3.3/5 - (3 امتیاز)

در این مقاله تیم ایرانی فالو به صورت جامع مشکل ثبت نام توییتر پرداخته و به کوچکترین مشکلات شما نیز اشاره ای کرده باشیم تا بتوانید راه حل مشکل خود را به راحتی پیدا کنید.

شبکه اجتماعی توییتر

شبکه اجتماعی توییتر یکی از برترین اپلیکیشن های جهان می باشد که مورد توجه کاربران بسیار زیادی قرار گرفته است. این شبکه اجتماعی امکان ارسال پیام های کوتاه که توییت نامیده می شوند را برای کاربران خود فراهم کرده است. طبیعتا عضویت در اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار توییتر اولین قدم برای استفاده از این شبکه اجتماعی می باشد.

قبل از هر چیزی شما باید بدانید که از چه روشی می خواهید به توییتر دسترسی داشته باشید. برای پیشگیری و حل مشکل ثبت نام توییتر ابتدا مسیر صحیح ثبت نام در این شبکه اجتماعی را مرحله به مرحله برای شما توضیح داده خواهد شد و در صورت عدم موفقیت با پیروی از روش های ذکر شده به مشکلات احتمالی خواهیم پرداخت.

روند ثبت نام در این اپلیکیشن بسیار راحت می باشد که از دو طریق امکان پذیر می باشد.  یکی از این روش ها با استفاده از وب سایت رسمی توییتر می باشد که از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ صورت می پذیرد و روش دیگر استفاده از اپلیکیشن توییتر می باشد که توسط تلفن همراه می توان یک اکانت ایجاد کرد.

لازم به ذکر می باشد که توییتر نیز همانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دسترسی به آن سخت بوده و برای استفاده از آن و قبل از هر گونه اقدامی برای ورود ابتدا باید نرم افزارهای تغییر آی پی فعال باشد.

حل مشکل ثبت نام توییتر از طریق ایمیل

ثبت نام توییتر یکی از متداول ترین مشکلاتی می باشد که کاربران این اپلیکیشن با آن مواجه می شوند که اگر از کاربران شبکه اجتماعی توییتر می باشید و در نصب آن به مشکل برخوردید.

حل مشکل ثبت نام توییتر با شماره تلفن، اگر به هر دلیلی موفق به دریافت کد نشدید یا دسترسی به شماره تلفن نداشتید، زیر فیلدهای کشور و شماره همراه در پایین سمت چپ روی گزینه Try entering an email address instead کلیک کرده تا به وسیله آدرس ایمیل خود بتوانید کد تایید ورود به شبکه اجتماعی توییتر را دریافت نمایید.

بعد از لمس گزینه ذکر شده، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که از دو بخش تشکیل شده است در بخش اول Your mail باید آدرس ایمیلی که به آن دسترسی دارید را و در بخش دوم Description of problem (optional) باید درخواست خود را به انگلیسی وارد کنید.

به عنوان مثال می توانید ذکر کنید که به شماره تلفن خود دسترسی ندارید. I don’t have access to my phone number to receive the verification code پس از تکمیل هر دو بخش، گزینه CONTINUE را انتخاب نمایید سپس کمی تحمل نمایید تا View Google`s Privacy Policy که در قسمت فوقانی  CONTINUEقرار داد به شکل مربع برای شما نمایش داده شود که داخل آن نوشته شده است I`m not a robot را انتخاب نمایید تا تیک سبز رنگ در کنار نوشته داخل مربع نمایان شود.

سپس روی گزینه SUBMIT کلیک کرده تا درخواست شما به پشتیبانی توییتر ارسال شود و حداکثر تا 72 ساعت اکانت شما توسط اپلیکیشن توییتر تایید شود. در طی این سه روز ایمیل خود را چک کنید.

نحوه ساختن حساب کاربری در توییتر با کامپیوتر یا لپ تاپ

نحوه ساختن حساب کاربری در توییتر با کامپیوتر و لپ تاپ به این صورت است که ابتدا از طریق وب سایت توییتر اقدام نمایید، پس از وارد شدن به سایت، دو گزینه در زیر جمله Join twitter today برای شما باز می شود، روی گزینه  Sign up کلیک کرده، سپس یک صفحه جدید برای درست کردن حساب کاربری با نام Created your account باز می شود که باید نام و شماره همراه خود را  وارد کنید، البته می توانید با استفاده از گزینه Use email instead از آدرس ایمیل خود در ازای شماره همراه خود برای ثبت نام استفاده نمایید.

همچنین برای ثبت نام از طریق شماره همراه ، الزامی است که شماره خود را با کد 98+ که مختص کشور ایران می باشد وارد نمایید. بعد از تکمیل تمامی گزینه ها و کلیک کردن بر روی کلمه Next  وارد مرحله بعد که انتخاب کردن رمز عبور یا همان پسورد برای حساب کاربری خود می شوید که باید ترکیبی از حداقل 6 عدد و حروف یا علائم نگارشی انتخاب کنید.

بعد از فشردن گزینه Next یک تاییدیه برای همان شماره همراه یا ایمیل ثبت شده ارسال خواهد شد که در قسمت مربوطه کد ارسال شده را وارد کرده، سپس گزینه Submit را انتخاب نمایید. در مراحل بعدی یک سری سوال مرتبط با علایق خود را تکمیل می نماید.

نحوه ساختن حساب کاربری در توییتر با تلفن همراه

نحوه ساختن حساب کاربری در توییتر با تلفن همراه نیز ابتدا باید اپلیکیشن توییتر را در گوشی خود دانلود و نصب نمایید. سپس نرم افزار تغییر آی پی خود را روشن کرده و وارد اپلیکیشن شوید و در صفحه اول گزینه Get started لمس نمایید. همانند روش اول ابتدا نام کامل خود و سپس شماره همراه خود را پس از این که نام کشور خود را به ایران تغییر دادید با پیش شماره 98+ وارد نمایید.

در همین مرحله توییتر یک کد به همان شماره ارسال می کند، پس از وارد کردن آن روی گزینه Next  کلیک کنید و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید در صورت درست بودن آدرس ایمیل یک تیک سبز رنگ در مقابل فیلد مورد نظر نمایان می شود که می توانید به مرحله بعد بروید که مربوط به نام کاربری شما می باشد.

در صورتی که نام کاربری مد نظر شما را تا کنون کسی در توییتر ثبت نکرده باشد مجدد تیک سبز تایید را در سمت راست مشاهده خواهید کرد که اجازه ادامه مسیر به شما داده می شود. یک قابلیت کاربردی که توییتر برای راحتی بیشتر کاربران در هنگام انتخاب نام کاربری قرار داده است پیشنهاد دادن چند نام کاربری پیش فرض که تا کنون کسی انتخاب نکرده و با ارور مواجه نخواهید شد در قسمت Suggestions می باشد که می توانید یکی از آن ها را استفاده نمایید.

سپس توییتر از شما یک پسورد می خواهد که با آن وارد اکانت خود شوید. انتخاب رمز عبور و سوالات همانند روش لپ تاپ می باشد. اما یکی از سوالات مرتبط به فالو کردن مخاطبین می باشد (Want to find friends and see who they follow) که در صورت تمایل گزینه Yes sync contacts و درغیر این صورت گزینه Skip for now  را انتخاب می نمایید.

در انتها از شما سوال خواهد شد که در صورت فالو و ارسال پیام برای شما صدای هشدار پخش شود که در صورت تایید گزینه Yes turn on notification و در غیر این صورت گزینه Skip for now را انتخاب نمایید. حال ممکن است اپلیکیشن بر روی گوشی شما نصب نشود و یا تمام این مراحل را انجام دهید اما نتوانید وارد اپلیکیشن توییتر شوید.

در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی اینترنت ملی ثبت نام در توییتر و سایر اپلیکشن های خارجی امکان پذیر نیست .شما صرفا میتوانید با شماره های غیر ایرانی در این اپلیکیشن ها ثبت نام کنید. راه حل در انتهای صفحه !!!

حل مشکل ورود به توییتر

حل مشکل ورود به توییتر عموما برای کاربرانی پیش می آید که با موفقیت این اپلیکیشن را بر روی دستگاه مورد نظر نصب نموده اند اما بعد از چندین بار استفاده به دلایلی هنگام ورود به اکانت یا حساب کاربری خود با مشکل مواجه شوند یا اکانت شما لاک (Lock) شود که به رایج ترین دلایل لاک شدن در این مقاله خواهیم پرداخت، بنابراین همراه ما باشید.

توییتر نیز همانند سایر شبکه های اجتماعی دارای قواعد و قوانین خاص خود می باشد که در صورت نقض هر یک از این قوانین ، رفتارهای غیرعادی را تشخیص داده و بر این اساس حساب کاربران خود را مسدود یا لاک می کند.

یکی از این قوانین که برای اکثر ما پیش آماده است فالو کردن تعداد زیادی حساب کاربری در یک بازه زمانی کوتاه و یا بالا رفتن ناگهانی فالوورها می باشد که این امر در نظر الگوریتم اپلیکیشن توییتر ربات در نظر گرفته می شود و موجب می گردد اکانت شما به حالت تعلیق دربیاید.

یکی دیگر از مورادی که موجب مسدود شدن اکانت توییتر می شود این است که کسی با فیلتر شکن وارد این اپلیکیشن شود و چون کاربران ایرانی مجبور به این کار می باشند ، بارها با مشکل مسدود شدن حساب کاربری خود روبرو می شوند. چرا که در هر بار اتصال به فیلتر شکن، شما به یک سرور در یک کشور و به یک آی پی جدید وصل می شوید و تویتر این اتصالات غیر عادی شما را تشخیص می دهد.

رفع لاک شدن حساب کاربری توییتر کار سختی نمی باشد و معمولا باید هویت صاحب حساب کاربری احراز شود تا ثابت کند ربات نیست. همچنین ممکن است برای کاربرانی که شما را دنبال می کنند پیامی نشان داده شود که این حساب کاربری فعالیت غیر عادی داشته و از آن ها خواسته شود تایید نمایند هنوز تمایل به دنبال کردن شما می باشند یا نه.

برای احراز هویت نیاز به شماره همراه خود دارید که در نسخه جدید توییتر کد ایران در لیست کشورها وجود ندارد که بسیاری از کاربران نگران از دست دادن حساب کاربری خود می شوند اما جای نگرانی نیست، تا انتها با ما همراه باشید تا به راحتی با انجام روش های زیر این مشکل را برطرف نمایید.  

حل مشکل ثبت نام توییتر        

حل مشکل ورود به توییتر به دلیل فراموش کردن نام کاربری و رمز عبور

حل مشکل ورود به توییتر برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد که حساب کاربری توییتر را دارند اما نام کاربری و یا پسورد خود را فراموش کرده اند یا آدرس ایمیلی که موقع ساخت اکانت خود استفاده کرده اند را به خاطر نمی آورند. به عنوان اولین قدم ، سعی کنید حدس هایی که به ذهنتان می رسد را امتحان کنید.

بعد از چندین تلاش و موفق نشدن، می توانید از روش بازیابی رمز عبور استفاده کنید. در صورتی که رمز عبور خود را به خاطر نمی آورید ، برای بازیابی آن نیاز به نام کاربری، آدرس ایمیل و یا شماره تلفن شما می باشد.

برای انجام این کار لازم است به صفحه بازیابی رمز عبور توییتر یا Password reset بروید. در کادر باز شده ، نام کاربری خود را وارد نموده، اگر نام کاربری مورد تایید اپلیکیشن توییتر باشد ، دو گزینه پیش رو دارید که می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. یکی این است که از شما می خواهد آدرس ایمیلی که با این حساب کاربری مرتبط است را وارد کنید.

اگر آدرس ایمیل معتبر و مورد تایید توییتر باشد لینک تنظیم مجدد رمز عبور به همان آدرس ایمیل وارد شده ارسال می شود. گزینه دیگر این است که از شماره تلفن خود استفاده نمایید که به دلیل حذف پیش شماره ایران از لیست کشورها کار پیچیده ای پیش رو خواهید داشت. همچنین یک نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که، اگر با یک شماره تلفن بیش از یک حساب کاربری توییتر ساخته باشید، نمی توانید رمز عبور خود را با آن شماره بازیابی نمایید.

حل مشکل ساخت اکانت توییتر و لاک شدن شماره با کامپیوتر

حل مشکل ساخت اکانت توییتر و لاک شدن شماره تلفن ، به یکی از معزلات کاربران تبدیل شده است. همان طور که توییتر در کشور ما محدود شده است، پیش شماره کشور ایران نیز در لیست پیش شماره های توییتر نیز وجود ندارد.

بنابراین برای ثبت نام و بازپس گیری اکانت خود باید در صفحه توییتر در کدها دستکاری کنید تا تحریم شماره تلفن خود را برای دریافت کد تایید از بین ببرید یا از طریق آدرس ایمیل خود ثبت نام نموده و عضو توییتر شوید. حال برای حل مشکل لاک شدن با شماره ایران توسط کامپیوتر به این صورت است که ابتدا باید کامپیوتر و نرم افزارهای تغییر آی پی خود را روشن کنید.

بهتر است از مرورگر گوگل کروم برای این کار استفاده نمایید و از این راه به صفحه Login در وب سایت توییتر رفته و نام کاربری و پسورد خود را وارد نمایید و وارد اکانت خود شوید. روی گزینه Unlock my account کلیک کرده تا برای شما صفحه مربوط به وارد کردن شماره تلفن ظاهر شود. که در فیلد اول باید پیش شماره کشور را انتخاب نمایید. روی این فیلد کلیک راست کنید از روی پنجره باز شده گزینه Inspect Element را انتخاب کنید.

سپس پنلی باز می شود که حاوی کد می باشد کمی پایین آمده و کد مشخص شده با رنگ آبی را انتخاب کرده و کلیک راست کنید و در پنجره باز شده Edit as HTML کلیک کنید. در لیست کدهایی که در زیر خط کد اصلی قرار دارد باید یک قطعه کد) Iran(+98اضافه نمایید.

مسئولیت استفاده از این روش بر عهده خود صاحب اکانت می باشد. سپس پنل کدهای HTML را ببندید. روی فیلد مربوط به پیش شماره کشورها، کد ایران مشاهده خواهد شد. شماره همراه خود را وارد کرده و کلید Send code را زده ، پس از ارسال شدن کد و وارد کردن آن مشکل شما حل خواهد شد.

حل مشکل ساخت اکانت توییتر در تلفن همراه و لاک شدن شماره

حل مشکل ساخت اکانت توییتر با موبایل در مواقعی که دسترسی به کامپیوتر نداریم به این صورت است که برای تایید اکانت با استفاده از گوشی برای دریافت کد تایید باید از شماره موبایل و یا ایمیل استفاده کنید. از طریق Settings and Privacy  را انتخاب کرده و  اولین گزینه که Account می باشد را انتخاب کرده و سپس در پنجره باز شده گزینه Security را انتخاب نموده و در صفحه باز شده گزینه Login Code Generator را برای دریافت کد تایید ورود به توییتر را انتخاب نمایید.

اما اگر به هیچ روشی وارد توییتر نشدید و دسترسی به این بخش ها را نداشتید ، می توانید با مراجعه به صفحه Login issues ابتدا آی دی خود را در بخش Your Twitter username وارد کنید و سپس روی گزینه SEARCH که با رنگ آبی در مقابل آن قرار گرفته است کلیک کنید. بعد از کلیک کردن یک صفحه باز می شود که ابتدا باید کشور و سپس گاهی ممکن است حساب کاربری شما به دلایل گفته شده توسط اپلیکیشن توییتر بلاک شود که زمان خاصی دارد و زمان آن برای شما مشخص خواهد شد. باید تا اتمام این زمان صبور باشید.

امکان دارد در این مدت کارهایی از جمله تایید آدرس ایمیل، اضافه کردن شماره تلفن یا حذف توییت ناقص از شما خواسته شود. ممکن است به دلایلی مانند لایک و ریتوییت نیز محدود شوید و یکی از ویزگی های حساب کاربری خود را از دست دهید و غیر فعال شود. در زمان لاک شدن پیامی برای شما نمایان می شود که شامل دو گزینه می باشد          .         

Use twitter in temporary state for the specified time listed در صورت انتخاب این گزینه می توانید در حالت وجود تعلیق از توییتر استفاده نمایید. دیگر گزینه ای برای عقب برگشتن بعد از تایید این گزینه ندارید.

Complete our instructions to verify your phone number or email address با انتخاب این گزینه باید یک سری مراحل را برای رفع تعلیق انجام دهید. برای این گزینه باید شماره یا ایمیل خود را تایید نمایید.

گاهی اوقات به دلیل وارد کردن اشتباه پسورد توسط خودتان یا کسی ، بعد از چند تلاش ناموفق اکانت شما مسدود می شود و پیام Locked out! را خواهید دید که این نوع لاک موقتی می باشد و پس از حدودا یک ساعت برطرف می شود. اما اگر می خواهید زودتر از یک ساعت به اکانت خود دسترسی داشته باشید می توانید از روش تغییر رمز برای رفع تعلیق استفاده نمایید.

برای این کار به آدرس تغییر رمز اکانت توییتر بروید، آیدی خود را وارد نمایید، سپس یک ایمیل برای شما ارسال می شود که حاوی یک لینک می باشد. روی آن کلیک کرده و در صفحه جدید باز شده رمز عبور جدید را وارد نمایید و گزینه Proceed to my account را انتخاب کنید. لازم می باشد که درخواست های مکرر برای تغییر رمز می تواند باعث طولانی تر شدن دوره مسدود شدن حساب کاربری شود.

شبکه اجتماعی توییتر مدتی است به دلیل افزایش حذف اکانت های اسپم و بالا بردن امنیت اکانت ها، وارد کردن شماره موبایل را اجباری کرده است و گاهی اوقات به دلایل گوناگونی که گفته شده است حساب های کاربری را مسدود می نماید که برای فعال کردن مجدد اکانت خود باید شماره موبایل وارد کنید. البته بعضی وقت ها با عوض کردن پسورد یا فرستادن ایمیل به توییتر این مشکل حل خواهد شد.

حل مشکل ساخت اکانت توییتر با فعال سازی Google Voice

حل مشکل ساخت اکانت توییتر در دو مرحله که با فعال سازی Google Voice می باشد ، می توانید برای ساخت اکانت خود اقدام نمایید. در قدم اول اپلیکیشن Text Free را که برای سیستم عامل های مختلف در دسترس می باشد را دانلود نمایید. بعد از نصب اپلیکیشن برای حل مشکل ساخت اکانت تویتر، باید مراحل ساخت اکانت را طی کنید.

روی گزینه Sign Up! کلیک کرده تا صفحه وارد کردن نام کاربری و پسورد و ایمیل باز شود. در مرحله بعد یک زیپ کد (zip code) آمریکا را که پیش کد پستی الکترونیکی است وارد کنید. در انتخاب زیپ کد دقت داشته باشید که کد شهرهای بزرگ و مشهور را انتخاب کنید تا شماره هایی که گوگل وویس اعلام می کند توسط توییتر مسدود نشده باشند.

پس از وارد کردن زیپ کد ، چند شماره به شما پیشنهاد داده می شود که یکی از آن ها را به دلخواه انتخاب و تایید نمایید. با شماره تلفنی که به دست آوردید ، گوگل وویس را فعال کنید. لازم به ذکر می باشد که گوگل وویس فقط در آمریکا فعال می باشد بنابراین برای فعال سازی آن یک شماره موبایل آمریکا لازم است. سپس به سایت گوگل وویس رفته و از قسمت چپ گزینه Get a Voice number را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید باز شده در سمت چپ در قسمت پایین گزینه I Want a new number را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده شماره موبایلی را که در قسمت قبل بدست آورید دید را با اضافه کردن پیش کد آمریکا که 1+ می باشد در قسمت مورد نظر وارد کرده و در بخش زیرین Phone Type گزینه موبایل را انتخاب نمایید و روی گزینه Continue کلیک نمایید. چند لحظه زمان می برد تا گوگل شماره وارد شده را تایید نمایید.

سپس یک صفحه برای شما باز می شود که گزینه Call me now را انتخاب نمایید تا گوگل به منظور تایید نهایی و فعال سازی سرویس Google Voice با شما تماس برقرار کند و از شما بخواهد که کد دورقمی ظاهر شده در کادر را شماره بکیرید. پس از تایید نهایی، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که زیپ کدی را که قبلا استفاده نموده اید را وارد نموده و روی گزینه Search numbers را انتخاب نمایید.

با این کار چند شماره موبایل به شما پیشنهاد می شود که می توانید یکی از این شماره ها را انتخاب و سپس کلمه Continue را انتخاب کرده که یک صفحه جدید باز می شود و در انتها گزینه Finish را انتخاب کرده و از شماره به دست آمده برای حل مشکل ساخت اکانت توییتر و فعال سازی اکانت لاک شده خود استفاده نمایید.

پس از وارد کردن شماره جدید، توییتر کد فعال سازی را به آدرس Inbox گوگل وویس می فرستد. پس از وازد کردن کد ارسال شده  در فیلد مورد نظر کلمه Verify که به رنگ آبی در روبروی فیلد قرار دارد را انتخاب نموده و بعد از فعال شدن تیک گزینه ها را بردارید.

برای خرید شماره مجازی ( اروپا ، آسیا ، آمریکا و ...) جهت ثبت نام توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به پشتیبانی پیام بدهید .

اشتراک در
اطلاع از
19 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها