما زیر اندروید 4 باشد باید از نصب کردن تلگرام صرفه نظر کنید یا گوشی خود را تعویض نمایید.

از طرف دیگر قوانین و ضوابط اکثر اپلیکیشن ها به این صورت است که به کاربران خود اجازه استفاده از نسخه های قدیمی را نمی دهند.

همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که برنامه تلگرام را حتما از منابع شناخته شده و معتبر مانند گوگل پلی Google Play Store یا کافه بازار دانلود کنید. چرا که زمانی برنامه تلگرام را از یک منبع ناشناخته دیگری به جز گوگل پلی دانلود نمایید هنگام نصب کردن با خطای عدم اجازه نصب رو به رو می شوید. همچنین فایل به صورت کامل دانلود نخواهد شد و از امنیت کافی برخوردار نمی باشد.

 یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام دانلود و نصب برنامه تلگرام مد نظر قرار دهید این است که با توجه به محدود شدن دسترسی کاربران ایرانی ، حتما از نرم افزارهای تغییر آی پی و اینترنت پر سرعت استفاده نمایید.

بنابراین اگر مشکل ورود به تلگرام دارید ابتدا بررسی نمایید که نسخه تلگرام نصب شده  بر روی گوشی شما نیاز به به روز رسانی دارد و یا این که گوشی موبایل شما نیاز به آپدیت نداشته باشد. در صورتی که مشکلی در هر دو مورد ذکر ذکر شده وجود نداشت می توانید موارد دیگر مشکل ورود به تلگرام را بررسی نمایید.

همچنین در صورتی که هنگام ورود به تلگرام یا نصب آن با مشکل و یا با ارور مواجه شدید و برای شما پیامی نمایش داده می شود که به پیام ارسال شده دقت کنید تا سریعتر مشکل را متوجه شوید و آن را حل نمایید.

در بعضی مواقع ممکن است برنامه تلگرام را به طور کامل دانلود نکرده باشید و در نصب این اپلیکیشن به مشکل بر خواهید خورد که باید از ابتدا برنامه تلگرام را دانلود کنید و سپس بر روی گوشی خود نصب نمایید.

گاهی اوقات ممکن است دستگاه یا گوشی شما دارای مشکلات نرم افزاری باشد و یا حتی ویروسی شده باشد که باعث شده برنامه تلگرام بر روی گوشی یا دستگاه شما نصب نشود. برای اطمینان از سالم بودن گوشی یا دستگاه خود یک برنامه دیگر به جز تلگرام را دانلود و نصب نمایید و بررسی کنید که این مشکل فقط برای برنامه تلگرام می باشد یا هیچ برنامه دیگری را نمی توانید دانلود و نصب نمایید. در صورتی که مشکل از گوشی یا دستگاه شما بود می توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید تا بسیاری از مشکلات نرم افزاری برطرف شود.

روش های حل مشکل نصب نشدن تلگرام

بعد از این که با برخی از علت های نصب نشدن برنامه تلگرام آشنا شدید و تمامی موارد ذکر شده را بررسی کردید و متوجه شدید تمامی موارد عنوان شده بدون مشکل می باشد حال باید به سایر مشکلاتی بپردازیم که موجب عدم نصب شدن برنامه تلگرام می شوند.

زمانی که شما برنامه ای را از یک منبع ناشناخته دانلود می کنید سیستم عامل دستگاه شما برای افزایش امنیت گوشی بدون اجازه شما برنامه را نصب نخواهد کرد. بنابراین با استفاده از روش زیر می توانید به گوشی خود اجازه و مجوز نصب برنامه تلگرام از منابع ناشناخته را بدهید. 

یکی دیگر از دلایلی که موجب عدم نصب برنامه تلگرام بر روی گوشی یا دستگاه شما می باشد ممکن است عدم وجود فضای کافی برای دانلود و نصب یک برنامه باشد. بنابراین در صورتی که با مشکل نصب نشدن برنامه تلگرام مواجه شدید ابتدا حافظه گوشی یا دستگاه خود را چک کنید. در صورتی که فضای کافی وجود نداشت تعدادی از فایل ها و برنامه های غیر ضروری خود را پاک کنید.

یک راه حل ساده نیز وجود دارد که نیاز به پاک کردن فایل و برنامه ها نمی باشد و آن هم انتقال دادن بعضی از برنامه ها به حافظه خارجی دستگاه می باشد.

یکی از دلایل شایع نصب نشدن تلگرام این است که هنگامی که شما برنامه تلگرام را از یک منبع ناشناخته دانلود کنید ، به دلیل ناقص بودن فایل دریافتی فرایند نصب برنامه تلگرام با مشکل مواجه می شود.  

دلایل مشکل وصل نشدن تلگرام یا Connecting

یکی از رایج ترین مشکلات تلگرام که کاربران زیادی با آن مواجه می شوند و از تیم پشتیبانی فروشگاه ایرانی فالو درخواست کمک می کنند ، مشکل وصل نشدن تلگرام به سرور می باشد که به دلایل مختلفی ممکن است این مشکل ایجاد شود که در این مواقع منوی بالای صفحه تلگرام در حالت Connecting باقی می ماند و اتصال به سرورها انجام نمی شود. بنابراین امکان ارسال و دریافت پیام های جدید وجود نخواهد داشت که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

البته گاهی اوقات ممکن است فرد گیرنده پیام شما را بلاک کرده باشد. بنابراین با ارسال پیام به دیگر مخاطبان از این مسئله مطمئن شوید سپس به دنبال حل مشکل وصل نشدن تلگرام بگردید.

اولین اقدام در مواجه با مشکل متصل نشدن تلگرام این است که از اتصال و برقراری اینترنت دستگاه یا گوشی همراه خود به وای فای یا دیتای موبایل اطمینان کامل حاصل نمایید. در صورتی که از اتصال اینترنت گوشی همراه یا موبایل خود مطمئن شدید باید به دنبال مشکل دیگر بگردید که ممکن است مربوط به سرویس دهی شبکه اینترنت باشد.

بنابراین برای بررسی و اطمینان از سرویس دهی صحیح دستگاه خود بهتر است به صفحه جست و جوگر دستگاه یا گوشی خود رفته و چند سایت را بررسی و باز کنید. اگر هیچ سایتی باز نشد بنابراین مطمئنا مشکل از سرویس دهی دستگاه شما می باشد. بنابراین بهتر است اینترنت دستگاه خود را تغییر دهید. اگر هم سایت ها باز شدند بنابراین سرویس دهی شبکه اینترنت دستگاه شما مشکلی ندارد و باید گزینه بعدی را بررسی و رفع نمایید.

بعد از مراحل فوق بهتر است دسترسی برنامه تلگرام را مورد بررسی قرار دهید. چرا که اگر از اینترنت سیم کارت خود استفاده می کنید و محدودیت مصرف داده را در قسمت تنظیمات خود فعال کرده باشد با مشکل وصل نشدن تلگرام روبرو خواهید شد. چرا که زمانی که بر روی گوشی یا دستگاه خود آنتی ویروس و فایروال را نصب کنید به صورت ناخواسته دسترسی برنامه تلگرام به اینترنت را محدود خواهید کرد.

برای بررسی این موضوع در دستگاه های iOS ابتدا وارد قسمت Settings یا تنظیمات شوید ، سپس چهارمین گزینه که Cellular می باشد را انتخاب نمایید. در صفحه جدید باز شده دومین گزینه که Cellular Data Options می باشد را انتخاب نمایید. در صفحه نمایش داده شده سه گزینه پیش رو دارید که سومین مورد Low Data Mode می باشد که از غیر فعال بودن آن مطمئن شوید.

در گوشی و دستگاه های اندروید نیز به بخش تنظیمات یا Settings مراجعه نماید. سپس گزینه Data Usage را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده گزینه Mobile Data را لمس نمایید ، سپس گزینه Set Mobile Data Limit را یافته و از غیر فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در بعضی مواقع دیده شده است که حذف کردن یا خالی کردن حافظه کش Cache و دیتا (Data) اپلیکیشن تلگرام موجب بر طرف شدن مشکل وصل نشدن یا Connecting تلگرام شده است. بنابراین این روش به عنوان یک راهکار در نظر گرفته می شود.

حذف حافظه کش برنامه تلگرام در دستگاه های اندروید و iOS به یک شکل می باشد. برای این کار ابتدا وارد برنامه تلگرام بر روی دستگاه مورد نظر خود شوید. تنها تفاوت بین این دستگاه ها ، چگونگی ورود به بخش تنظیمات می باشد که در گوشی های اندروید در صفحه تلگرام علامت سه خط همبرگری شکل در سمت چپ بالای صفحه را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب نمایید. در دستگاه های iOS در قسمت پایین صفحه در سمت راست علامت چرخ دنده یا Settings را انتخاب نمایید. از این مرحله به بعد کلیه مراحل در هر دو دستگاه کاملا مشابه یکدیگر می باشد.

سپس در صفحه باز شده گزینه Data & Storage را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدیدی که به نمایش در می آید گزینه Storage Usage را لمس نمایید. سپس گزینه Clear Telegram Cache را لمس نمایید و در پنجره باز شده شما می توانید انتخاب کنید که کدام گزینه حذف شود.

 یکی از گزینه های عکس ها  Photos، ویدیوها  Videos، موزیک ها Music، فایل ها Files و گزینه سایر یا Other را علامت دار می کنید تا علامت تیک آبی در کنار آن ظاهر شود. در پایین پنجره باز شده میزان حافظه ای که شما تعیین نموده اید تا حذف شود نمایش داده می شود. شما با لمس کلمه Clear که به رنگ آبی و در کنار عدد حافظه کش منتخب شما قرار گرفته است ، می توانید اطلاعات اضافه تلگرام خود را حذف کرده سپس با حذف اطلاعات کش موافقت کنید.

در دستگاه های اندروید این قابلیت وجود دارد که از قسمت تنظیمات دستگاه خود نیز حافظه کش تلگرام خود را پاک کنید. اما این قابلیت در گوشی های iOS وجود ندارد.

برای انجام این کار از تنظیمات دستگاه اندروید ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید. سپس صفحه باز شده را به سمت بالا بکشید تا گزینه APPS یا Applications را یافته و لمس نمایید. در صفحه جدید باز شده دومین گزینه که Manage apps می باشد را انتخاب نموده و در لیست برنامه های موجود تلگرام را انتخاب نمایید. سپس گزینه  Clear Data در پایین صفحه در سمت راست که با حروف کوچک نوشته شده است را انتخاب نمایید و در پنجره باز شده دو گزینه برای شما نمایش داده می شود.

با انتخاب گزینه اول که Manage Space می باشد مستقیم وارد برنامه تلگرام و حافظه کش شده و حافظه کش را پاک می کنید. اما با انتخاب گزینه دوم که Clear Cache می باشد مجدد یک پنجره برای شما باز خواهد شد که برای تایید از شما سوال می کند که قصد پاک کردن حافظه کش را را دارید، که با انتخاب گزینه OK که به رنگ آبی وجود دارد اطلاعات را حذف نمایید.

اگر این روش را چک کردید و باز هم مشکل وصل نشدن تلگرام شما حل نشد ، یکی از راه های ساده و جوابگو حذف و نصب مجدد اپلیکیشن تلگرام می باشد. در مواقعی که برنامه تلگرام شما به روز نباشد با حذف و نصب مجدد نسخه جدید تلگرام این مشکل حل خواهد شد.

یکی دیگر از راه حل هایی که منجر به رفع مشکل وصل نشدن تلگرام می شود ، تغییر دادن شماره تلفن تلگرام می باشد. بعد از برطرف شدن مشکل وصل نشدن تلگرام می توانید مجدد شماره خود را به شماره قبلی تغییر دهید.

 

برای خرید شماره مجازی ( اروپا ، آسیا ، آمریکا و ...) جهت ثبت نام توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به پشتیبانی پیام بدهید .

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها