امتیاز کاربران

یکی از بهترین و جذاب ترین قابلیت های اپلیکیشن تلگرام که در یکی از به روز رسانی های این اپلیکیشن به دنبال افزایش امنیت اکانت کاربران به آن افزوده شده است، سکرت چت تلگرام یا گفتگوی مخفی می باشد که تیم ایرانی فالو در این مقاله به بررسی آن می پردازد.

ترفندهای سکرت چت تلگرام

سکرت چت تلگرام محیطی امن و محرمانه برای تبادل اطلاعات می باشد. تفاوت های فاحشی بین سکرت چت با چت معمولی وجود دارد.

اکثر کاربران تلگرام از این قابلیت در مواقعی که می خواهند یک گفتگوی مهم و مخفی بدون باقی ماندن ردی در سرورهای تلگرام با یکی از کاربران خود داشته باشند، استفاده می نمایند. سکرت چت تلگرام یک پنجره چتی را در اختیار کاربران می گذارد که از امنیت بسیار بالایی نسبت به چت کردن معمولی برخوردار است.

با ایجاد این قابلیت در تلگرام برای یک مخاطب خاص، درخواستی برای طرف مقابل ارسال می شود که در صورت پذیرفتن درخواست توسط آن مخاطب، وارد صفحه سکرت چت خواهید شد. در این صورت می توانید با امنیت بسیار بالا با هم ارتباط برقرار کنید. این قابلیت برای ارسال اسناد محرمانه شرکت ها و یا جهت کار وکلا و کارخانه جات تولیدی زیادی که یک فرمول محرمانه و اختصاصی به خود دارند و نیاز به حفظ محرمانه اطلاعات می باشد، بسیار کاربردی است.

آیا سکرت چت واقعا امن است

سکرت چت تلگرام Secret chat، امن ترین بخش این اپلیکیشن می باشد که چت های این بخش به هیچ عنوان قابل بازیابی نمی باشند. تنها دو طرفی که در حال چت محرمانه با هم می باشند می توانند پیام ها را بخوانند و هیچ راه دسترسی برای دیگران وجود ندارد.

حتی گرفتن اسکرین شات از صفحه سکرت چت تلگرام توسط طرف مقابلی که در حال چت با او می باشید نیز غیر ممکن است. امنیت سکرت چت تلگرام به اندازه ای بالا می باشد که اجازه این کار را هم به طرف مقابل نمی دهد. در صورتی که شما اقدام به گرفتن عکس از صفحه در حال چت کنید، در صفحه چت برای طرف مقابل قابل رویت خواهد بود. عبارت took a Screenshot! در صفحه چت طرف مقابل نمایش داده می شود.

البته این موضوع برای نسخه های قدیمی تر تلگرام می باشد. شایان ذکر است که در نسخه های جدید، هیچ یک از ابزارهای اسکرین شات قابل استفاده نمی باشند و در سکرت چت غیر فعال می باشند.

همچنین برای افزایش امنیت سکرت چت تلگرام، قابلیت forward در سکرت چت برای هر دو طرف غیر فعال کرده است. با این کار پیام ها ، عکس ها و ویدیو های ارسال شده فقط در صفحه سکرت چت قابل مشاهده می باشند و امکان ارسال آن به دیگر مخاطبان وجود ندارد.

در صورتی که در چت معمولی می توانید پیام طرف مقابل را forward کنید یا در جای دیگر به اشتراک بگذارید. این قابلیت از رمزنگاری end to end استفاده می نماید که پیام های ارسال شده توسط دو طرف در سرورهای تلگرام باقی نمی مانند. تنها در کامپیوتر یا گوشی همراه دو طرف قابل مشاهده خواهد بود.

این قابلیت این امکان را دارد که اگر شما بعد از یک مدت صفحه سکرت چت خود را غیر فعال نکنید به طور خود کار بعد از یک زمان مشخص سکرت چت شما پاک را خواهد کرد.

به طور کلی اگر شما می خواهید گفتگوی مهمی با کسی داشته باشید و مدرکی از خود به جا نگذارید این قابلیت بسیار کاربردی می باشد. بنابراین دغدغه افشای اطلاعات وجود نخواهد داشت. این حریم خصوصی به گونه ای است که اسناد و عکس ها در حافظه گوشی قابل ذخیره شدن و انتقال نمی باشند.

چگونه سکرت چت تلگرام را فعال کنیم

ایجاد سکرت چت تلگرام کار آسانی می باشد. ابتدا باید برای متصل شدن به تلگرام از نرم افزار های تغییر آی پی استفاده نمایید. فعال کردن سکرت چت در گوشی های اندروید و iOS متفاوت می باشد.

برای ایجاد کردن این قابلیت در تلگرام در گوشی های iOS، ابتدا وارد صفحه تلگرام خود شوید. سپس مخاطبی را که قصد ایجاد صفحه سکرت چت را دارید انتخاب نمایید. سپس وارد پروفایل مخاطب مد نظر شوید. در زیر عکس پروفایل چهار گزینه پیش رو خواهید داشت.

برای ایجاد سکرت چت آخرین گزینه در سمت راست که علامت سه نقطه می باشد و در قسمت پایین آن کلمه More وجود دارد را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده سومین گزینه که  “Start Secret Chat” می باشد و روبروی آن علامت تایمر وجود دارد را انتخاب نمایید.

بعد از کلیک روی گزینه مورد نظر یک پنجره برای شما باز خواهد شد که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید که با مخاطب مورد نظر شروع به چت مخفی نمایید. شما مجدد کلمه START را انتخاب نمایید. در صفحه چت باز شده در پایین صفحه در قسمت تایپ پیام متنی for ….. to get online Waiting” به شما نمایش داده می شود که منتظر پذیرفتن درخواست از سوی مخاطب مورد نظر باشید.

در بالای صفحه نیز علامت قفل در کنار نام مخاطب مورد نظر نمایان می شود. تا قبل از آنلاین شدن مخاطب مورد نظر امکان ارسال پیام وجود ندارد. با این کار شما وارد یک صفحه چت با امنیت بالاتر می شوید.

برای فعال کردن سکرت چت تلگرام در گوشی های اندروید، لازم است ابتدا وارد صفحه تلگرام شوید. ابتدا مخاطب مورد نظر را انتخاب نمایید. وارد صفحه پروفایل مخاطب شوید. منوی سه نقطه سمت راست را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده پنجمین گزینه که “Start Secret  Chat” را لمس نمایید.

سپس گزینه Start را مجدد در صفحه باز شده انتخاب نمایید تا درخواست خود را تایید کنید و صفحه سکرت چت برای شما فعال شود. بعد از online شدن طرف مقابل صفحه به طور خود به خود برای شما فعال می شود.  

توجه فرمایید که امکان سکرت چت گروهی در تلگرام وجود ندارد و سکرت چت های مخفی و محرمانه فقط برای چت های دو طرفه امکان پذیر می باشد.

ترفندهای سکرت چت تلگرام

قابلیت سکرت چت تلگرام دارای چند ترفند می باشد که در این مقاله به تمامی ترفندها اشاره خواهیم کرد.

رمز گذاری سرتاسری “Encryption End to End”         

این قابلیت با ایجاد سکرت چت تلگرام ایجاد خواهد شد و به این معناست که تمامی پیام های رد و بدل شده دارای کدهای خاص دو طرفه می باشد. پیام ارسال شده به جای ذخیره در سرورهای تلگرام در دستگاه دو طرف مقابل ذخیره خواهد شد. این رمزگذاری به حدی ایمن است که موجب عدم امکان ارسال مجدد پیام ها می گردد. بنابراین هیچ شخص دیگری نمی تواند به پیام های ارسال شده بین دو دستگاه رمزگذاری شده، دسترسی پیدا کند.

تنظیم زمان برای حذف خودکار پیام ها

اگر شما قصد دارید پیام های ارسال شده در طی مدت زمانی که مد نظر شما می باشد بعد از ارسال به صورت اتوماتیک پاک شوند. می توانید این زمان را در سکرت چت تلگرام متناسب با زمان مد نظر خود تنظیم نمایید.

در گوشی های iOS وارد صفحه سکرت چت تلگرام با مخاطب مورد نظر شوید در پایین صفحه در قسمت نوشتن پیام علامت تایمر وجود دارد که با لمس کردن این علامت پنجره ای برای شما بازخواهد شد که می توانید از یک تا سی ثانیه ، یک دقیقه، یک ساعت، یک روز و همچنین یک هفته تنظیم کنید. سپس گزینه DONE را انتخاب کنید تا در زمان انتخاب شده پیام های شما به صورت خودکار حذف شوند.

در گوشی های اندروید نیز برای فعال کردن تایمر حذف خودکار پیام های سکرت چت، وارد صفحه سکرت چت با مخاطب مورد نظر شوید. علامت سه نقطه موازی بر روی یکدیگر در سمت راست بالای گوشی را لمس نمایید. در پنجره باز شده دومین گزینه که “Set self-destruct timer” می باشد را انتخاب نمایید. سپس زمان مورد نظر خود را همانند زمان ذکر شده در قسمت بالا که از یک ثانیه تا یک هفته می باشد را انتخاب نمایید و کلمه DONE را انتخاب نمایید.

عدم امکان استفاده از سکرت چت تلگرام در دیگر دستگاه ها

این قابلیت سکرت چت تلگرام به این صورت می باشد که اگر شما سکرت چتی را با یک مخاطب در گوشی موبایل خود فعال کنید. در صورتی که تلگرام خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود متصل کنید امکان استفاده از قابلیت سکرت چت وجد ندارد. به این معنا می باشد که سکرت چت بر روی هر دستگاهی که فعال شده است فقط روی همان دستگاه فعال می باشد.

خارج شدن از سکرت چت

برای خارج شدن از سکرت چت و پاک کردن تمامی پیام های رد و بدل شده در تلگرام، می توانید صفحه سکرت چت خود را پاک نمایید. روش پاک کردن سکرت چت در گوشی های اندروید و iOS با یکدیگر متفاوت می باشند.

در گوشی های iOS نیز برای اتمام دادن به ادامه سکرت چت، در صفحه چت تلگرام، دست خود را بر روی مخاطب در حال سکرت چت بگذارید. دست خود را به سمت چپ بکشید در مقابل در سمت راست سه آیکون برای شما نمایش داده خواهد شد. شما باید گزینه قرمز رنگ Delete در وسط که در بالای آن عکس سطل آشغال وجود دارد را انتخاب نمایید. سپس در پنجره باز شده گزینه …Delete for me and را انتخاب نمایید تا صفحه چت سکرت شما خذف شود.

گاهی ممکن است قصد داشته باشید تاریخچه پیام های ارسالی شما در صورت عدم فعال کردن حذف خودکار پیام ها، پاک شود ابتدا گزینه Clear history را انتخاب نمایید و در صفحه باز شده مجدد همین گزینه که به رنگ قرمز می باشد را انتخاب نمایید. سپس اقدام به پاک کردن صفحه سکرت چت خود نمایید.

در گوشی های اندروید برای خاتمه دادن به ادامه سکرت چت وارد صفحه سکرت چت شده و روی علامت سه نقطه در بالا گوشه سمت راست کلیک کرده و گزینه Delete chat را انتخاب نمایید. سپس پنجره ای باز خواهد شد که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید که می خواهید این گفتگو را پاک کنید. با انتخاب گزینه DELETE CHAT به رنگ قرمز به این کفتگوی محرمانه پایان دهید.

برای خرید شماره مجازی ( اروپا ، آسیا ، آمریکا و ...) جهت ثبت نام توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به پشتیبانی پیام بدهید .

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها